W KARNAWALE WSZĘDZIE BALE!
Poniedziałek
KARNAWAŁOWE SPOTKANIE Z BABCIĄ I DZIADKIEM
> zestaw ćwiczeń porannych nr 9 wg K. Wlaźnik;
> na podstawie wiersza D.Gellner „Bal w przedszkolu” oraz ilustracji przedstawiających dzieci przebranych za smoka, królewnę i kota wprowadzenie w nastrój karnawałowych zabaw; wprowadzenie do słownika dzieci wyrazu karnawał; swobodne wypowiedzi dzieci na temat swojego stroju na bal przebierańców;
> WITAMY BABCIE I DZIADKÓW W PRZEDSZKOLU – przedstawienie przygotowanego programu artystycznego „Zimowa przygoda” z wierszem, piosenką i interpretacją ruchową; zaproszenie Dziadków do swojej sali na poczęstunek oraz wręczenie prezentów z okazji ich święta.
Wtorek
ZABAWA „SKĄD SIĘ BIERZE SÓL?”
> zapoznanie dzieci z wyglądem, smakiem i właściwościami soli; ustalenie wspólnie z dziećmi, ze kryształki soli są malutkie, białe, słone i rozpuszczają się w wodzie;
> wykonanie doświadczenia z solą – umieszczenie słoika z rozpuszczoną solą w kąciku przyrody i zachęcenie dzieci do codziennej obserwacji oraz do zapamiętania tego, co zauważyły; wysłuchanie opowiadania H.Zdzitowieckiej pt. „Co to będzie?”;
> zestaw zabaw z zastosowaniem metody „Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne.- zabawy w parach.
Środa
KARNAWAŁOWY TANIEC Z BALONAMI
> zabawa ruchowa do piosenki „Baloniku nasz malutki” – ćwiczenie sprawnego ustawiania się w kole;
> zabawa dydaktyczna „Tańczący balonik” – podział zbioru balonów na podzbiory według koloru; przyporządkowanie balonów do odpowiedniego zbioru, utrwalenie pojęcia dużo – mało oraz znajomości kolorów podstawowych; zabawa taneczna z balonami do skocznej muzyki; karta pracy –malowanie zbioru balonów wg zaznaczonego koloru;
> wysłuchanie opowiadania „Baletniczka i kominiarczyk”
Czwartek
ZABAWA KARNAWAŁOWA
> przywitanie dzieci w dniu zabawy i tańca; zgaduj – zgadula „Z jakiej przybyłeś bajki?” – rozpoznawanie strojów karnawałowych dzieci;
> udział dzieci w balu przebierańców; demonstrowanie swoich strojów, wykonywanie zdjęć; zabawa taneczna przy muzyce w wykonaniu orkiestry; dowolne tańce, pląsy oraz zorganizowane konkursy dla dzieci i pań; uroczyste spotkanie wszystkich dzieci z Mikołajem i przyniesionymi prezentami.
Piątek
ZACZAROWANA BAŚNIOWA KRAINA
> zabawa dydaktyczna „Jaka to bajka?” – rozpoznawanie przedmiotów – rekwizytów z różnych bajek; doskonalenie pamięci oraz słownictwa dzieci
> malowanie farbami plakatowymi na powyższy temat; doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem, wodą i farbą; wdrażanie dzieci do wykorzystywania całej powierzchni kartki – malowanie na formacie A3; rozwijanie inwencji twórczej poprzez samodzielne podejmowanie decyzji, co do treści swojego rysunku;
> zabawy ruchowe z elementem równowagi „Przejdź z woreczkiem na głowie” oraz chwytania „Złap balon”.
sewulka