Sprzęgło i sterowanie sprzęgła(2).pdf

(1450 KB) Pobierz
745327373 UNPDF
04:01-02
Wydanie 2 pl
Sprzęgło i sterowanie sprzęgła
Funkcjonowanie i opis
1 587 781
© Scania CV AB 1999-10, Sweden
745327373.004.png 745327373.005.png 745327373.006.png
Spis treści
Spis treści
Zasada działania
Informacje ogólne.........................................3
Główny siłownik sprzęgłowy .......................4
Siłownik wyprzęgnika ..................................6
Położenie przewodu i połączenia ................9
Opis czynności serwisowych i
naprawczych
Wymiana głównego siłownika
sprzęgłowego ...............................................13
Przegląd tarczy sprzęgła.............................15
Wymiana siłownika wyprzęgnika..............16
Wymiana sprzęgła.......................................19
Przegląd płyty dociskowej..........................20
Przegląd sprężyny membranowej..............23
Odpowietrzanie układu hydraulicznego ..24
Wykrywanie i usuwanie usterek Sprzęgło i sterowanie sprzęgła...................31
2
© Scania CV AB 1999, Sweden
745327373.007.png
Informacje ogólne
Zasada działania
Wyprzęgnik sprzęgła
Informacje ogólne
Taki system wymaga małej siły przy
naciskaniu na pedał, co przyczynia się do
zwiększenia komfortu pracy kierowcy i
skuteczności działania sprzęgła.
Układ wyprzęgnika sprzęgła Scanii jest
systemem hydraulicznym i samoregulującym
się. Składa się on z dwóch głównych części:
pompy głównej zasilanej sprężonym
powietrzem (głównego siłownika
sprzęgłowego) oraz wyciąganego cylindra
siłownika z wbudowanym łożyskiem
wyciskowym. W ciężarówkach
wyposażonych w końcówkę odbioru mocy
EK cylinder siłownika jest zamontowany
osobno, a łożysko wyciskowe wbudowane
jest w pokrywę sprzęgła.
1 Położenie głównego siłownika sprzęgłowego
2 Położenie pompy głównej
0401f01o.mkr
© Scania CV AB 1999, Sweden
3
745327373.001.png
Główny siłownik sprzęgłowy
Główny siłownik
sprzęgłowy
Główny siłownik sprzęgłowy uruchamiany
jest pedałem sprzęgła. Gdy pedał sprzęgła
jest wciśnięty, popychacz 7 działa na zaworze
powietrznym 6 w głównym siłowniku
sprzęgłowym. Zawór powietrzny otwiera się,
a sprężone powietrze popycha tłok
hydrauliczny 9 w dół, wypychając płyn
hydrauliczny do cylindra siłownika.
Przepustowość połączenia hydraulicznego 1
w niektórych sprzęgłach jest ograniczone w
celu zmniejszenia przepływu w systemie, a
tym samym przeciwdziałania wibracjom w
pedale sprzęgła.
4
© Scania CV AB 1999, Sweden
0401f01o.mkr
745327373.002.png
Główny siłownik sprzęgłowy
Główny siłownik sprzęgłowy, przekrój
1 Połączenie hydrauliczne z cylindrem
siłownika
2 Połączenie z pojemnikiem na płyn
3 Złącze przewodu wentylacyjnego
4 Tłok powietrza
5 Mieszek gumowy
6 Zawór powietrzny, zawór
serwomechanizmu
7 Popychacz pedału sprzęgła
8 Złącze sprężonego powietrza
9 Tłok hydrauliczny
0401f01o.mkr
© Scania CV AB 1999, Sweden
5
745327373.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin