PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZYCH KLASA II – I okres
ZAŁOŻENIA ZAJĘĆ
Głównym założeniem zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej jest wyrównywanie braków, powtarzanie i utrwalanie wiadomości.
Zajęcia te mają za zadanie wdrażać uczniów do posługiwania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w życiu codziennym.
CELEM ZAJĘĆ JEST:
Usuwanie lub pomniejszanie przyczyn i skutków niepowodzeń szkolnych
Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych;
Rozbudzenie motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków
· Kształtowanie umiejętności myślenia i poprawnego wypowiadania się.
· Doskonalenie kompetencji w zakresie mówienia, słuchania, czytania, pisania i odbioru tekstów literackich oraz w zakresie wykonywania działań matematycznych.
· Rozbudzanie postaw kreatywnych ucznia w procesie zdobywania wiedzy.
· czytanie zdań i krótkich tekstów
· wyszukiwanie w tekstach potrzebnych informacji, czytanie ze zrozumieniem
· wypowiadanie się na temat czytanych tekstów, formułowanie odpowiedzi na postawione pytania.
· pisownia wyrazów z trudnościami ortograficznymi
· wyszukiwanie w tekstach rzeczowników i czasowników
· dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
· mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30
· rozwiązywanie prostych zadań tekstowych.
· nazywanie dni tygodnia i nazw miesięcy
· odczytywanie godzin na zegarze i obliczenia zegarowe
uch2