Instrukcja napraw Lupo Uklad wtrysku paliwa i zaplonu 4LV.pdf

(4167 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy APE AQQ
silnika
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu
4AV
Wydanie 05.99
Serwis. Informacje techniczne
50435498.035.png 50435498.036.png 50435498.037.png 50435498.038.png 50435498.001.png 50435498.002.png 50435498.003.png 50435498.004.png 50435498.005.png 50435498.006.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy
silnika
APE AQQ
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu 4AVWydanie 05.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50435498.007.png 50435498.008.png 50435498.009.png 50435498.010.png 50435498.011.png 50435498.012.png 50435498.013.png 50435498.014.png 50435498.015.png 50435498.016.png 50435498.017.png 50435498.018.png 50435498.019.png 50435498.020.png 50435498.021.png 50435498.022.png 50435498.023.png 50435498.024.png 50435498.025.png 50435498.026.png 50435498.027.png 50435498.028.png 50435498.029.png 50435498.030.png 50435498.031.png 50435498.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, informacje ogólne .......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Znaczenie lampki sygnalizacyjnej EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
(lampka usterek elektronicznego układu sterowania przepustnicą E-Gas) .....................01–5
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego silnikiem .....................01–6
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ...........................................01–10
Pamięć usterek ................................................................................ 01–14
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek ..................................................01–14
Tabele usterek: od kodu V.A.G 16496 / SAE P0 .............................................. 01–19
Tabele usterek: od kodu V.A.G 17510 / SAE P1 .............................................. 01–30
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–52
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych .........................01–52
Kody gotowości (Readinescode) ............................................................. 01–64
– Odczytywanie kodów gotowości (Readinescode) ............................................01–65
– Wywoływanie kodów gotowości (Readinescode) .............................................01–67
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–76
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–76
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–76
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 0 do 6 -funkcje podstawowe- .......... 01–79
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 10 do 29 -zapłon-
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 30 do 49 -układ regulacji lambda- ..... 01–98
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 50 do 69 -regulacja liczby obrotów- .. 01–108
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 70 do 75 -recyrkulacja spalin- ........ 01–117
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................................................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ......................................24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa .........................................24–4
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa .........................24–6
– Rozmontowanie i zmontowanie kolektora ssącego ...........................................24–16
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z zaworami wtryskowymi ................24–19
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–22
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–26
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ...........................24–28
– Dane techniczne .............................................................................24–29
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–30
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem ......................24–30
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda za katalizatorem .........................24–35
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą ..............................................24–39
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym ....................................24–42
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–48
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–56
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika .......................................................24–64
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–67
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia paliwa ..................24–77
– Sprawdzanie szczelności układu zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ..................24–81
– Sprawdzanie układu podgrzewania zasysanego powietrza ...................................24–84
Sprawdzanie działania układów .............................................................. 24–85
– Sprawdzanie jałowego biegu ................................................................24–85
– Dopasowanie obrotów jałowego biegu ......................................................24–89
– Sprawdzanie sondy lambda i regulacji w układzie lambda dla sondy lambda
przed katalizatorem ..........................................................................24–92
– Sprawdzanie sondy lambda i regulacji w układzie lambda dla sondy lambda za katalizatorem 24–99
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika .................................................24–106
Komputer sterujący pracą sinika ............................................................ 24–109
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący pracą silnika .......................24–109
– Sposób postępowania po przerwaniu napięcia zasilającego ................................24–112
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................24–114
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ...........................................24–116
– Warianty kodowania komputera sterującego pracą silnika ..................................24–119
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do jednostki sterującej przepustnicą ...24–120
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ........................24–124
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–127
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ......................................................24–127
– Sprawdzanie sygnałów wejściowych i wyjściowych układu klimatyzacji .....................24–130
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika świateł stop i przełącznika pedału hamulca ...........24–133
– Sprawdzanie sygnału włączonego zakresu jazdy ...........................................24–138
– Sprawdzanie sygnału obrotów silnika .......................................................24–140
– Sprawdzanie magistrali danych CAN .......................................................24–142
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................................................. 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ...........................................28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego ..........................28–3
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe .........................................................28–8
– Sprawdzanie czujnika Halla ...................................................................28–9
– Sprawdzanie cewki zapłonowej ..............................................................28–12
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–19
Diagnoza własna, informacje ogólne
Wskazówka
Diagnoza własna nadzoruje tylko cześć systemu
wtrysku i zapłonu. W celu wyszukiwania usterek, w
każdym przypadku należy korzystać z katalogu „Wy-
szukiwanie usterek, silnik”.
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący silnikiem (komputer J448 ste-
rujący układem wtrysku paliwa i zapłonu 4LV) wy-
posażony jest w pamięćusterek.
Występujące zakłócenia przekazywane przez czuj-
niki lub podzespoły są zapisywane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
tabele usterek, strona 01-19 lub 01-30 i przecho-
wuje zapisane usterki w pamięci, aż do momentu
ich skasowania w pamięci usterek.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów.
01–1
Jeżeli usterki sporadycznenie będą występowały w
ciągu40ciepłychfazbiegusilnika(uruchomienie
silnika, gdy temperaturapłynu chłodzącegowynosi
poniżej 50 o C – zatrzymanie silnika powyżej 72 o C),
zostaną one skasowane w pamięci usterek.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub te-
stera systemów samochodu V.A.G 1552 lub no-
wego systemu diagnostyczno-pomiarowo-informa-
cyjnego VAS 5051, patrz
strona 01-14.
Po usunięciu usterki, musi zostaćskasowana za-
wartośćpamięci usterek, patrz
Wskazówka
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej można
znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek V.A.G
1551 lub V.A.G 1552 albo nowego testera VAS 5051.
Dane techniczne diagnozy własnej
Identyfikacja komputera sterującego
Identyfikacja komputera sterującego i wersja kom-
putera sterującego zostanie wskazana na wyświe-
tlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552 albo VAS
5051, po podłączeniu urządzenia i wyborze elek-
troniki silnika, patrz strona 01-6.
01–2
Komputer sterujący silnikiem rozróżnia po ocenie
informacji 127 różnorodnych kodów usterek, patrz
strona 01-14, od-
czytywanie i kasowanie pamięci usterek.
50435498.033.png 50435498.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin