sprzeglo1.pdf

(436 KB) Pobierz
401662436 UNPDF
Demontaż - Montaż : Mechanizm sprzęgła
B2BG011FP0 Demontaż - Montaż : Mechanizm sprzęgła
UWAGA : Celem poprawienia właściwego ustawienia tarczy ciernej i eliminacji: nierównomiernej
pracy silnika,wibracji i hałasu,ścisnąć mechanizm sprzęgła w momencie dokręcania śrub
mocujących ; Przy pomocy przyrządu [0217].
1. Oprzyrządowanie
Przyrząd
Oznaczenie Oznaczenie
[0217] Przyrząd do ściskania mechanizmu sprzęgła
[0217-A] Ściskacz mechanizmu sprzęgła
[0217-B2Z] Drążek podtrzymujący (? 8 mm)
[0217-Cx] Trzpień centrujący sprzęgło (W zależnośći
od skrzyni biegów)
Rysunek : e5ag04pt
Trzpień centrujący sprzęgło
Silniki [0217-C1] [0217-
C2]
[0217-C3Z]
[0217-
C4]
[0217-
C5Z]
[0217-
C6Z]
[0217-C7]
DV4
BE MA/MAP
DV4 C
MA
DV6 MCM BE
MCP
DV6C
MCP/MC
M
DV6D
BE
DW10 ML/BE
MCP
DW12 ML
W6MBA
4B12
W5MBA
EP3 - EP3C
BE/MA
EP6 - EP6C
BE/MA/MC
M
EP6CDT
MCM/MC
P
EP6CDTX
MCM
ES9
ML
ET3
MA/MAP
EW10
BE/MCP
EW12
BE
EW6
BE
EW7
BE
401662436.003.png 401662436.004.png 401662436.005.png
Trzpień centrujący sprzęgło
TU1 MA
TU3 MA/MAP
TU5 MA/MAP BE
SOFIM MLGU5
M40
PUMA MLGU5/MLG
U6
1,3 DTE
MTM
C510
2. Mechanizm sprzęgła z automatyczną kompensacją luzu
2.1. Demontaż
Zdemontować skrzynkę biegów.
UWAGA : Zaznaczyć położenie mechanizmu sprzęgła z kompensacją luzu w stosunku do
podwójnego koła zamachowego z tłumikiem drgań (DVA).
UWAGA : Mechanizm i tarcza sprzęgła są dobierane fabrycznie i nie mogą być wymieniane
oddzielnie.
Rysunek : b2bg01dd
Założyć przyrząd [0217-CX].
Rysunek : b2bg01ed
401662436.006.png
Zdemontować 3 śruby mocujące (1) (Jedna śruba na dwie).
Ustawić przyrządy [0217-A] i [0217-B2Z] na mechanizmie sprzęgła (2).
Dokręcić :
• 3 drążki podtrzymujące [0217-B2Z] ; W miejsce śrub (1)
• Śrubę centralną narzędzia [0217-A] (W "a") (Aby ścisnąć mechanizm sprzęgła (2))
UWAGA : Podczas ściskania przemieszczenie sprężyny nie może przekroczyć oznaczenia "b" aby
uniknąć uszkodzenia mechanizmu sprzęgła (2).
Zakończyć demontaż pozostałych (1) śrub.
Odprężyć mechanizm sprzęgła (2) działając na śrubę centralną narzędzia[0217-A] (W "a").
Zdemontować przyrządy [0217-A] i [0217-B2Z].
Zdemontować :
• Mechanizm sprzęgła (2)
• Tarcza sprzęgła
2.2. Montaż
UWAGA : Przestrzegać momentów dokręcenia.
Sprawdzić wzrokowo :
• Brak śladów i zarysowań na powierzchni nośnej koła zamachowego
• Zużycie koła zamachowego
• Stan zębnika rozrusznika
• Mechanizm sprzęgła (2)
W razie obecności oleju w mechanizmie sprzęgła (2) :
• Wymienić pierścień uszczelniający wału korbowego
• Wymienić tuleję prowadzącą łożyska wyciskowego
UWAGA : Nie wykorzystywać ponownie tarczy sprzęgła, której piasta nosi ślady korozji.
Usunąć wszelkie ślady korozji z wałka sprzęgłowego i prowadnicy łożyska wyciskowego ; Ręcznie,
za pomocą szczotki drucianej.
UWAGA : Oczyścić dokładnie wałek sprzęgłowy na całej długości, na całym obwodzie i we
wrębach wielowypustu.
Pojazdy wyposażone w skrzynię biegów z mechanicznym łożyskiem wyciskowym sprzęgła :
Rozpylić cienką warstewkę smaru MOLYCOTE G-RAPID PLUS (w aerozolu) na wielowypust
wałka sprzęgłowego i na tuleję prowadzącą łożyska wyciskowego sprzęgła .
Pojazdy wyposażone w skrzynię biegów z hydraulicznym łożyskiem wyciskowym sprzęgła :
Nasmarować wielowypust wałka sprzęgłowego smarem Kluberpaste 46 MR 401.
UWAGA : Chronić wnętrze obudowy sprzęgła przed rozbryzgami smaru.
Usunąć szmatą nadmiar smaru z wierzchołków wielowypustu i z końcówki wałka sprzęgłowego.
2.3. Montaż : Mechanizm sprzęgła z automatyczną kompensacją luzu - używany
Zerowanie kompensacji zużycia sprzęgła.
UWAGA : Zerowanie kompensacji zużycia sprzęgła wykonuje się bez tarczy sprzęgła.
Rysunek : b2bg01id
Zamontować mechanizm sprzęgła (2) bez tarczy sprzęgła .
Ustawić przyrządy [0217-A] i [0217-B2Z] na mechanizmie sprzęgła (2).
Dokręcić :
• 3 drążki podtrzymujące [0217-B2Z] ; W miejsce śrub (1)
• Śrubę centralną narzędzia [0217-A] (W "a") (Aby ścisnąć mechanizm sprzęgła (2))
Rysunek : b2bg023d
Przytrzymać sprężyny układu kompensacji luzu ściśnięte i odkręcić śrubę "a" przyrządu [0217-A] o
kilka obrotów aby zluzować mechanizm sprzęgła (2).
Ścisnąć 3 sprężyny kasowania luzu ; Za pomocą wkrętaka ; Nacisnąć w (W "b") (zgodnie ze
strzałką ).
UWAGA : Przytrzymać sprężyny układu kompensacji luzu ściśnięte i odkręcić śrubę "a" przyrządu
[0217-A] o kilka obrotów aby zluzować mechanizm sprzęgła (2). Sprężyny układu kompensacji
luzu muszą pozostać ściśnięte.
Odkręcić o kilka obrotów śrube centralną narzędzia [0217-A] (W "a") (Aby odprężyć mechanizm
sprzęgła (2)).
Zdemontować :
• Przyrządy [0217-A] i [0217-B2Z]
• Mechanizm sprzęgła 2
401662436.001.png
Zamontować mechanizm sprzęgła (2) bez tarczy sprzęgła (postępować zgodnie z procedurą
"montaż nowego mechanizmu sprzęgła z automatyczną kompensacją luzu").
2.4. Montaż : Mechanizm sprzęgła z automatyczną kompensacją luzu (Nowy)
UWAGA : Mechanizm i tarcza sprzęgła są dobierane fabrycznie i nie mogą być wymieniane
oddzielnie.
UWAGA : Przy montażu ustawić stronę tarczy sprzęgła z naniesionym numerem PSA 96 XXX
XXX 80 od strony skrzyni biegów.
Zamontować tarczę sprzęgła .
Ustawić osiowo tarczę sprzęgła ; Przy pomocy przyrządu [0217-CX].
Rysunek : b2bg01nd
Zamontować mechanizm sprzęgła (2).
Ustawić przyrządy [0217-A] i [0217-B2Z] na mechanizmie sprzęgła (2).
Dokręcić :
• 3 drążki podtrzymujące [0217-B2Z] ; W miejsce śrub (1)
• Śrubę centralną narzędzia [0217-A] (W "a") (Aby ścisnąć mechanizm sprzęgła (2))
Zamontować śruby (1).
Odkręcić o kilka obrotów śrube centralną narzędzia [0217-A] (W "a") (Aby odprężyć mechanizm
sprzęgła (2)).
Zdemontować przyrządy [0217-A], [0217-B2Z] i [0217-CX].
Zamontować pozostałe śruby (1).
Zamontować skrzynkę biegów.
3. Mechanizm sprzęgła bez automatycznej kompensacji luzu
3.1. Demontaż
Zdemontować skrzynkę biegów.
401662436.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin