NNP cz.3 luty-kwiecień.pdf

(1837 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Nowe Nasze przedszkole
część 3
luty – kwiecień
881597584.019.png 881597584.020.png
Autor
Małgorzata Marta Skrobacz
Wiesława Żaba-Żabińska
Projekt okładki
Marcin Kot
Ilustracja na okładce
Artur Gulewicz
Redakcja merytoryczna
Wiesława Żaba-Żabińska
Korekta
Krystyna Bajor
Skład i łamanie
Marek Zapała
© Grupa Edukacyjna S.A. 2009
ISBN 978-83-7491-649-3
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć o wszystkich właścicieli i dysponentów praw
autorskich.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie publikacji w całości lub we fragmentach bez zgody wydawnictwa
zabronione.
Piosenki autorstwa K. Bayer pochodzą z wydawnictwa Akord Śpiewające Brzdące.
881597584.021.png 881597584.022.png 881597584.001.png 881597584.002.png 881597584.003.png 881597584.004.png 881597584.005.png 881597584.006.png 881597584.007.png 881597584.008.png 881597584.009.png 881597584.010.png 881597584.011.png
 
Oznaczenia:
– zajęcia wynikające z zadań programowych
– zajęcia wynikające z realizacji treści wychowania zdrowotnego
881597584.012.png 881597584.013.png 881597584.014.png 881597584.015.png 881597584.016.png
LUTY, TYDZIEŃ I
Aktywność
i działalność
dziecka
Treści
programowe
Temat
tygodnia
Dzień
tygodnia
Temat
dnia
1
2
3
4
5
Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość o higienę
− ubieranie się odpo-
wiednio do warunków
atmosferycznych wy-
stępujących w danej
porze roku (zapobiega-
nie przegrzaniu
i zmarznięciu)
− dbanie o higienę po-
przez:
• codzienne mycie całe-
go ciała
• mycie zębów po posił-
kach
• mycie rąk, zwłaszcza
po pobycie w toalecie
i zabawie na świeżym
powietrzu.
Zdrowa żywność
− spożywanie zdrowej
żywności: warzyw,
owoców, mięsa, nabia-
łu (ograniczanie spoży-
cia słodyczy, chipsów),
picie kompotów, soków
(ograniczanie napojów
gazowanych),
− przezwyciężanie nie-
chęci do nieznanych
potraw
( Nasze przedszkole . Pro-
gram edukacji przedszkol-
nej wspomagający rozwój
aktywności dzieci, Grupa
Edukacyjna S.A., Kielce
2009, s. 60-61).
(Numery obszarów
z podstawy programowej:
1.1., 3.1., 3.2., 5.1., 5.2.,
5.3., 5.4., 8.1., 9.2., 13.2.,
14.2., 14.3., 14.5., 14.6.).
Zdrowie
naszym
skarbem
1.
Ruch
to zdrowie
• Słuchanie wiersza
J. Korczakowskiej
Kto chce jeździć ra-
zem ze mną?
• Zabawa dydaktyczna
Co mówi moje ciało.
2.
Witaminy
wokół nas
• Rozmowa na temat
znaczenia witamin
w diecie człowieka
inspirowana wier-
szem M. Szustakie-
wicza Zabawa
z Witaminką.
• Smakowite myszki
wykonanie zdrowej
przekąski z natural-
nych produktów.
3.
Wiemy, jak
się ubrać
• Teatrzyk sylwet na
podstawie wiersza
K. Datkun-Czerniak
Szuwarkowa rozmo-
wa.
• Zabawy matematycz-
ne Liczymy czapki
i szaliki.
4.
Czy słodycze
są zdrowe?
• Słuchanie baśni
Spotkanie z Cukrową
Czarownicą.
• Projektujemy krainę
Cukrowej Czarowni-
cy – twórcza zabawa
plastyczna.
5.
Kto dba
o nasze zdro-
wie
• Słuchanie opowia-
dania J. Thomasa-
Bilsteina Dzielni
ratownicy.
• Zabawy przy piosen-
ce Wdech i wydech.
4
881597584.017.png
LUTY, TYDZIEŃ I
Karty
pracy,
cz. 2 i 3
Cele
ogólne
Cele
operacyjne
Zajęcia
ruchowe
6
7
8
9
Dziecko:
− rozumie znaczenie ru-
chu dla zdrowia; chętnie
bawi się na świeżym
powietrzu
nr 37,
38
• Ćwiczenia poranne –
zestaw nr XIX (ułożone
przez autora).
• Zabawy rozwijające in-
wencję ruchową:
Na lodowisku , Dziwne
kroki .
• Zabawa orientacyjno-
porządkowa Witaminki.
• Zabawa ruchowa rozwi-
jająca szybką reakcję na
sygnał – Uciekaj przed
słodyczami.
• Zabawa ruchowa rozwi-
jająca szybkość
i zwinność Rozsypane
tabletki.
• Ćwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw nr VI (uło-
żone przez autora).
− podkreślenie znaczenia
ruchu dla prawidłowe-
go rozwoju; zachęcanie
do korzystania z uro-
ków zimy
− zapoznanie z mową na-
szego ciała
− porozumiewa się bez
słów
− zapoznanie z pokarma-
mi będącymi źródłem
witamin, zachęcanie do
ich spożywania
− wykonywanie zdro-
wych potraw
− wymienia potrawy bę-
dące źródłem witamin
nr 39
− wykonuje zdrową prze-
kąskę z naturalnych
produktów
− uświadomienie ko-
nieczności dostosowa-
nia ubiorów do warun-
ków atmosferycznych
− rozwijanie umiejętno-
ści tworzenia zbiorów
i odejmowania na kon-
kretach
− ubiera się odpowiednio
do pogody
nr 40,
41
− tworzy zbiory i odejmu-
je na konkretach
− stwarzanie okazji do za-
poznania dzieci z nie-
zdrowymi produktami
spożywczymi
− rozwijanie sprawności
manualnej i inwencji
twórczej
− nie je zbyt dużo sło-
dyczy rozumiejąc, że
jedzone w nadmiarze są
niezdrowe
− wykonuje pracę pla-
styczną według wła-
snych pomysłów
nr 42
− uświadomienie ko-
nieczności szukania
pomocy u lekarza w ra-
zie choroby
− rozwijanie poczucia
rytmu
− rozumie potrzebę kon-
taktu z lekarzem w razie
choroby; chroni się
przed chorobami
− śpiewa i ilustruje pio-
senkę ruchem
nr 43,
44
5
881597584.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin