6
Sfery rozwoju
Samodzielność,
Zaradność,
Samoobsługa
Słowne i bezsłowne porozumiewanie się
Sprawność manualna
Orientacja przestrzenna i
pojęcia matematyczne
Uspołecznienie
Ubieranie:
- doskonalenie umiejętności rozbierania i ubierania
- kształtowanie umiejętności sznurowania i ubierania butów
Jedzenie:
- dbanie o estetykę podczas jedzenia
Czynności higieniczne:
- zachowanie czystości w miejscu pracy, dbałość o zabawki i pomoce edukacyjne
- wyrabianie nawyku mycia rąk przed posiłkami i po korzystaniu z toalety
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
- utrwalanie schematu swojego ciała i osoby drugiej, strona lewa i prawa
- utrwalanie stosunków przestrzennych
- kształtowanie pojęcia liczby w różnych aspektach w zakresie 5
- pogłębianie rozumienia pojęć: równo, tyle samo, mniej więcej
- doskonalenie znajomości adresu, imion rodzeństwa itp.
- Przestrzeganie norm współuczestnictwa i współzawodnictwa w grupie
- uwrażliwianie na potrzeby innych osób, udzielanie im pomocy
- współdecydowanie o doborze garderoby
- ćwiczenia w praktycznym ubieraniu i rozbieraniu, dobieraniu ubioru adekwatnie do pory roku, pogody, sytuacji
- dobieranie ubrań na ilustracjach do pory roku itp.
- odnoszenie po sobie naczyń
- udział w przygotowaniu posiłków
- robienie kanapek, nalewanie picia
- pełnienie dyżurów
- przestrzeganie zasad bezpiecznej i higienicznej pracy
- ćwiczenia prawidłowego odbioru dźwięku
- różnicowanie sygnałów dźwiękowych
- różnicowanie, słuchanie, pamięć dźwięków
- odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych
- dzielenie zdania na wyrazy
- dzielenie wyrazów na sylaby
- wysłuchiwanie głosek w nagłosie i wygłosie
- różnicowanie głosek podobnych fonematycznie
- syntezy sylab podobnych ze słuchu
- syntezy głosek podobnych ze słuchu
- kalkowanie, lepienie, wycinanie, obwodzenie konturów
- ćwiczenia wg. metody Frostig
- pisanie na zasadzie odwzorowywania
- samodzielne podpisywanie się imieniem i nazwiskiem
- zastosowanie loteryjek, łamigłówek, zagadek matematycznych
- ćwiczenia praktyczne
- udział w zabawach i grach zespołowych – współpraca dla osiągnięci wspólnego celu, przestrzeganie kolejności udziału w zabawie
- znajomość i stosowanie form grzecznościowych
- gromadzenie doświadczeń przebywania w miejscach publicznych
- Udział w zajęciach plastycznych i muzycznych
- Pomoc kolegom z klasy
Potrafi ubrać się , dobrać garderobę do stanu pogody
Potrafi przygotować prosty posiłek
Pełni samodzielnie dyżury
Przestrzega higienicznej i bezpiecznej pracy
Prawidłowo rozpoznaje i różnicuje dźwięki
Powtarza rytm na podstawie struktur przestrzennych
Dzieli zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby
Słyszy głoski w nagłosie i wygłosie
Sprawniej odwzorowuje
Samodzielnie podpisuje się
Potrafi określić stronę prawą i lewą
Zna schemat swojego ciała
Zna wybrane stosunki przestrzenne
Ma wytworzone pojęcie liczby
Rozumie pojęcia: równo, mniej, więcej, tyle samo
Współpracuje w zabawach i grach z kolegami
Przestrzega reguł gier i zabaw
Stosuje formy grzecznościowe
Miesiąc: listopad, grudzień
Cele edukacyjne
Formy realizacji
Oczekiwane efekty
Uwagi
Samodzielność, zaradność, samoobsługa
Słowne i bezsłowne porozumiewanie się z otoczeniem
Sprawność manualna i grafomotoryczna
- kształtowanie umiejętności sznurowania i wiązania butów
- doskonalenie umiejętności doboru odzieży do pogody, sytuacji
-...
aszka23