05 JavaScript Detekcja pluginów w przeglądarce.pdf
(
427 KB
)
Pobierz
684306668 UNPDF
64
Technika
JavaScript
Detekcja
pluginów
w
przeglądarce
Umieszczając na stro-
nie internetowej różnego
typu media, chcielibyśmy
mieć pewność, że nasi od-
biorcy dysponują odpowied-
nią wersją wtyczki, umożli-
wiającej ich wykorzystanie.
01
Skrypt do detekcji wtyczek
dostępny jest pod adresem http://ti-
nyurl.com/27luzh. Składa się on z
dwóch komponentów. Pierwszy to
zewnętrzny plik JavaScript – plugins.
js, który musi być umieszczony w
katalogu głównym naszej witryny tam,
gdzie znajduje się nasza strona.
02
Druga cześć skryptu to frag-
ment kodu jaki powinien być dodany
do naszej strony. Umieszczamy go w
sekcji <head> dokumentu. Kopiujemy
kod, a następnie wklejamy go we-
wnątrz znacznika <head> lub ręcznie
wprowadzamy zapis w postaci <scripts
src=”plugins.js”></scripts>
Internetstalesięrozwija
. Dziś strony wypełnio-
ne klipami, animacjami czy grami stały się niemal normą.
Wideo, muzyka, filmy nie tylko ożywiają nasze strony, ale
także dodają dynamiki i dostarczają użytkownikom nowego
rodzaju doświadczeń. Co ważne, aby tego typu strona dzia-
łała poprawnie, musimy mieć pewność, że nasi odbiorcy
posiadają zainstalowaną odpowiednią wtyczkę (np. Flash
Playera) odpowiedzialną za media użyte na stronie.
Aby to zrobić możemy wysłać krótkie zapytanie
testujące wykorzystując w tym celu JavaScript. W chwili,
gdy uzyskamy odpowiednie informacje o dostępnych plugi-
nach możemy przekierować użytkownika do strony umożli-
wiającej pobranie odpowiedniej wtyczki. W tym przykładzie
wykorzystamy gotowy skrypt – Frederic’s Detect, dostępny
jako open source pod adresem www.javascriptkit.com.
03
Gotowy skrypt pozwala na testowanie nawet ośmiu różnych pluginów, a
w tym nawet Windows Media Player, który uważany jest za niemal niemożliwy do
wykrycia. Korzysta on przy tym z prostych komend, więc nie powinno być proble-
mów z dostosowaniem kodu JavaScript do naszych potrzeb. W niniejszym przykła-
dzie niewielki fragment o nazwie „flashdetect.txt” dostępny jest na dołączonym do
wydania dysku.
KarlHodge
Karl Hodge jest
już weteranem w
środowisku
dziennikarzy,
konsultantów i
specjalistów w
zakresie budowy
projektów
internetowych
oraz aplikacji.
Więcej informacji
o autorze pod
adresem
www.
spodgod.com
Napłycie
Wszystkie
niezbędne pliki
potrzebne do
wykonania
ćwiczenia
znajdują się na
dysku w katalogu
Tutorials/plugins
04
Otwieramy plik „flashde-
tect.txt”, a następnie kopiujemy frag-
ment kodu i wklejamy do sekcji <body>
naszej strony. Dobrze jest aby wkleić
kod nieco wcześniej niż fragment
odpowiedzialny za użycie elementów
Flasha na stronie. W rezultacie nasz
kod sprawdzi obecność Flash Playera
w przeglądarce odbiorcy i w sytuacji
gdy go nie znajdzie dokona prze-
kierowania do witryny Adobe w celu
pobrania wymaganej wtyczki.
05
W ten sam sposób możemy testować obecność
wszystkich ośmiu wtyczek w przeglądarce. W razie ich braku
przekierować użytkownika do właściwej witryny w celu po-
brania odpowiedniego dodatku. Dla przykładu aby poinstruo-
wać użytkownika o konieczności pobrania plugina QuickTi-
me, zastępujemy wyraz „Flash” w pierwszej linii kodu na
„QuickTime”, a następnie adres www.adobe.com/flashplayer
na www.apple.com/quicktime
Potrzebnyczas
10 minut
Umiejęstności
Podstawy
programow-
ania
ComputerArts
Wrzesień 2008
www.computerarts.com.pl
Plik z chomika:
majoballs
Inne pliki z tego folderu:
11 Photoshop After Effects Głębia płaskiego obrazu.pdf
(6176 KB)
07 Illustrator Tworzenie i używanie własnych pędzli.pdf
(372 KB)
32 Photoshop Porządek musi być.pdf
(752 KB)
21 Photoshop CS2 lub nowszy Wyostrzanie obrazków do druku.pdf
(144 KB)
27 Photoshop Sztuka władania Piórem.pdf
(545 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin