ATM_styczen_2009.pdf

(73448 KB) Pobierz
290387130 UNPDF
Nr ind. 352136 ISSN 0239-6440
ZROZUM SWÓJ SAMOCHÓD Nr 1 (609) styczeñ 2009
Cena 7,90 z³ (w tym 7% VAT)
ZAWIESZENIA AKTYWNE
mIKo£Aj
SoKó£
KomENTujE f1
TECHNIKA
bMW NA WODÓR
PrEZENTACjE
fORD KA
SUbARU IMpREZA DIESEL
CIEKAWY PATENT ELEKTRYCZNE MINI
MOTOCYKLOWE SILNIKI V2
HONDA JAZZ
290387130.004.png 290387130.005.png 290387130.006.png
290387130.007.png
w styczniowym numerze
4 Nowości
Światowa wystawa „Technologie
18
dla ochrony klimatu”
Renault Megane
Technika
Nowości Porsche: Panaera i diesel
Zawieszenia aktywne
w Cayenne
14
Prezentacje
28 Na właściwym miescu
– Subaru Impreza Diesel
32 Ford Ka – produkowany w Polsce
36 Honda Jazz dla spostrzegawczych
40 Škoda Octavia po restylizacji
Sport
Nowe auta F1
Technika
18 Zawieszenia aktywne
27 Mazda 6 2.2 MZR-CD
50 Nowości ciężkiego transportu
60 Silniki motocyklowe V2
78 Wodorowe BMW w Warszawie
28
– Citroën 2CV
Sport
14 Mikołaj Sokół komentuje F1:
Prezentacja
Subaru Impreza Diesel
Nie szata zdobi wyścigówkę?
74
Ciekawypatent
74 Eksperyment z prądem - Mini E
Eksploatacja
66 Zimowe paliwa do diesli
Ciekawy patent
Mini E
Publicystyka
16 Kryzys ekonomiczny w motoryzacji
46 Samochód roku 2008
70 Kolejna rewolucja w biopaliwach
Polecamy
81 Nowościwarsztatowe
83 Wnastępnymnumerze
84 Prenumerata
2
auto technika motoryzacyjna
www.autotechnika.com.pl
Historia
56 Żart motoryzacyjnych geniuszy
290387130.001.png
Nowoœci
Czwarty w rodzinie
Na dziewięć miesięcy przed rynkową premierą, Porsche zdradziło ostateczny
wygląd długo zapowiadanego modelu Panamera.
w turbodoładowanie. Jednostki te rozwi-
jać będą moce maksymalne w przedziale
od 300 do 500 KM. Napęd przenosić będą
manualne, sześciostopniowe skrzynie bie-
gów lub siedmiostopniowe przekładnie
dwusprzęgłowe PDK. Seryjnie napęd tra-
fiał będzie na tylną oś, najmocniejszy wa-
riant wyposażony będzie w napęd 4x4.
Auto montowane będzie w Lipsku, do-
kąd dostarczane będą silniki z zakładów
w Zuffenhausen, a pomalowane nadwozia
z fabryki Volkswagena w Hanowerze. Pla-
nowana wielkość produkcji ma wynieść
20 tys. egzemplarzy rocznie.
w Porsche czymś nowym. Jednak po
sukcesie terenowego Cayenne firma
udowodniła, że nie jest już zakładnikiem
legendarnej 911-tki i może myśleć o zdo-
bywaniu nowych segmentów rynku. Pana-
mera stanie w szranki z Mercedesem CLS
i Maserati Quattroporte.
Projektując nowy model, starano się jak naj-
bardziej upodobnić go do innych Porsche,
zwłaszcza do 911. Stąd opadająca łukowo
linia dachu, długa maska, owalne reflektory
oraz wystające przednie błotniki. Nietypo-
we jak na czterodrzwiowe, czteroosobowe
auto są proporcje nadwozia – wysokość
nieco tylko ponad 1,4 metra, przy szero-
kości przekraczającej 1,9 metra i długości
troszkę poniżej 5 m. Dostęp do sporego
bagażnika zapewnią duże, otwierane ra-
zem z szybą tylne drzwi, a w razie potrzeby
pojemność kufra będzie można zwiększyć
przez złożenie oparć tylnych foteli.
Panamera napędzana będzie przez rodzinę
widlastych, sześcio- i ośmiocylindrowych
silników z bezpośrednim wtryskiem pali-
wa, z których niektóre wyposażone będą
C zterodrzwiowa coupé-limuzyna jest
290387130.002.png
290387130.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin