TEMAT TYGODNIA: Bal w przedszkolu
AUTOR: Bożena Forma
GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CELE OGÓLNE
CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Jakiej zabawki brakuje.
- ćwicznie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania
- dziecko nazywa schowaną zabawkę- dziecko wie jak wygląda ukryta zabawka
Co to jest bal - rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji przedstawiających bal w przeszkolu i dzieci w strojach balowych. Słuchanie śpiewu nauczycielki piosenki B. Forma: Na balu. Prowadząca rozkłada na dywanie rysunkiem do dołu kartki formatu A3 z narysowanymi postaciami przebierańców (pajac, królewna, itd.). Dzieci podchodzą i kolejno zabierają kartki z dywanu. Nazywają narysowane postacie i wypełniają je farbami stosując trzy kolory.
- wzbogacanie wiedzy na temat otaczającego świata- przestrzeganie reguł obowiązujących podczas przebywania w grupie- poznanie nowej piosenki- rozwijanie sprawności manualnych
- dziecko zna pojęcie "bal"- dziecko odpowiada na pytania dotyczące treści zawartych na ilustracjach- dziecko wie o czym jest piosenka- dziecko stara się wypełnić kontur postaci
Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Manipulowanie klockami drewnianymi.
- rozwijanie sprawności manualnych
- dziecko wykorzystuje klocki zgodnie z ich przeznaczeniem
WTOREK
Utrwalenie znanych zabaw ruchowych ze śpiewem Nitko, nitko, Murzynek malutki, Balonik. Praca plastyczna - ozdabianie kolorowymi kółkami przygotowanych przez nauczycielkę masek karnawałowych.
- zachęcanie do wspólnej zabawy- wyrabianie umiejętności odpowiedniego zachowania- doskonalenie sprawności manualnych
- dziecko zna popularne zabawy- dziecko nakleja kółka według własnego pomysłu
Wyjście na przedszkolne podwórko. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Zabawy w kącikach zabaw.
- wyrabianie umiejętności samodzielnego zakładania obuwia zimowego
- dziecko próbuje być samodzielne
Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Czego brakuje.
- kształcenie spostrzegawczości wzrokowej- rozwijanie mowy
- dziecko dostrzega brakujące elementy- dziecko wypowiada się krótkimi zdaniami
ŚRODA
Zabawa ruchowa Jazda na sankach. Grupowy i indywidualny śpiew piosenek.
- rozwijanie sprawności ruchowej- rozbudzanie aktywności muzycznej
- dziecko prawidłowo wykonuje ćwiczenie- dziecko zna tekst i melodie piosenek
Słuchanie wiersza B. Forma Bal. Zabawa ruchowa Ukłony.
- poznanie nowego wiersza- doskonalenie umiejętności kłaniania się- reagowanie na ustalone sygnały
- dziecko chętnie słucha nauczycielki- dziecko chętnie rozmawia na temat balu- dziecko wie, że ukłony różnią się od siebie w zależności od płci osoby kłaniającej się
Rozwiązywanie zagadek proponowanych przez prowadzącą (nasze propozycje - opcja zagadki). Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- ćwiczenie logicznego myślenia
- dziecko poprawnie rozwiązuje zagadki
CZWARTEK
Powitanie dzieci w strojach karnawałowych. Okazjonalna rozmowa na temat strojów. Zabawa z piłką. Nauczycielka zajmuje miejsce w środku koła, rzuca piłkę do dzieci zadając pytania związane ze strojami dzieci (np. "jaki kolor ma czapka", "co jest przyczepione do twoich spodni").
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi- zwracanie uwagi na poprawny sposób wysławiania
- dziecko nazywa postać, za którą jest przebrane- dziecko odpowiada na pytania nauczycielki
Przed balem do sali zostaje zaproszony wodzirej. Przedstawia się dzieciom, zwraca uwagę na strój, w którym występuje. Udział w zabawie prowadzonej przez wodzireja. Zabawy ruchowe ze śpiewem, konkursy, zagadki, wspólne zdjęcia.
- przezwyciężanie nieśmiałości podczas zabaw z dziećmi starszymi
- dziecko czynnie uczestniczy w zabawie
Dowolne rysowanie kredkami świecowymi na kartkach o różnym formacie.
- ćwiczenie sprawności manualnych
- dziecko samo decyduje o tematyce i formacie
PIĄTEK
Zabawa doskonaląca sprawność manualną Przewlekanie. Dzieci otrzymują szablony o różnych kształtach z otworami. Przewlekają przez nie w dowolny sposób sznurówki. Zabawa Wąż. Nauczycielka przygotowuje długą skakankę. Dzieci stają jedno za drugim, każde trzyma w prawej ręce skakankę. Nie wypuszczając jej przemieszczają się za prowadzącą (muzyka o spokojnym charakterze) w różne strony.
- kształtowanie sprawności palców i dłoni- kształcenie umiejętności poruszania się w grupie
- dziecko sprawnie przewleka sznurówki- dziecko idzie za prowadzącą trzymając się skakanki
Nauczycielka zwraca uwagę dzieci na zabawki, które mieszkają w sali. Zastanawia się czy mają także ochotę pójść na bal. Słuchanie wiersza w interpretacji prowadzącej Zabawki idą na bal. Zabawa tematyczna Przygotowania do balu. Dzieci "pomagają" zabawkom w przygotowaniach: czeszą lalki, ubierają sukienki, sprawdzają czy pluszowe zabawki nie są uszkodzone, układają je w wyznaczonym miejscu.
- zwracanie uwagi na estetyczny wygląd zabawek
- dziecko dba o zabawki w sali
Segregowanie klocków ze względu na rodzaj. Umieszczanie ich w odpowiednich pojemnikach posiadających stałe miejsce.
- uświadamianie konieczności zachowania porządku w sali
- dziecko segreguje klocki z pomocą nauczyciela
odwiedzin: 193399
Ostatnia aktualizacja: 28.01.2008
Płatności SMS: kody.wapacz.pl
Hosting: home.pl
Copyright © 2005-2008 INTER BiM s.c.
sewulka