planrozwoju.doc

(71 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego

 

 

 

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego

Nauczyciel stażysta:

ANNA KARAŚ

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Anna Karaś

Nauczyciel: nauczyciel przedmiotów ekonomicznych

Nazwa szkoły: Technikum Nr 1 im. Jana Szczepanika w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Krośnie

Data rozpoczęcia stażu: 07.09.2006 r..

Czas trwania stażu: do 06.06.2007 r. 9 miesięcy.

Opiekun stażu: mgr Krystyna Ćwiąkała

Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

A. Cele szczegółowe:

1.      Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

2.      Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole

3.      Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku

4.      Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole

5.      Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich

6.      Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).


Podstawa prawna:

·         Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 ) - dalej zwana ustawą

·         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 ) dalej zwane rozporządzeniem

B. Plan działania:

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Osoby wspierające

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli,

Napisanie planu rozwoju zawodowego

Dyrektor szkoły opiekun stażu,

IX’06

Poprawne opracowany planu rozwoju zawodowego

2

Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu

Bezpośrednia rozmowa,

zwarcie ustnego kontraktu z opiekunem

Opiekun

IX’06

Opracowanie zasad współpracy

3

Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych

opracowanie zakresu i tematów zajęć

Opiekun stażu

IX’06 - VI’07

Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu

4

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy

Opiekun stażu

IX’06-VI’07

Teczka stażysty

5

Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego

Opiekun stażu

VI’07

Sprawozdanie z realizacji stażu

 

Zna organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły

1

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły

Udział w Radach Pedagogicznych,

Dyrektor, opiekun,

IX’06 VI’07

Lista obecności na radach,

2

Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć
w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami

Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów ekonomicznych, spotkaniach Rady Pedagogicznej

Dyrektor, zastępca dyrektora, opiekun, lider zespołu

IX’06

Organizacja zajęć własnych, udział spotkaniach zespołu

3

Poznanie dokumentów obowiązujących
w szkole: Statut szkoły, program wychowawczy, dzienniki zajęć wychowawczych rozkłady zajęć itp.

Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników,

Opracowanie propozycji tygodniowych cykli tematycznych

Dyrektor, Opiekun,

IX/X’06

wpisy w dziennikach,

Propozycje cykli tematycznych

4

Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole

Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących aktów prawnych,

Dyrektor, pracownik BHP

IX-XI’06

Oświadczenie
o znajomości przepisów i ew. świadectwo ukończenia kursu

5

Określenie roli nauczyciela przedmiotów ekonomicznych

Bezpośrednia rozmowa

Dyrektor, wychowawcy klas, pedagog szkolny

W czasie stażu

Uwagi w autorefleksji

 

Rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków

1

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela oraz pedagoga szkolnego

Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników

Opiekun, dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny

Dwa razy w miesiącu IX’06 VI’07

Wnioski z obserwacji i hospitacji

2

Zgłoś jeśli naruszono regulamin