05 JavaScript Detekcja pluginów w przeglądarce.pdf

(427 KB) Pobierz
684306668 UNPDF
64
Technika
JavaScript
Detekcja
pluginów w
przeglądarce
Umieszczając na stro-
nie internetowej różnego
typu media, chcielibyśmy
mieć pewność, że nasi od-
biorcy dysponują odpowied-
nią wersją wtyczki, umożli-
wiającej ich wykorzystanie.
01 Skrypt do detekcji wtyczek
dostępny jest pod adresem http://ti-
nyurl.com/27luzh. Składa się on z
dwóch komponentów. Pierwszy to
zewnętrzny plik JavaScript – plugins.
js, który musi być umieszczony w
katalogu głównym naszej witryny tam,
gdzie znajduje się nasza strona.
02 Druga cześć skryptu to frag-
ment kodu jaki powinien być dodany
do naszej strony. Umieszczamy go w
sekcji <head> dokumentu. Kopiujemy
kod, a następnie wklejamy go we-
wnątrz znacznika <head> lub ręcznie
wprowadzamy zapis w postaci <scripts
src=”plugins.js”></scripts>
Internetstalesięrozwija . Dziś strony wypełnio-
ne klipami, animacjami czy grami stały się niemal normą.
Wideo, muzyka, filmy nie tylko ożywiają nasze strony, ale
także dodają dynamiki i dostarczają użytkownikom nowego
rodzaju doświadczeń. Co ważne, aby tego typu strona dzia-
łała poprawnie, musimy mieć pewność, że nasi odbiorcy
posiadają zainstalowaną odpowiednią wtyczkę (np. Flash
Playera) odpowiedzialną za media użyte na stronie.
Aby to zrobić możemy wysłać krótkie zapytanie
testujące wykorzystując w tym celu JavaScript. W chwili,
gdy uzyskamy odpowiednie informacje o dostępnych plugi-
nach możemy przekierować użytkownika do strony umożli-
wiającej pobranie odpowiedniej wtyczki. W tym przykładzie
wykorzystamy gotowy skrypt – Frederic’s Detect, dostępny
jako open source pod adresem www.javascriptkit.com.
03 Gotowy skrypt pozwala na testowanie nawet ośmiu różnych pluginów, a
w tym nawet Windows Media Player, który uważany jest za niemal niemożliwy do
wykrycia. Korzysta on przy tym z prostych komend, więc nie powinno być proble-
mów z dostosowaniem kodu JavaScript do naszych potrzeb. W niniejszym przykła-
dzie niewielki fragment o nazwie „flashdetect.txt” dostępny jest na dołączonym do
wydania dysku.
KarlHodge
Karl Hodge jest
już weteranem w
środowisku
dziennikarzy,
konsultantów i
specjalistów w
zakresie budowy
projektów
internetowych
oraz aplikacji.
Więcej informacji
o autorze pod
adresem www.
spodgod.com
Napłycie
Wszystkie
niezbędne pliki
potrzebne do
wykonania
ćwiczenia
znajdują się na
dysku w katalogu
Tutorials/plugins
04 Otwieramy plik „flashde-
tect.txt”, a następnie kopiujemy frag-
ment kodu i wklejamy do sekcji <body>
naszej strony. Dobrze jest aby wkleić
kod nieco wcześniej niż fragment
odpowiedzialny za użycie elementów
Flasha na stronie. W rezultacie nasz
kod sprawdzi obecność Flash Playera
w przeglądarce odbiorcy i w sytuacji
gdy go nie znajdzie dokona prze-
kierowania do witryny Adobe w celu
pobrania wymaganej wtyczki.
05 W ten sam sposób możemy testować obecność
wszystkich ośmiu wtyczek w przeglądarce. W razie ich braku
przekierować użytkownika do właściwej witryny w celu po-
brania odpowiedniego dodatku. Dla przykładu aby poinstruo-
wać użytkownika o konieczności pobrania plugina QuickTi-
me, zastępujemy wyraz „Flash” w pierwszej linii kodu na
„QuickTime”, a następnie adres www.adobe.com/flashplayer
na www.apple.com/quicktime
Potrzebnyczas
10 minut
Umiejęstności
Podstawy
programow-
ania
ComputerArts Wrzesień 2008
www.computerarts.com.pl
684306668.002.png 684306668.003.png 684306668.004.png 684306668.005.png 684306668.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin