TEAM PENNING cz. II.pdf

(217 KB) Pobierz
QPrint
TEAM PENNING CZĦĺĘ II
W poprzednim artykule przedstawiþem Paıstwu tylko czħĻc regulaminu, w tym
dokoıczħ regulamin dyscypliny Team Penning.
Chciaþbym przekazaę pewnĢ myĻl Î Team Penning jest dyscyplinĢ zespoþowĢ,
ktrĢ moŇna uprawiaę na kaŇdej arenie, gdzie podþoŇe jest piaszczyste. Przepisy sĢ
stosunkowo proste. Trzeba tylko dobraę przyjaciþ do tej zabawy, a przeŇycie bħdzie
ogromne.
REGULAMIN SĦDZIOWANIA TEAM PENNINGÓU
wg. Polskiej Ligi Western i Rodeo
DruŇyna zatrzymujĢca czas, kiedy jakikolwiek cielak z bþħdnym numerem
(kolorem obroŇy) znajduje siħ w zagrodzie nie bħdzie miaþa liczonego czasu Î no
time.
Dotkniħcie cieleka rħkĢ, kapeluszem, linĢ, batem, romalem lub jakimkolwiek
innym sprzħtem powoduje dyskwalifikacjħ. DruŇynie okazujĢcej jakiekolwiek objawy
niepotrzebnej brutalnoĻci nie bħdzie zaliczony czas Î no time. Zabronione jest
machanie batem, kapeluszem lub linĢ. Romalem lub linĢ moŇna uderzaę o chapsy.
Uczestnikowi, ktrego kapelusz lub kask nie bħdzie znajdowaþ siħ na gþowie przez
caþy czas trwania rundy zostanie doliczone karne 5 sekund. Wszystkie kary doliczone
zostanĢ do zaliczonej rundy, nawet w przypadku kiedy karny czas przekroczy limit
150 sekund.
DruŇyna zostanie zdyskwalifikowana przez sħdziego za jakiekolwiek brutalne
zachowanie wobec cielakw lub koni lub za niesportowe zachowanie.
Upadek z konia lub z koniem nie eliminuje z udziaþu, jednakŇe jakakolwiek
prba zsiadania z konia lub kierowania bydþem z ziemi przed zakoıczeniem rundy
bħdzie automatycznĢ dykwalifikacjĢ.
JeŇeli 5 lub wiħcej cielakw kiedykolwiek przejdzie liniħ startu, wtedy druŇynie
nie zostanie zaliczony czas Î no time. Jakakolwiek czħĻę ciaþa piĢtego cielaka, jeŇeli
znajdzie siħ za liniĢ, spowoduje niezaliczenie druŇynie czasu Î no time.
Dyskwalifikacja ktregokolwiek z czþonkw druŇyny jest rwnoznaczna
dyskwalifikacjĢ caþej druŇyny.
W przypadku remisu, kaŇda druŇyna bħdzie mogþa zapħdzię jednego
oznakowanego cielaka do zagrody. ZwyciħŇa ta, ktra uzyska lepszy czas.
JeŇeli z jakiegokolwik powodu druŇyna nie wystartuje zgodnie z wylosowanĢ
kolejnoĻciĢ po wywoþaniu, numer (kolor) cielakw druŇyny bħdzie losowany zgodnie
z kolejnoĻcia startu druŇyny. Wylosowany numer (kolor) nie zostanie uŇyty w tym
zestawie druŇyn. Pozwoli to uniknĢę zmiany kolejnoĻci innych zawodnikw.
Numery muszĢ mieę przynajmniej 6 cali (15 cm) wysokoĻci, kolorowe obroŇe
min. 6 cali (15 cm) szerokoĻci. Numery muszĢ byę widoczne po obu bokach cielaka
mniej wiħcej na wysokoĻci Ļrodka grzbietu. Numery (kolory) i kolejnoĻę startw bħdĢ
losowane przez sħdziego i kierownictwo zawodw przed rozpoczħciem zawodw.
JeŇeli druŇyna otrzyma numer (kolor), ktry juŇ zostaþ uŇyty w tym stadzie
powtrka musi zostaę dokonana natychmiast z uŇyciem poprawnych numerw
(kolorw) w tym stadzie. JeŇeli bþĢd zostanie odkryty po wyprowadzeniu stada z
areny, powtrka zostanie rozegrana po zakoıczeniu caþej rundy z tym samym
stadem.
Optymalna liczba cielĢt w stadzie to 30, jednakŇe dozwolone maksimum to 45,
a minimum 21, ktre wymagane jest w przypadku startu mniej niŇ 7 druŇym.
Wszystkie cielaki w stadzie muszĢ byę ponumerowane (oznaczone) po trzy.
1. muszĢ byę 3 identycznie oznaczone cielaki (numer/kolor) w stadzie dla kaŇdej
druŇyny rozpoczynajĢcej rozgrywkħ
2. zawsze muszĢ byę takie same numery/kolory cielakw w kaŇdym stadzie
uŇytym w rundzie
3. w przypadku kiedy w stadzie znajdzie siħ wiħcej/mniej niŇ 3 identycznie
oznaczone cielaki dla druŇyny, druŇyna musi rozegraę powtrkħ na
zakoıczenie wszystkich rund.
4. cielaki nie mogĢ byę ponownie uŇyte w tej samej rundzie za wyjĢtkiem zasady
opisanej w pkt. 3.
Powinno byę dwch liniowych (flagowych), jeden na linii startu, drugi
przy wejĻciu do zagrody. Sħdzia powinien znajdowaę siħ na linii startu i moŇe
zgodnie z wþasnĢ decyzjĢ byę liniowym w konkursie. Powinno siħ uŇywaę
przynajmniej dwch stoperw do pomiaru czasu, fotokomrki. Pierwszy czas
jest traktowany jako czas oficjalny, drugi jako sprawdzajĢcy (zastħpczy), w
przypadku kiedy pierwszy pomiar zawiedzie. Linia startu musi byę oznaczona
markerami umieszczonymi na ogrodzeniu areny, dobrze widoczna dla
sħdziego liniowego i zawodnikw. Linia startu powinna znajdowaę siħ na
wysokoĻci 30% do 60% dþugoĻci areny liczĢc od stefy cielĢt i powinna zostaę
wskazana przez kierownictwo zawodw. Zagroda powinna zostaę ustawiona
na wysokoĻci 25% odlegþoĻci od tylnej (koıcowej) Ļciany areny.
166874552.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin