Funkcje specjalne(2).pdf

(344 KB) Pobierz
745329002 UNPDF
03:02-05
Wydanie 1 pl
Funkcje specjalne
Wykorzystanie przystawki odbioru mocy
Opis zasady działania, czynności serwisowych
i naprawczych
1 713 441
Scania CV AB 2002, Sweden
745329002.003.png 745329002.004.png 745329002.005.png
Spis treści
Spis treści
Zasada działania
Wiadomości ogólne................................................3
Podłączanie funkcji specjalnych...........................4
Aktywacja funkcji specjalnych.............................5
Wyłącznik bezpieczeństwa....................................5
Regulacja obrotów silnika.....................................6
Ograniczenie momentu obrotowego.................15
Ograniczenie prędkości.......................................18
Opis czynności serwisowych i
naprawczych
Podłączanie funkcji specjalnych.........................19
Zewnętrzne sterowanie silnikiem ......................24
2
Scania CV AB 2002, Sweden
03:02-05
 
Opis funkcji - informacje ogólne
Zasada działania
Wiadomości ogólne
Opisano tutaj funkcje specjalne, które
można włączyć w pojeździe. Dostępne są
następujące funkcje specjalne:
Następujące ograniczenia można
zaprogramować za pomocą Scania
Programmer dla funkcji specjalnych
Ograniczony ręczny gaz i Stała prędkość
silnika .
Wyłącznik bezpieczeństwa
Ograniczony ręczny gaz (tryb
sterowania prędkością silnika 1)
Ograniczony ręczny gaz
Maksymalny moment obrotowy
Podwyższone obroty biegu jałowego
(tryb sterowania prędkością silnika 2)
Maksymalne obroty silnika
Stała prędkość silnika (tryb sterowania
prędkością silnika 3)
Pedał przyspieszenia (odłączony lub
nieodłączony)
Ogranicznik momentu obrotowego 1
(umożliwia uzyskanie normalnej
krzywej momentu obrotowego)
Stała prędkość silnika
Maksymalny moment obrotowy (nie dla
wszystkich MS5, wprowadzony od
02.98)
Ogranicznik momentu obrotowego 2
(skrzynia biegów z przemiennikiem
momentu obrotowego)
Obroty silnika (stałe)
Ogranicznik momentu obrotowego 3
(wczesne przerwanie)
Ograniczenie prędkości 2
03:02-05
Scania CV AB 2002, Sweden
3
 
Opis funkcji - podłączanie funkcji specjalnych
Podłączanie funkcji specjalnych
Pojazdy bez koordynatorem
W pojazdach bez koordynatora funkcje
specjalne podłączane są przez połączenie do
masy niektórych styków jednostki sterującej
EDC przez złącze C107.
Funkcja ograniczenia prędkości 2 może być
podłączana przez zasilenie jednego ze
styków jednostki sterującej EDC napięciem
+24 V.
Sposób podłączania poszczególnych funkcji
został opisany w rozdziale Opis czynności.
Pojazdy z koordynatorem
W pojazdach z koordynatorem funkcje
specjalne włączane są przez połączenie do
masy niektórych styków koordynatora przez
złącze C271.
Jednostka sterująca EDC otrzymywała
będzie tylko komunikat CAN z
koordynatora informujący o tym, która
funkcja jest wymagana.
Sposób włączania poszczególnych funkcji
został opisany w rozdziale Opis czynności.
4
Scania CV AB 2002, Sweden
03:02-05
745329002.001.png
Opis funkcji - podłączanie funkcji specjalnych
Aktywacja funkcji
specjalnych
Funkcje specjalne można włączyć na różne
sposoby, zależnie od aplikacji. Może to robić
kierowca za pomocą przycisku lub odbywa
się to automatycznie poprzez uruchomienie
określonego urządzenia.
Wyłącznik bezpieczeństwa
Funkcja wyłącznika bezpieczeństwa
umożliwia szybkie wyłączenie silnika w
nagłych wypadkach, jak np. wypadek
podczas obsługiwania dźwigu.
W chwili włączenia funkcji wyłącznika
bezpieczeństwa silnik zostaje natychmiast
wyłączony, jeśli pojazd stoi nieruchomo.
Podczas jazdy obroty zostają zredukowane
do jałowych, lecz silnik nie zostaje
wyłączony. Umożliwia to np. na dalsze
korzystanie z układu wspomagania
kierownicy.
Funkcja zostaje włączona przez połączenie
do masy styku w złączu C107 lub C271.
W autobusach w komorze silnika znajduje
się przycisk STOP.
03:02-05
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745329002.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin