Projekt_ prezentacja.pdf
(
242 KB
)
Pobierz
Wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu ….
Projekt
„Diagnoza z zastosowaniem
Skali Gotowości Szkolnej (SGS)
i wspomaganie dzieci pięcioletnich
w osiąganiu gotowości
do podjęcia nauki w szkole”
realizowany na zlecenie MEN
w ramach programu „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła”
O projekcie
•
Realizatorzy projektu:
–
MEN, CMPPP
•
Uczestnicy projektu:
–
liderzy (208 osób)
–
nauczyciele szkó
ł
(4814 osób)
–
nauczyciele przedszkoli (6732 osoby)
–
dzieci urodzone w styczniu –
kwietniu 2003 roku (oko
ł
o
125 tys. dzieci)
–
rodzice dzieci sze
ś
cioletnich,
•
Termin realizacji:
pa
ź
dziernik 2008 –
czerwiec 2009
Struktura projektu
MEN
CMPPP
KO
ODN
PPP
Liderzy
Przedszkola
Szkoły
Nauczyciele
RODZICE
Decyzja o podjęciu
Rozważenie możliwości
rozpoczęcia nauki w 6 r. ż.
DZIECI
nauki w 7 r. ż.
Decyzja o podjęciu
nauki w 6 r. ż.
Decyzja o podęciu
nauki w 7 r. ż.
Decyzja o podjęciu
nauki w 6 lub 7 r. ż.
Zajęcia
wspomagające/korekcyjne
Ponowna obserwacja
wg arkusza SGS
Informacja dla
Cele projektu
•
Zapewnienie możliwości powszechnego udziału
dzieci urodzonych od stycznia do kwietnia 2003 roku
w obserwacji dostarczającej informacji o osiąganiu
gotowości do podjęcia nauki w szkole.
•
dzieci,
funkcjonowania w grupie, umiejętności poznawczych
udzielenie rodzicom dzieci informacji związanych z
gotowością
do nauki szkolnej.
•
wsparcia w postaci możliwości udziału w
organizowanych przez szkoły i przedszkola
zajęciach wspomagających
nauki w szkole.
dzieci w osiąganiu do
Na podstawie obserwacji zachowań
Zapewnienie dzieciom, które tego potrzebują
Organizacja działań
MEN
CMPPP
Kuratoria Oświaty
Liderzy (208)
6732 nauczycieli z przedszkoli (jeden nauczyciel z
każdego publicznego przedszkola)
podstawowych
(jeden nauczyciel z co trzeciej szkoły)
11.546 nauczycieli
Obserwacja dzieci objętych wychowaniem
przedszkolnym wg Arkusza GE-5 podczas
codziennych zajęć
przedszkolnych
Obserwacja dzieci nie objętych wychowaniem przedszkolnym
wg Arkusza GE-5 podczas cotygodniowych dwu godzinnych
zajęć
Zajęcia wspomagające/korekcyjne
podczas zajęć
organizowane
jeden raz w tygodniu po dwie godziny (II VI 2009)
przedszkolnych
(I-VI 2009)
Ponowna obserwacja wg arkusza SGS i udzielenie informacji zwrotnej dla rodziców
DECYZJA RODZICÓW
4814 nauczycieli z publicznych szkół
Zajęcia wspomagające/korekcyjne
Plik z chomika:
m.muca
Inne pliki z tego folderu:
Arkusz do jakościowej analizy SGS.pdf
(203 KB)
Kryteria Gotowości Edukacyjnej Pięciolatka (GE-5) – opis.pdf
(64 KB)
Kryteria Gotowości Edukacyjnej Pięciolatka (GE-5)_2.pdf
(165 KB)
Ocena gotowości do nauki – prezentacja.pdf
(711 KB)
Opis Skali Gotowości Szkolnej (SGS)(1).pdf
(167 KB)
Inne foldery tego chomika:
Arkusze do programy TEACCH
Arkusze do testu PEP-R
Badanie logopedyczne
Diagnoza pedagogiczna, testy
Diagnoza pedagogiczna, testy(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin