T. Kopczynski.pdf

(1045 KB) Pobierz
Prawne, ekonomiczne
i Polityczne asPekty
funkcjonowania mediów
i kreowania ich zawartości
pod redakcją Patrycji Dudek
887263627.016.png 887263627.017.png 887263627.018.png 887263627.019.png 887263627.001.png 887263627.002.png 887263627.003.png 887263627.004.png 887263627.005.png 887263627.006.png 887263627.007.png 887263627.008.png 887263627.009.png 887263627.010.png 887263627.011.png
Seria: Nauka o komunikowaniu
Redaktor serii : Bogusława Dobek-Ostrowska
Rada serii : Piotr Francuz, Tomasz Goban-Klas, Andrzej Gwóźdź, Karol Jakubowicz, Kazimierz
Krzysztofek, Joanna Marszałek-Kawa, Stanisław Michalczyk, Jerzy Mikułowski-Pomorski, Jerzy
Olędzki, Jacek Sobczak, Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Recenzenci: prof. dr hab. Jerzy Jaskiernia, dr hab. Robert Wiszniowski
Redaktor: Justyna Brylewska
Redaktor techniczny: Heskom
Projekt okładki: ...
Korekta: ...
© Copyright by Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2009
ISBN 978-83-
Wydawnictwo prowadzi sprzedaż wysyłkową:
tel./fax 056 648 50 70; marketing@marszalek.com.pl
WydaWnictWo adam marszałek
ul. Lubicka 44, 87-100 Toruń, tel./fax 056 660 81 60,
e-mail: info@marszalek.com.pl, www.marszalek.com.pl
Drukarnia nr 1 , ul. Rydygiera 12a, 87-100 Toruń, tel. 056 659 98 96
887263627.012.png
 
SPiS treści
Prawne, ekonomiczne i Polityczne asPekty
funkcjonowania meDiów i kreowania ich zawartości
WSTÊP   ....................................................................................................................................................  7
część i
asPekty Prawne
Ryszard Chruściak
Polityka medialna jako kompetencja organów pañstwa   .............................................................................   13
Jacek Sobczak
Fetysz wolnoœci prasy   .............................................................................................................................   27
Lucyna Szot
S³u¿ba spo£eczeñstwu, pañstwu czy w³aœcicielowi   ....................................................................................   49
Joanna Bukowska
Czeœæ cz³owieka jako kategoria prawna   ...................................................................................................   75
Joanna Taczkowska
Funkcje i zadania autoryzacji wypowiedzi   ................................................................................................   95
Katarzyna Skubisz-Kępka
Przymusowa publikacja wyroków w œrodkach spo³ecznego przekazu  ..........................................................  115
Ksenia Kakareko
Prawne uregulowania funkcjonowania telewizji na Bia³orusi   ....................................................................   129
887263627.013.png
Spis treœci
część ii
asPekty ekonomiczne
Bogusław Nierenberg
Zarz¹dzanie mediami – deiniowanie pojêæ   ............................................................................................   149
Jan Beliczyński
Rozwój organizacji radiowej w warunkach konwergencji medialnej   ...........................................................   165
Robert Dziemba
Abonament a realizacja misji publicznej. Finansowanie mediów publicznych w procesie politycznego klinczu  ...  195
Tomasz Kopczyński
Produkt przedsiêbiorstwa medialnego – istota i implikacje w zakresie zarz¹dzania   .....................................  215
Katarzyna Drogowska
Zarz¹dzanie treœci¹ newsa a typ kreowanej wspólnoty – analiza noworocznych serwisów w TVN24   ............   233
część iii
asPekty Polityczne
Piotr Pawełczyk
Osobowoœæ jako Ÿród£o w³adzy w warunkach demokracji masowej   ...........................................................   251
Mirosław Karwat
Manipulacyjne formy komunikacji politycznej   .........................................................................................   267
Alicja Jaskiernia
Propaganda jako czynnik oddzia³uj¹cy na wyborczy proces decyzyjny i legitymizacjê w³adzy   .....................   295
Łukasz Wojtkowski
Media masowe w procesie mediatyzacji polityki   .....................................................................................   313
Aleksandra Seklecka
Polityka medialna rz¹du Donalda Tuska   .................................................................................................   329
Łukasz Bartosik
Tabloidyzacja sposobu przedstawiania polityki i polityków w dzienniku „Fakt”  ..........................................   353
887263627.014.png
Spis treœci
Dorota Żuchowska-Skiba, Maria Stojkow
Karnawalizacja polityki. Œmiech jako narzêdzie kontroli i krytyki w³adzy w mediach  ..................................   371
Wojciech Peszyński
Amerykanizacja dyskursu wyborczego na przyk³adzie polskich kampanii parlamentarnych 2001–2007   ......   391
Agnieszka Kampka
Rytualne nie popieram – strategie komunikacyjne pos³ów opozycji   ..........................................................  409
Barbara Brodzińska-Mirowska
Jak skutecznie utrzymaæ wyborcê? Marketing miêdzywyborczy jako przejaw profesjonalizacji komunikowania 
politycznego   ........................................................................................................................................   429
Marek Sokołowski
Miêdzy skandalem a spektaklem. Media wobec olsztyñskiej „seksafery”. Studium przypadku   ....................   447
Agnieszka Łukasik-Turecka
Kategorie treœciowe w publikacjach dotycz¹cych prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku.  
Analiza dzienników: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”   ....................................................................   467
SUMMARY  ...........................................................................................................................................   481
887263627.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin