Obsługa interesantów.pdf

(498 KB) Pobierz
Technik_administracji_343[01]_Z3.06_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Teresa Jaszczyk
Małgorzata Sołtysiak
Obsługa interesantów
343[01].Z3.06
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
160098525.003.png 160098525.004.png 160098525.005.png
Recenzenci:
mgr inż. Małgorzata Budzicz
mgr inż. Beata Ostrowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Teresa Jaszczyk
Konsultacja:
dr Elżbieta Sałata
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 343[01].Z3.06
„Obsługa interesantów” zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
administracji.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Komunikacja w pracy biurowej
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
9
4.1.4. Sprawdzian postępów
10
4.2. Istota i formy obsługi interesantów
12
4.2.1. Materiał nauczania
12
4.2.2. Pytania sprawdzające
18
4.2.4. Sprawdzian postępów
18
4.3. Typologia i strategia obsługi interesantów
19
4.3.1. Materiał nauczania
20
4.3.2. Pytania sprawdzające
21
4.3.3. Ćwiczenia
21
4.3.4. Sprawdzian postępów
22
4.4. Zasady rozmowy telefonicznej
23
4.4.1. Materiał nauczania
23
4.4.2. Pytania sprawdzające
24
4.4.3. Ćwiczenia
24
4.4.4. Sprawdzian postępów
24
5. Sprawdzian osiągnięć
25
6. Literatura
29
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.1.3. Ćwiczenia
9
4.2.3. Ćwiczenia
19
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Tobie pomocny w nabywaniu umiejętności z zakresu komunikacji
w pracy biurowej, obsługi interesantów i zasad prowadzenia rozmowy telefonicznej.
Poradnik ten zawiera:
1. Wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności, które powinieneś posiadać,
aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej.
2. Cele kształcenia tej jednostki modułowej, które określają umiejętności, jakie opanujesz
w wyniku procesu kształcenia.
3. Materiał nauczania, który zawiera informacje niezbędne do realizacji zaplanowanych
szczegółowych celów kształcenia, umożliwia samodzielne przygotowanie się do
wykonania ćwiczeń i zaliczenia sprawdzianów. Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy
wskazaną literaturę oraz inne źródła informacji. Obejmuje on również:
- pytania sprawdzające wiedzę niezbędną do wykonania ćwiczeń,
- ćwiczenia z opisem sposobu ich wykonania oraz wyposażenia stanowiska pracy,
- sprawdzian postępów, który umożliwi sprawdzenie poziomu wiedzy po wykonaniu
ćwiczeń.
4. Sprawdzian osiągnięć w postaci zadania/ćwiczenia oraz zestawu zadań sprawdzających
opanowanie umiejętności z zakresu całej jednostki. Zaliczenie tego sprawdzianu jest
dowodem nabycia umiejętności określonych w tej jednostce modułowej. Wykaz
literatury związanej z programem jednostki modułowej.
Wykonując sprawdzian postępów, powinieneś odpowiadać na pytania tak lub nie, co
oznacza, że opanowałeś materiał lub nie.
Jeżeli masz trudności ze zrozumieniem tematu lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela
o wyjaśnienie i ewentualne sprawdzenie, czy dobrze wykonujesz daną czynność. Po
przerobieniu materiału spróbuj zaliczyć sprawdzian z zakresu jednostki modułowej.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Moduł 343[01]Z3
Praca administracyjno-
-biurowa
343[01].Z3.01
Komputerowe
wspomaganie prac
biurowych
343[01].Z3.02
Organizowanie pracy
w biurze
343[01].Z3.03
Wykorzystywanie
informacji w pracy
biurowej
343[01].Z3.04
Redagowanie pism
urzędowych
343[01].Z3.05
Organizowanie spotkań
służbowych
343[01].Z3.06
Obsługa interesantów
343[01].Z3.07
Kreowanie wizerunku
jednostki organizacyjnej
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
160098525.006.png 160098525.001.png 160098525.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin