Plan pracy na miesiąc maj.doc

(51 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc maj, gr

Plan pracy na miesiąc maj, gr. II a „ Motylki”

 

Temat kompleksowy: „ Góry, nasze góry”

 

Ø      Wzbogacanie zasobu słownictwa w związku z rozszerzającym się zkresem poznawania otoczenia bliższego i dalszego,

Ø      Rozbudzanie u dzieci zainteresowania książką,

Ø      Przybliżanie dzieciom różnych regionów Polski, nawiązanie do przeżyć własnych dzieci.

Ø      Udział dzieci w różnych zabawach: dydaktycznych, tropiących, ruchowych,

Ø      Poznawanie polskich legend związanych z górami.

 

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

 

„ Podróż po mapie”

 

Rozpoznawanie konturu Polski. Wyszukiwanie na mapie Polski gór. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t „ Co to są góry?” Posługiwanie się pojęciami: zbocze, stok, szczyt, hala.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw własny.

 

 

„ Górale – mieszkańcy gór”

 

Zapoznanie dzieci z legendą o Podhalu. Uważne słuchanie tekstu, rozumienie słów: góral, góralka. Oglądanie charakterystycznych stroi góralskich. Karta zadaniowa.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Góry, nasze góry”

 

Słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej. Wzbogacenie słownictwa dzieci, poznawanie ciekawostek o górach, zwierzętach, roślinności.

„ Szukamy zagubionych owieczek” zabawa tropiąco - ruchowa. Rozumienie pojęcia szlak turystyczny, wykorzystanie różnych elementów do wytyczania szlaku, przeliczanie zagubionych owieczek, wykonanie pracy plastycznej.

 

 

„ Śpiący rycerze”

 

Poznanie tatrzańskiej legendy o Śpiących Rycerzach, o Giewoncie – uważne słuchanie legendy. Przyglądanie się kształtom gór, co przypominają, nadawanie im nazw.

„ Nasze góry” – malowanie farbami.

Umuzykalnienie.

 

„ Kraków – miasto Smoka Wawelskiego”

 

Przybliżenie dzieciom miasta Krakowa poprzez oglądanie ilustracji przedstawiających Kraków. Zapoznanie z legendą O Smoku Wawelskim. Karta zadaniowa – „ Pokoloruj Smoka”

Gimnastyka.

 

 

 

Literatura:

Ø      „ Zbiór legend Polskich”,

Ø      H Kruk „ Wybór literatury…”,

Ø      zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

Ø      z elementem wspinania się „ Wchodzimy po drabinie”

Ø      z elementem równowagi „ Przejście po wąskiej dróżce”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ W zieleni łąka majowa”

 

Ø      obserwowanie typowych zjawisk związanych z wiosną,

Ø      zaznajamianie dzieci z różnymi środowiskami przyrodniczymi: łąka,

Ø      rozpoznawanie kwiatów i zwierząt będących mieszkańcami łąki,

Ø      wykonywanie ciekawych prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych,

Ø      rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

 

„ Barwy wiosenne”

 

 

Oglądanie ilustracji z cyklu „ Cztery pory roku” – określanie kolorystyki, nawiązanie do wiosny. Rozumienie zjawiska tęczy, kiedy powstaje. Zabawa integracyjna   „Tęcza”.

„ Tęcza” malowanie farbami.

 

 

„ Cała łąka w kwiatach”

 

 

Słuchanie krótkich wierszy o kwiatach na łące. Wyszukiwanie ilustracji przedstawiających wiosenne, łąkowe kwiaty: stokrotki, bratki, maki, jaskry.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Kto mieszka na łące?”

 

Słuchanie opowiadania nauczycielki

„ Przygoda Koteczka”, uważne słuchania opowiadania, wymienianie owadów mieszkających na łące oraz innych zwierząt.

Praca plastyczna metodą orgiami.

 

 

„ Co żabki widziały?”

 

 

Słuchanie wiersza K. Mrozowskiej „ Na łące pośród trawy” . Swobodne wypowiedzi dzieci n/t treści wiersza, oglądanie ilustracji do wiersza, próby inscenizowania wiersza.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Wiosenna zgaduj – zgadula”

 

Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych związanych z wiosną. Prawidłowe udzielanie odpowiedzi przez dzieci.

„Majowa łąka” malowanie farbami. Estetyczne wykonanie pracy.

 

 

Literatura:

Ø      H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”

Ø      M. Kownacka „ Razem ze słonkiem – wiosna”

Ø      Zeszyt roboczy nauczycielki

 

 

Zabawy ruchowe:

Ø      z elementem równowagi „ Bociany”

Ø      z elementem skoku „ Wyścig żabek”

Ø      orientacyjno – porządkowa „ ptaki i pszczółki”

 

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin