Plan pracy na miesiąc marzec gr(1).doc

(55 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc marzec gr

Plan pracy na miesiąc marzec gr. II a „ Motylki

 

 

Temat kompleksowy: „ Przyjemnie być dyżurnym”

 

·         zapoznanie z czynnościami wykonywanymi przez dyżurnych,

·         utrwalanie poznanych figur geometrycznych,

·         wdrażanie do porządkowania miejsc zabawy,

·         utrwalanie nazw sztućców.

 

 

Temat zajęcia

 

Działania dzieci

 

„ Dyżurny”

 

Zapoznanie dzieci z czynnościami wykonywanymi przez dyżurnych na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego „ Dyżurny”. Poznanie roli dyżurnych w grupie, nauka fragmentu wiersz.

Gimnastyka – zestaw XI wg K. Wlaźnik. Uważne słuchanie poleceń nauczyciela.

 

 

„ Do czego potrzebne są znaczki?”

 

Zabawa dydaktyczna – zrozumienie w jaki sposób znaczki porządkują życie w przedszkolu, rozpoznawanie własnych znaczków, wprowadzenie znaczków dla dyżurnych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zaczarowane figury”

 

Utrwalenie poznanych figur geometrycznych – trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt. Określanie ich cech, klasyfikowanie wg kształtu, porównywane liczebności zbiorów, określanie, których figur jest więcej, a których mniej.

„ Znaczek – dziwaczek” projektowanie znaczków z wykorzystaniem figur geometrycznych. Wykorzystanie różnych technik plastycznych.

 

 

„ Jesteśmy czterolatkami więc o porządki sami dbamy”

 

Rozmowa zainspirowana opowiadaniem D. Ostrowskiej „ Nocne kłopoty zabawek Doroty”. Wykorzystanie historyjki obrazkowej, wdrażanie do porządkowania miejsc zabawy, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Stoliczku nakryj się!”

 

Zabawa dydaktyczna – utrwalenie nazw sztućców, sposobu kładzenia ich przy talerzu. Próby rozpoznawania prawej i lewej ręki.

Gimnastyka – zestaw własny.

 

 

Literatura:

·         Cz. Janczarski „ Dyżurny”

·         D. Ostrowska „ Nocne kłopoty zabawek Doroty”

·         Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

·         z elementem równowagi „Zanieś śniadanie”,

·         orientacyjno – porządkowa „ Raz w górę, raz w dół”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Przyszła do nas wiosna”

 

·         Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie na wiosnę: budzenie się roślin do życia.

·         Wyrabianie wrażliwości na wartości estetyczne w otoczeniu.

·         Poznawanie i nazywanie podstawowych części roślin: pąk, kwiat – płatki, łodyga, liście.

·         Sadzenie roślin, udział w ich pielęgnacji; rozumienie, co jest roślinie potrzebne do wzrostu.

·         Stwarzanie sytuacji sprzyjających liczeniu w zakresie 1-4, a nawet dalej; porównywanie liczebności zbiorów.

·         Doskonalenie wymowy, spostrzegawczości, dokładności.

 

 

TEMAT ZAJĘCIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„ Wiosna idzie”

 

Słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny. Zwrócenie uwagi na wymienione w wierszu ptaki zwiastujące nadejście wiosny, rozpoznawanie oznak wiosny.

Gimnastyka zestaw X wg K. Wlaźnik.

 

 

„ Suknia dla Wiosny”

 

Słuchanie opowiadania nauczycielki  Suknia dla wiosny”, zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi. Wykonanie pracy plastycznej „ Suknia dla Wiosny”, wykorzystanie różnorodnych materiałów plastycznych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Tyle kwiatów dookoła”

 

Słuchanie krótkich wierszy o wiosennych kwiatach, rozpoznawanie ich na ilustracjach. Odnajdywanie różnic między nimi.

„ Krokusy” praca plastyczna wykonana różnymi farbami. Zachęcanie dzieci do estetycznego wykonywania pracy.

 

„ W przedszkolnym ogrodzie”

 

Rozmowa n/t zmian zachodzących w przyrodzie. Spacer po przedszkolnym ogrodzie – poszukiwanie oznak wiosny w najbliższym otoczeniu. Oglądanie i nazywanie budzących się do życia kwiatów.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Mali ogrodnicy”

 

Historyjka obrazkowa „ Sadzimy tulipany” połączona z działaniem – wysiew kwiatów do doniczek. Opowiadanie historyjki . Używanie określeń: najpierw, potem, na końcu.

„ Wiosenny kwiat” praca plastyczna metodą orgiami.

 

 

Literatura:

·         E. Szelburg – Zarembina „ Wiosna idzie”

·         Zeszyt roboczy nauczycielki

·         M. Kownacka „ Razem ze słonkiem – przedwiośnie”

 

 

Zabawy ruchowe:

·         naśladowcza „ Lusterko”

·         z elementem skłonu i wyprostu „ Kwiaty rosną, kwiaty więdną”

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin