PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPY V
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
V
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc MAJ
Tematyka tygodniowa:
1. Nasza miejscowość, nasz kraj.
2. Muzyka jest wszędzie.
3. Zawody rodziców.
4. Nasi rodzice.
Dzieci będą:
Ø Poznawać naszą miejscowość.
Ø Rozwijać poczucie przynależności narodowej.
Ø Grać na instrumentach perkusyjnych.
Ø Słuchać i śpiewać piosenki.
Ø Uczestniczyć w festiwalu twórczości dzieci w Domu Kultury.
Ø Wyrażać muzykę ruchem.
Ø Podawać informacje na temat swojej rodziny.
Ø Organizować święto o charakterze rodzinnym.
Ø Wzmacniać więzy rodzinne.
Ø Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,
Ø Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,
Ø Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,
Ø Estetycznie nakrywać do stołu,
Ø Rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10,
Ø Brać udział w lekcji pokazowej klasy I-ej.
Ø Uczestniczyć w lekcji biblioterapii.
Kąciki zainteresowań:
Kącik- przyrody –
ü Hodowla roślin - obserwacje
ü Obserwacje życia dżdżownicy- hodowla
Kącik – kalendarz- pora roku, miesiąc, dzień i data -zaznaczane przez dzieci
Kącik –Jestem bezpieczny w czasie zabaw na świeżym powietrzu.
Kącik – Dobre maniery przy stole.
Współpraca z rodzicami:
1. Kontakty indywidualne
2. Artykuł na gazetkę grupową
3. Wiadomości na krzynkach e –mail.
4. Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.
5. Występy dzieci.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Nasza miejscowość, nasz kraj.
Podstawa programowa dla kl. I – potrafi wymienić status administracyjny swojej miejscowości, wie jakiej jest narodowości.
CEL OGÓLNY: zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważne instytucje, wie jakiej jest narodowości, nazywa godło i flagę państwową, zna hymn Polski.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
2.05.11
Poniedz.
Zwiedzamy naszą miejscowymi.
Poznawanie swojej miejscowości i jej historii.
I – Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.
· Indywidualne rozmowy nt naszej miejscowości
· Przypomnienie adresów
· Przygotowanie do śniadania – utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkiem.
II – Ćwiczenia poranne zestaw XXII wg autora
· Spacer po naszej miejscowości: zwrócenie uwagi na zabytki –przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach i zachowania w miejscach publicznych.
· Powrót do przedszkola
· Oglądanie zdjęć zobaczonych zabytków – rozmowy ich temat
· Słuchanie legendy o Chrzanowie czytanej przez N -la
· Oglądanie widokówek z różnych rejonów Polski
· Umiejscawianie ich na mapie Polski.
III – wzbogacenie kącika patriotycznego o elementy związane z naszą miejscowością.
· Zabawa „Idziemy na spacer”
· Naklejanie obrazków budynków na ich cienie
· Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw
ü Wymienia nazwę swojej miejscowości i ważniejsze znajdujące się w niej miejsca
ü Zachowuje bezpieczeństwo podczas spaceru
ü Zachowuje zasady zachowania się w miejscu publicznym
4.05.11
Środa
Warszawa – stolica Polski.
Poznawanie nazwy i historii stolicy Polski.
I – zabawy konstrukcyjne – budujemy wybrany zabytek naszego miasta.
· Zaznaczenie kalendarza pogody
· Oglądanie zdjęć przedstawiających Warszawę i jej herb.
· Rysowanie herbu swojej miejscowości
II - Ćwiczenia poranne zestaw XXII wg autora
· Zagadki obrazkowe
· Słuchanie opowiadania o Warsie i Sawie
· Rozmowy nt treści opowiadania
· Ćwiczenia ruchowo – graficzne
· Wskazanie Warszawy na mapie Polski
· Zabawa przy pios. „Na warszawskim moście”
· Spacer do lasu – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
III – Słuchanie bajki czytanej przez N – la
· Religia
· Wymienienie , z czego słynie Polska
· Podsumowanie dnia- zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
ü Wymienia nazwę stolicy Polski
ü Odwzorowuje herb naszej miejscowości
ü Porusza się przy muzyce
5.05.11
Czwartek
To nasze symbole.
Poznawanie symboli narodowych.
I – Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
· Oglądanie zdjęć przedstawiających różne części Polski
· Dzielenie na głoski słów
· Omówienie wyglądu flagi Polski
· Wyszukiwanie polskiej flagi wśród obrazków przedstawiających flagi innych państw
· Zapoznanie z innymi symbolami kraju: godłem hymnem.
· Wykonanie flagi
· Zab. „Idziemy na spacer”
· Zab. Dyd. „Po lewej stronie, po prawej”
· Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
· słuchanie bajki czytanej przez N –la
· Rozwiązywanie zagadek dotyczących godła i flagi
· Angielski
III – podsumowanie dnia – gry i zabawy stolikowe.
ü Wymienia symbole narodowe
ü Potrafi orientować się przestrzennie
ü Bezpiecznie bawi się na podwórku przedszkolnym
6.05.11
Piątek
Jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami.
Zapoznanie z Unią Europejską.
· Wzbogacanie kącika regionalnego o nowe elementy
· Słuchanie piosenek regionalnych
· Zab. dydaktyczna – „Podróż po Polsce”
· Rozmowa nt poznajemy inne kraje: Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Grecja, Włochy
· Rozmowa nt Unii Europejskiej
· Spacer do lasu – obserwacja przyrody
· Słuchanie bajki czytanej przez N –la
· Wykonanie wycinanek z kolorowego papieru
· Podsumowanie cotygodniowych dyżurów
...
Miracz