PLAN PRACY V.doc

(149 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

GRUPY  V

NA ROK SZKOLNY 2010/2011

 

 

V

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc MAJ

Tematyka tygodniowa:

1.       Nasza miejscowość, nasz kraj.

2.       Muzyka jest wszędzie.

3.       Zawody rodziców.

4.       Nasi rodzice.

Dzieci będą:

Ø      Poznawać naszą miejscowość.

Ø      Rozwijać poczucie przynależności narodowej.

Ø      Grać na instrumentach perkusyjnych.

Ø      Słuchać i śpiewać piosenki.

Ø      Uczestniczyć w festiwalu twórczości dzieci w Domu Kultury.

Ø      Wyrażać muzykę ruchem.

Ø      Podawać informacje na temat swojej rodziny.

Ø      Organizować święto o charakterze rodzinnym.

Ø      Wzmacniać więzy rodzinne.

Ø      Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,

Ø      Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,

Ø      Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,

Ø      Estetycznie nakrywać do stołu,

Ø      Rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10,

Ø      Brać udział w lekcji pokazowej klasy I-ej.

Ø      Uczestniczyć w lekcji biblioterapii.
 

 

Kąciki zainteresowań:

 

Kącik- przyrody

ü      Hodowla roślin - obserwacje

ü      Obserwacje życia dżdżownicy- hodowla

Kącik – kalendarz- pora  roku, miesiąc, dzień i data  -zaznaczane przez dzieci

Kącik –Jestem bezpieczny w czasie zabaw na świeżym powietrzu.

Kącik – Dobre maniery przy stole.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.      Kontakty indywidualne

2.      Artykuł na gazetkę grupową

3.      Wiadomości na krzynkach  e –mail.

4.      Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.

5.      Występy dzieci.

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Nasza miejscowość, nasz kraj.

Podstawa programowa dla kl. I – potrafi wymienić status administracyjny swojej miejscowości, wie jakiej jest narodowości.

CEL OGÓLNY:  zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważne instytucje, wie jakiej jest narodowości, nazywa godło i flagę państwową, zna hymn Polski.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

2.05.11

Poniedz.

 

 

Zwiedzamy naszą miejscowymi.

Poznawanie swojej miejscowości i jej historii.

 

I – Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.

·         Indywidualne rozmowy nt naszej miejscowości

·         Przypomnienie adresów

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II – Ćwiczenia poranne zestaw XXII  wg autora

·         Spacer po naszej miejscowości: zwrócenie uwagi na zabytki –przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach i zachowania w miejscach publicznych.

·         Powrót do przedszkola

·         Oglądanie zdjęć zobaczonych zabytków – rozmowy ich temat

·         Słuchanie legendy o Chrzanowie czytanej przez N -la

·         Oglądanie widokówek z różnych rejonów Polski

·         Umiejscawianie ich na mapie Polski.

III – wzbogacenie kącika patriotycznego o elementy związane z naszą miejscowością.

·         Zabawa „Idziemy na spacer”

·         Naklejanie obrazków budynków na ich cienie

·         Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü      Wymienia nazwę swojej miejscowości i ważniejsze znajdujące się w niej miejsca

ü      Zachowuje bezpieczeństwo podczas spaceru

ü      Zachowuje zasady zachowania się w miejscu publicznym

4.05.11

Środa

 

 

Warszawa – stolica Polski.

Poznawanie nazwy i historii stolicy Polski.

I – zabawy konstrukcyjne – budujemy wybrany zabytek naszego miasta.

·         Zaznaczenie kalendarza pogody

·         Oglądanie zdjęć przedstawiających Warszawę i jej herb.

·         Rysowanie herbu swojej miejscowości

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II - Ćwiczenia poranne zestaw XXII  wg autora

·         Zagadki obrazkowe

·         Słuchanie opowiadania o Warsie i Sawie

·         Rozmowy nt treści opowiadania

·         Ćwiczenia ruchowo – graficzne

·         Wskazanie Warszawy na mapie Polski

·         Zabawa przy pios. „Na warszawskim moście”

·         Spacer do lasu – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

III – Słuchanie bajki czytanej przez N – la

·         Religia

·         Wymienienie , z czego słynie Polska

·         Podsumowanie dnia- zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

ü      Wymienia nazwę stolicy Polski

ü      Odwzorowuje herb naszej miejscowości

ü      Porusza się przy muzyce

5.05.11

Czwartek

 

To nasze symbole.

Poznawanie symboli narodowych.

I – Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

·         Oglądanie zdjęć przedstawiających różne części Polski

·         Dzielenie na głoski słów

·         Zaznaczenie kalendarza pogody

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II - Ćwiczenia poranne zestaw XXII  wg autora

·         Omówienie wyglądu flagi Polski

·         Wyszukiwanie polskiej flagi wśród obrazków przedstawiających flagi innych państw

·         Zapoznanie z innymi symbolami kraju: godłem hymnem.

·         Wykonanie flagi

·         Zab. „Idziemy na spacer”

·         Zab. Dyd. „Po lewej stronie, po prawej”

·         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

·         słuchanie bajki czytanej przez N –la

·         Rozwiązywanie zagadek dotyczących godła i flagi

·         Angielski

III – podsumowanie dnia – gry i zabawy stolikowe.

ü      Wymienia symbole narodowe

ü      Potrafi orientować się przestrzennie

ü      Bezpiecznie bawi się na podwórku przedszkolnym

6.05.11

Piątek

 

 

Jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami.

Zapoznanie z Unią Europejską.

I – Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

·         Zaznaczenie kalendarza pogody

·         Wzbogacanie kącika regionalnego o nowe elementy     

·         Słuchanie piosenek regionalnych

·         Przygotowanie do śniadania – utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkiem.

II - Ćwiczenia poranne zestaw XXII  wg autora

·         Zab. dydaktyczna – „Podróż po Polsce”

·         Zabawa „Idziemy na spacer”

·         Rozmowa nt poznajemy inne kraje: Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Grecja, Włochy

·         Rozmowa nt Unii Europejskiej

·         Spacer do lasu – obserwacja przyrody

·         Słuchanie bajki czytanej przez N –la

·         Wykonanie wycinanek z kolorowego papieru

·         Podsumowanie cotygodniowych dyżurów

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin