plan pracy na miesiąc październik(2).doc

(54 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc październik gr

Plan pracy na miesiąc październik gr. II a „ Motylki

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Skarby jesieni”

  • obserwacja zmian w przyrodzie zachodzących jesienią,
  • zbieranie darów jesieni, które można znaleźć w parku i w lesie.
  • rozpoznawanie kasztanów, żołędzi, szyszek, jarzębiny,
  • rozpoznawanie grzybów jadalnych ( borowik, koźlarz) i trujących ( muchomor),
  • manipulowanie materiałem przyrodniczym i wykorzystanie go w zajęciach plastycznych.

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

„ Dary jesieni”

6.X

 

Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej „ Skarby jesieni”. Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni zgromadzonych w kąciku przyrody. Segregowanie ich, przeliczanie, podawanie liczby elementów. Określanie gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Karta zadaniowa.

 

 

„ Torbę mam, co w niej chowam?”

7.X

 

Zabawa dydaktyczna. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania rzeczy dotykiem – skarbów jesieni. Tworzenie kompozycji z żołędzi, kasztanów, jarzębiny, orzechów, klonowych nosków. Słuchanie wiersza D. Gellnerowej „ Żołędzie”.

 

 

„ Szukam grzybka borowika”

8.X

 

Słuchanie wiersza I. Landau „ Grzyby”. Rozpoznawanie borowika i muchomora, określanie, który jest jadalny, a który trujący. Ilustrowanie treści wiersza przy pomocy sylwet i pacynki krasnala. Wykonanie pracy plastycznej.

 

 

„ Jesienne cudaki”

9.X

 

Opowiadanie nauczycielki „ Jesienne cudaki”. Wypowiedzi dzieci na dany temat, opisywanie swoich wyobrażeń o jesiennych cudakach. Praca manipulacyjno-konstrukcyjna „ Jesienne cudaki”, wykorzystanie żołędzi, kasztanów, szyszek, jarzębiny. Porządkowanie miejsca pracy.

 

 

„ Dla kogo skarby jesieni?”

10.X

 

Rozmowa z dziećmi n/t „ Komu potrzebne są skarby jesieni?’. Zachęcanie dzieci do wypowiedzi. Słuchanie utworu L. Krzemienieckiej „ O dębię, co żołędzie rozdawał”. Ćwiczenia gimnastyczne.

Literatura:

·         D. Gellnerowa „ Żołędzie”

·         E. Szelburg-Zarembina „ Kasztany:

·         H. Zdzitowiecka „ Skarby jesieni”

·         L. krzemieniecka „ O dębie, co żołędzie rozdawał”

·         I. Landau „ Grzyby”

·         M. Kownacka „ Razem ze słonkiem. Złota jesień”

 

 

Zabawy:

·         orientacyjno-porządkowa „ Spadające kasztany”

·         z elementem rzutu „ Rzut żołędziem do koszyczka”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Lecą liście, lecą…”

  • rozpoznawanie liści z dębu, kasztanowca i jarzębiny,
  • określanie kolorów jesieni, mieszenie farb i nazywanie pochodnych,
  • wykorzystanie liści w pracach plastycznych i zabawach muzycznych.

 

 

Temat kompleksowy

 

Działania dzieci

 

„ Niespodzianka”

20.X

 

Zagadka sensoryczna. Rozpoznawanie węchem, dotykiem, słuchem co znajduje się w worku. Weryfikacja przewidywań dzieci poprzez otwarcie worka i obejrzenie zawartości – liście. Słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej „ Posypały się listeczki”.

 

 

„ Przygoda z liścianym stworkiem”

21.X

 

Opowiadanie sytuacyjne „ Liściany stworek”. Komponowanie postaci z liści wg inwencji dzieci. Rozmowy ze stworkiem. Ustawienie stworka w miejscu wybranym przez dziecko. Zabawa muzyczna „ Taniec z jesiennym listkiem.

 

 

„ Pokaż taki sam listek”

22.X

 

Zabawa dydaktyczna. Wskazywanie odpowiedniego listka pasującego kształtem. Określanie z jakiego drzewa jest listek. Gra planszowa wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej „Drzewo" – klasyfikowanie wg różnych cech.

 

 

„ Barwy jesieni”

23.X

 

Spacer do ogrodu przedszkolnego. Wyszukiwanie różnych kolorów jesieni, nazywanie ich i zaznaczanie na kartce flamastrem. W przedszkolu- mieszanie farb dla uzyskania nowych kolorów. Malowanie farbami „ Jesienne drzewo”

 

 

„ Był sobie listek”

24.X

 

Słuchanie wiersza H. Zielińskiej „ Był sobie listek”. Dmuchanie na listki leżące na podłodze i wiszące na nitkach. Wykorzystanie listków do pracy plastycznej  „Jesienny bukiet”. Poznanie nowej techniki – stemplowanie liśćmi.

 

 

 

 

 

 

Literatura:

·         L. Krzemieniecka „ Bukieciki”

·         M. Czerkawska „ Listki”

·         L. Krzemieniecka „ posypały się listeczki”

·         H. Zdzitowiecka „ Naklejanki z liści”

·         H. Zielińska „ Był sobie listek”

·         K. Pomorska „ lecą liście”

 

 

Zabawy:

·         orientacyjno – porządkowa „ Wiatr i liście”

·         z elementem równowagi „ Omiń kałużę”

 

 

 

Ćwiczenia poranne zestaw IV i V wg K. Wlaźnik

Ćwiczenia gimnastyczne  zestaw V i VI wg K. Wlaźnik

 

 

Dodatkowe działania:

·         praca plastyczna „ Muchomor”, malowanie kapelusza muchomora farbami, naklejanie kropek kulkami z krepiny.

·         „ Borowik” wykonanie pracy metodą orgiami.

·         „ Jesienne drzewo”  praca plastyczna wykonana przy pomocy nauczyciela, zaprasowanie wykonanej pracy.

·         Zabawa inscenizowana przy wierszu K. Pomorskiej „ Lecą liście”

·         Wydzieranka z kolorowego papieru „ Jesienny liść”

·         Zabawa dydaktyczna „ Którego grzyba brakuje?”

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin