tworzenie_stron_www_we_flashu_cs4_cs4_pl_projekty_twfcs4.pdf

(832 KB) Pobierz
Tworzenie stron WWW we Flashu CS4/CS4 PL. Projekty
Tworzenie stron WWW we
Flashu CS4/CS4 PL. Projekty
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
ISBN: 978-83-246-2455-3
Tytu³ orygina³u: Creating a Web Site with
Format: B5, stron: 176
Poznaj najwa¿niejsze narzêdzia Flasha i twórz efektowne serwisy internetowe
• Jak szybko zbudowaæ efektown¹ witrynê we Flashu?
• Jak sprawnie dodawaæ i modyfikowaæ elementy witryny?
• Jak przygotowaæ pliki do przes³ania na serwer?
Adobe Flash CS4 zapewnia sprawn¹ integracjê animacji z witryn¹ oraz umo¿liwia
obs³ugê obiektów 3D. To wszystko sprawia, ¿e jest on doskona³ym narzêdziem do
tworzenia rozbudowanych i efektownych serwisów WWW. I chocia¿ bogactwo elementów
steruj¹cych tej aplikacji mo¿e na pierwszy rzut oka wydawaæ siê przyt³aczaj¹ce,
z podrêcznikiem „Tworzenie stron WWW we Flashu CS4/CS4 PL. Projekty” obs³uga
najwa¿niejszych mechanizmów i funkcji Flasha staje siê naprawdê prosta.
Niniejsza ksi¹¿ka zosta³a skonstruowana w oparciu o unikatow¹ metodê nauki nowych
technologii, tak abyœ móg³ szybko stworzyæ interesuj¹c¹ wizualnie witrynê bez potrzeby
przedzierania siê przez g¹szcz technicznych szczegó³ów. Korzystaj¹c z przewodnika,
dowiesz siê, w jaki sposób zaprojektowaæ uk³ad graficzny witryny, na czym polega
stylizowanie tekstu, jak wykorzystaæ oœ czasu i tworzyæ mechanizmy nawigacji. Dziêki
temu podrêcznikowi z ³atwoœci¹ wykonasz konkretny projekt w ci¹gu kilku godzin
i nauczysz siê korzystaæ z podstawowych narzêdzi Flasha.
• Tworzenie g³ównego pliku witryny
• Projektowanie uk³adu graficznego
• Rysowanie i edytowanie kszta³tów wbudowanych
• Dodawanie i edytowanie wype³nieñ gradientowych
• Praca z zaimportowanymi obiektami
• Wykorzystanie osi czasu do organizacji witryny
• Dodawanie i modyfikacja animacji
• Tworzenie mechanizmów nawigacji
• Stosowanie komponentów interfejsu u¿ytkownika
• Wideo we Flashu
• Publikacja witryny
Z tym podrêcznikiem z ³atwoœci¹ poskromisz Flasha
i szybko stworzysz efektown¹ witrynê
565795407.005.png 565795407.006.png 565795407.007.png
spis treści
wprowadzenie
7
witryna, którą stworzymy
8
poznaj flasha
13
układ książki
10
następny krok
19
witryna internetowa
towarzysząca książce
informacje dodatkowe
20
12
1. przygotowanie plików tworzących witrynę
21
definiowanie struktury katalogów
22
przygotowanie przestrzeni roboczej 26
zapisywanie zestawu kolorów
tworzenie głównego pliku witryny
23
27
ustawianie właściwości dokumentu
24
informacje dodatkowe
28
zapisywanie pliku
25
2. projektowanie układu graficznego witryny
29
ustawianie linii pomocniczych
30
edytowanie kształtów wbudowanych 34
dodawanie wypełnień gradientowych 35
edytowanie wypełnień gradientowych 36
rysowanie tła
31
rysowanie kształtów wbudowanych
33
3. dodawanie i stylizowanie tekstu
39
wstawianie pojedynczego
wiersza tekstu
zmiana atrybutów pola tekstowego
43
40
wstawianie łącza typu e-mail
44
tekst o ustalonej szerokości
42
4. praca z zaimportowanymi obiektami
45
grafika wielokrotnego użytku 46
importowanie obrazów wektorowych 48
organizowanie pracy z symbolami 49
tryb edytowania symbolu 50
przekształcanie obiektów 51
ustawianie 9-plastrowego skalowania 52
hierarchia obiektów
organizowanie za pomocą warstw
57
55
przenoszenie obiektów
między warstwami 58
importowanie map bitowych 59
dodawanie warstwy maski 60
edytowanie maskowanych obiektów 61
informacje dodatkowe
62
4
spis treści
565795407.008.png
spis treści
5. wykorzystanie osi czasu do organizacji witryny
63
importowanie z programu
adobe illustrator
dodawanie etykiet do klatek
69
64
sterowanie osią czasu
70
obrysy i podświetlenia
66
informacje dodatkowe
73
klatki i klatki kluczowe
67
6. umieszczanie animacji w witrynie
75
predefiniowane ustawienia ruchu
76
edytor ruchu 84
zmiana rozmieszczenia klatek 87
wstrzymywanie odtwarzania animacji 90
wyświetlanie podglądu filmu
właściwości animacji
78
tworzenie animacji kształtu
79
korzystanie z narzędzia obrót 3d
81
91
modyfikowanie animacji ruchu
82
sterowanie klipami filmowymi
92
zapisywanie ustawień ruchu
83
informacje dodatkowe
94
7. tworzenie mechanizmu nawigacji
97
tworzenie działów witryny
98
powielanie przycisków
110
tworzenie przycisków
100
układanie przycisków
114
podgląd działania przycisku
104
dołączanie skryptów
115
animowanie stanu przycisku
105
informacje dodatkowe
116
dołączanie dźwięku do przycisku
109
8. wypełnianie działów witryny zawartością
117
importowanie symboli 118
aktualizowanie symboli 119
tworzenie pola wprowadzania tekstu 121
dynamiczne ustawianie tekstu
wiązanie danych
do interfejsu użytkownika
137
124
ustawianie interakcji
w interfejsie użytkownika
141
tworzenie przewijanego tekstu
127
ładowanie zewnętrznych filmów
144
ładowanie plików html
i przypisywanie im stylów
komponenty formularzy
145
129
informacje dodatkowe
148
ładowanie plików xml
132
stosowanie komponentów
interfejsu użytkownika
135
spis treści
5
565795407.001.png
spis treści
9. wideo we flashu
149
obszar odtwarzania wideo
150
wyzwalacze punktów kontrolnych
155
importowanie wideo
152
10. publikowanie witryny
159
ustawienia pliku swf
160
przygotowanie plików
do przesłania na serwer
ustawienia html
162
164
skorowidz
165
6
spis treści
565795407.002.png
2
projektowanie układu
graficznego witryny
Naszym pierwszym zadaniem w procesie tworzenia witryny będzie wykonanie
projektu układu graficznego, w którym będziemy prezentować jej zawartość. O ukła-
dzie graficznym można myśleć jak o aranżacji scenografii w filmie — musimy zatem
ustawić tło, zdefiniować różne obszary i uatrakcyjnić wygląd. Przy okazji nauczymy
się używać wielu podstawowych funkcji Flasha. Poniżej wyszczególniono kilka czyn-
ności, które zostaną tu omówione.
Tworzenie i modyfi-
kowanie wypełnień ra­
dialnym gradientem .
Rysowanie i mody-
fikowanie kształtów
wbudowanych .
Używanie narzędzi rysujących
do tworzenia elementów ukła-
du graficznego.
Umieszczanie linii
pomocniczych wska-
zujących obszary
układu graficznego
i pomagających
rozmieszczać jego
poszczególne
elementy.
Tworzenie i modyfi-
kowanie wypełnień
liniowym gradientem .
29
565795407.003.png 565795407.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin