Przerwa w muzyce
Dzieci tworzą trzy małe kółeczka. Każda grupa otrzymuje inne instrumenty perkusyjne i ma wyznaczone inne metrum np. bębenki – 3/4, kołatki – 4/4, tamburyna – 2/4. Dzieci z grupy, której słychać metrum krążą po linii swoich kół, zgodnie z rytmem akompaniamentu. Na sygnał np. głośniejszy dźwięk zatrzymują się i wystukują słyszany rytm na swoich instrumentach. To samo czynią inne grupy słysząc swoje metrum.
· Dzieci chodzą w rytm muzyki. Na przerwę wykonują określone zadania:
- spójrz w oczy jak największej liczbie osób,
- przywitaj się z jak największą liczbą osób,
- dotknij kolan jak największej liczby osób,
- uśmiechnij się do jak największej liczby osób.
MUZYCZNA LOTERYJKA.Dzieci tańczą swobodnie w takt muzyki. W pewnej chwili prowadzący wyłącza muzykę a ktoś z uczestników wyciąga z podanego pojemnika (z kapelusza, pudełka, kosza) los. Nauczyciel odczytuje go. Na losie napisane jest polecenie, według którego uczestnicy tańczą dalej po ponownym włączeniu muzyki. Poleceniem może być: " tańczymy jak samoloty", " jak motyle", " klaszcząc przed sobą ( nad głowa)", " tańczymy na palcach". Po przetańczeniu jednego polecenia muzyka "gaśnie" znowu i wyciągamy następny los. W ten sposób można wprowadzić lub utrwalić ludowe tańce polskie.
katie1703