09_lipiec_2002.pdf

(6886 KB) Pobierz
147277104 UNPDF
WRC 1
147277104.006.png
SPIS TREŒCI
Drodzy
Czytelnicy,
Rozmaitoœci
36 Doskocz odpowiada
Kolejna seria rajdowych pytañ
i odpowiedzi eksperta WRC.
41 Bez zaprawy ani rusz
Dobre przygotowanie rajdówki do startu
to za ma³o. Wa¿ne jest i przygotowanie
kierowcy.
44 Evo Rent
Evo Rent z Suchej Beskidzkiej coraz
prê¿niej radzi sobie na trudnym rynku
rajdowych wypo¿yczalni.
4
Z kraju...
Micha³ So³owow na 7 miejscu ukoñczy³
tegoroczny Rajd Polski. Na liœcie
WPROST tê sam¹ pozycjê zajmuje
w rankingu najbogatszych Polaków.
Na sobotnim, siódmym oesie Rajdu Kor-
moran czo³owi polscy rajdowcy uzyskiwali
œredni¹ prêdkoœæ ponad 120 kilometrów
na godzinê. W³os je¿y siê na g³owie na
myœl o podró¿owaniu po w¹skich, szutro-
wych trasach z takimi prêdkoœciami. Nie-
stety w³os je¿y siê tak samo, gdy s³yszy-
my, jak z nie mniejsz¹ szybkoœci¹ nasi za-
wodnicy wypowiadaj¹ s¹dy o tym, co przy-
darzy³o siê podczas ich przejazdów, kto
za tym stoi i kto w takim, a nie innym roz-
woju wydarzeñ ma swój interes. Co gor-
sza, s¹dy te za poœrednictwem mediów
natychmiast trafiaj¹ do kibiców, w tym do
nielicznej, ale niestety bardzo widocznej
grupy, dla której stanowi¹ po¿ywkê w
dziwnej, mo¿na rzec "futbolowej" wojnie.
Panowie, nie têdy droga. Nikt z poza raj-
dowego œwiatka nie bêdzie zastanawia³ siê
kto komu co pod³o¿y³ lub nie, kto zacz¹³, a
kto skoñczy³. Pozostanie jedynie obraz bi-
jatyki na ton¹cym statku. Zamiast wzajem-
nie podsycaæ œmieszne w gruncie rzeczy
animozje, pomyœlcie, ¿e przede wszystkim
wy ten statek mo¿ecie uratowaæ.
Grzegorz Krajewski
6
...i ze œwiata
Istnieje realna groŸba, ¿e auta WRC
znikn¹ z tras krajowych czempionatów.
To nowy, absurdalny pomys³ w³adz FIA.
Imprezy rajdowe
Samochody
8
Rajd Kormoran
Najpiêkniejsza rajdowa impreza
w Polsce nieoczekiwanie zamieni³a
siê w spektakl personalnych
niesnasek i pomówieñ.
46 Seat Cordoba WRC
Cordoba choæ nie najm³odsza, dalej
œmia³o rywalizuje na rajdowych trasach
z bardziej nowoczesnymi konstrukcjami
WRC.
50 Niebieska legenda
Subaru nieod³¹cznie kojarzy siê z
rajdami. Wœród ich mi³oœników sta³a siê
mark¹ kultow¹.
18 Rajd Akropolu
Ford, Peugeot, Ford, Peugeot – takim
uk³adem zakoñczy³a siê rywalizacja na
morderczych, szutrowych odcinkach
greckiej eliminacji RSMŒ.
24 Rajd Preem
Kolejna runda Pucharu PZM sta³a pod
znakiem rywalizacji Piotra
Maciejewskiego i Jaros³awa Pinelesa.
28 Wyœcig górski
w Za³u¿u
Na bieszczadzkiej trasie zaciekle
rywalizowali Jan Koœciuszko i Tomasz
Wywia³. Od obu i tak szybszy by³
Robert Podolski.
30 Rallycross w Toruniu
Po raz pierwszy w tym sezonie
rallycrossowcy rywalizowali
na torze w Toruniu.
Technika rajdowa
Redakcja
Aleja Korfantego 79, 40-161 Katowice
tel./fax (032) 259-24-43
Internet: www . wr c .ne t.p l
Redaktor Naczelny
Grzegorz Krajewski
e-mail: kr a j ew ski@wr c .ne t.p l
Zespó³
Wojciech Garbarz, Renata Niezbecka,
£ukasz Kañski-Chmielewski, Tomasz Króliczek, Maciej Lehrer,
Micha ³ Niezbecki, Igor Tomasiak.
Biuro Reklamy
tel. (032) 258-73-55
Prenumerata
Internet: www.prenumerata.wrc.net.pl
Realizacja edytorska
Adamczyk & Szandar, www .a s.ne t.p l
Druk
Winkowski Sp. z o.o.
Wydawca
WRC Sp. z o.o.
Redakcja nie odpowiada za treϾ zamieszczanych reklam
i og³oszeñ. Sprzeda¿ numerów aktualnych i archiwalnych
po cenie ni¿szej od ceny detalicznej ustalonej przez wydawcê
jest nielegalna i grozi odpowiedzialnoœci¹ karn¹.
55 Budujemy rajdowe
Seicento cz. III
Pora na podsumowanie kosztów
budowy naszej rajdówki. Okazuje siê,
¿e s¹ one zbli¿one do kosztów zakupu
samochodu.
58 Filtry powietrza
Sportowe filtry powietrza tylko
nieznacznie zwiêkszaj¹ moc auta. Mimo
to warto w nie zainwestowaæ.
Varia
60 Gie³da sprzêtu rajdowego
Dziœ 22 og³oszenia.
62 Strefa zgniotu
Tym razem nie mog³o byæ inaczej.
Kormoran na cenzurowanym.
Œwiat rajdów
32 Wywiad ze Zbyszkiem
Gabrysiem
„To by³a dziwna i zaskakuj¹ca awaria...”
35 Wywiad z Antonym
Warmboldem
„Wiedzia³em ju¿ jak je¿d¿¹ Janusz Kulig
i Leszek Kuzaj, ale kierowcy w grupie N
naprawdê mnie zaskoczyli...”
UWAGA !!!
W zwi¹zku z wakacyjn¹ przerw¹
kolejny numer WRC uka¿e siê
w kioskach za 4 tygodnie,
w pi¹tek 2 sierpnia.
WRC 3
147277104.007.png 147277104.008.png 147277104.009.png 147277104.001.png
ROZMAITOŒCI: Z kraju
Mazurskie Szutry
So³owow nr 7
W tegorocznej najwiêkszej impre-
zie rajdowej – Rajdzie Polski, Micha³
So³owow zosta³ sklasyfikowany na 7
pozycji. Podobne miejsce ten kielec-
ki kierowca, ale przede wszystkim biz-
nesmen, zaj¹³ w coroczym rankingu
najbogatszych Polaków tygodnika
WPROST. Maj¹tek Micha³a i Barbary
So³owow dziennikarze WPROST wy-
cenili na 1,1 miliarda z³otych. So³o-
wow jest w³aœcicielem du¿ych udzia-
³ów w kilku spó³kach gie³dowych.
Posiada 11,9% akcji spó³ki budowla-
nej Mitex, 44,75% akcji firmy develo-
perskiej Echo Investment i prawie
50% chyba najbardziej znanej rajdo-
wym kibicom Cersanit S.A, której re-
klama widnieje na Lancerze So³owo-
wa. Przez gie³dowych analityków So-
³owow porównywany jest do s³ynne-
go amerykañskiego inwestora Warre-
na Buffeta. Jeœli jego rajdowa kariera
bêdzie rozwija³a siê tak dobrze jak fi-
nansowa, to kto wie, kto wie... (gk)
Noc Œwiêtojañska zagro¿ona?
W sobotni wieczór 22 czerwca do
Kamiennej Góry zaczê³y nadci¹gaæ
kolorowe rajdówki, by wzi¹æ udzia³ w
specyficznym nocnym KJS - „Nocy
Œwiêtojañskiej”. W zwi¹zku z niepo-
wtarzalnym charakterem imprezy do
rajdu zg³osi³y siê 43 za³ogi. To jak na
mistrzostwa Jeleniej Góry naprawdê
niez³y wynik.
Organizatorzy przygotowali dla za-
wodników cztery próby sportowe
przeje¿d¿ane po trzy razy. Pierwsza
próba rozpoczyna³a siê o 22.00, a
ostatnia dopiero o 3.00 w nocy. Rajd
ten ogl¹dany by³ przez tak wielk¹ rze-
szê kibiców, ¿e zawodnicy mieli k³o-
pot z dojazdami do prób. Niestety,
oprócz wielbicieli rajdów znaleŸli siê
te¿ tacy, którym rajdy siê nie podo-
baj¹. Od drugiej pêtli rajdu na trasach
dojazdowych pojawi³o siê wiele patroli
policyjnych z radarami. Od mniej wiê-
cej trzeciej pêtli za wszelk¹ cenê
chcia³y one zniechêciæ zawodników,
nêkaj¹c ich licznymi kontrolami i man-
datami. I nie chodzi³o tu o rutynowe
Ho³ek
Podczas Mazurskich
Szutrów Ho³owczyc
nie mia³ godnych
siebie rywali.
bezkonkurencyjny
15 czerwca, odby³a siê druga
edycja rajdu Mazurskie Szutry, któ-
rej organizatorem by³ Automobil-
klub Kêtrzyñski. Na starcie stanê-
³o 29 za³óg, w tym Krzysztof Ho-
³owczyc, treningowym Subaru Im-
preza gr. N, £ukasz Sztuka (Lancer
Evo V), Marcin Biernacki (Lancer
Evo VI) i Maciej Lubiak (Clio Sport).
Zabrak³o zapowiadanego Andrzeja
Szaramy, a tak¿e Maksymiliana Ki-
lanowskiego.
Na trzech sztucznie wytyczo-
nych odcinkach specjalnych, prze-
je¿d¿anych po cztery razy (dwa
razy w jedn¹ stronê, dwa razy w
drug¹), zgodnie z przewidywania-
mi bezkonkurencyjny okaza³ siê
popularny „Ho³ek”. Mistrz Europy
z 1997 roku, wygra³ jedenaœcie z
dwunastu odcinków specjalnych i
na mecie zanotowa³ oko³o 53 se-
kundow¹ przewagê nad drugim
£ukaszem Sztuk¹. Sztuka jecha³
szybko i widowiskowo, wygra³ je-
den OS, jednak ustêpowa³ znacz-
nie „Ho³kowi”. Marcin Biernacki
stawiaj¹cy swe pierwsze kroki na
szutrowych trasach, zaj¹³ trzeci¹ lo-
katê. Zbigniew Staniszewski doje-
cha³ czwarty. Dobrze zaprezento-
wa³ siê znany z Pucharu PZM Piotr
Leoniec, w Peugeocie 106, który
dojecha³ pi¹ty w generalce i wy-
przedzi³ m. in. doœwiadczonego
Macieja Lubiaka – szóst¹ za³ogê
rajdu. Rajd przebiega³ w bardzo
sympatycznej atmosferze. Przy
szutrowych OS-ach pojawia³o siê
bardzo wielu kibiców. Szkoda, ¿e
podobnych imprez jest tak ma³o.
Pawe³ Skrzywan
kontrole, ale o œwiadome utrudnianie
dojazdów na PKC’e, co mia³o spowo-
dowaæ przekraczanie prêdkoœci przez
spóŸnionych zawodników, którzy
musieli zd¹¿yæ na czas. Ma³o tego,
panowie w niebieskich mundurach
postanowili równie¿ pokazaæ organi-
zatorom, co myœl¹ o tego typu impre-
zach. Na ostatniej próbie starali siê
przeszkodziæ organizatorom w spraw-
nym przeprowadzeniu pomiaru cza-
su na próbie sportowej, t³umacz¹c
swe dzia³ania licznymi skargami
mieszkañców. Liczne grono kibiców
jednak nie dopuœci³o do tego...
Z wzglêdu na to, ¿e organizator
posiada³ wszelkie stosowne zezwole-
nia w³aœcicieli placów, na których
odbywa³y siê próby, policja postano-
wi³a pokazaæ swoj¹ wy¿szoœæ w inny
sposób. Postanowi³a ona ostatecznie
z³o¿yæ sprawê do s¹du grodzkiego
przeciwko wszystkim startuj¹cym w tej
imprezie zawodnikom... Powód: „za-
k³ócanie ciszy nocnej”.
Rajd AC
Pokale-Imielin
W sobotê 27 lipca 2002 na Gór-
nym Œl¹sku odbêdzie siê organizo-
wany przez Automobilklub Œl¹ski
Rajd AC Pokale-Imielin, który bêdzie
ju¿ siódm¹ eliminacj¹ Rajdowego Pu-
charu PZM. Rajd bêdzie sk³ada³ siê
z 12 odcinków specjalnych o ³¹cz-
nej d³ugoœci 61,50km. Jedn¹ z
atrakcji rajdu jest odcinek po torze
testowym Fiat Auto Poland w Ty-
chach.
(rn)
PKC
Czas
OS
Lokalizacja
OS d³ugoœæ
1-ej za³ogi
OS1
Autodrom
6,85
9:48
OS2
Bieruñ-Bieruñ
4,23
10:06
OS3
Imielin-Imielin
4,84
10:39
OS4
Wygorzele-Jaroszowice
4,58
11:12
OS5
Autodrom
6,85
12:05
OS6
Bieruñ-Bieruñ
4,23
12:23
OS7
Imielin-Imielin
4,84
12:56
OS8
Wygorzele-Jaroszowice
4,58
13:29
OS9
Autodrom
6,85
14:22
OS10 Bieruñ-Bieruñ
4,23
14:40
OS11
Imielin-Imielin
4,84
15:13
OS12 Wygorzele-Jaroszowice
4,58
15:46
(mk)
4 WRC
147277104.002.png 147277104.003.png
ROZMAITOŒCI: Z kraju
Zbigniew Stec wyjaœnia
Rajd Rzeszowski
ju¿ nied³ugo
W zwi¹zku z opublikowan¹ w
ostatnim numerze WRC wypowie-
dzi¹ Magdy Cieœlik, zwi¹zan¹ z jej
dyskwalifikacj¹ podczas Rajdu Pol-
ski, otrzymaliœmy oœwiadczenia Pana
Zbigniewa Steca, jako osoby choæ
nie imiennie, ale rozpoznawalnie
„wywo³anej do tablicy”. Poni¿ej
przedstawiamy najwa¿niejsze akapi-
ty oœwiadczenia:
W zwi¹zku z oskar¿eniami jakie
pojawi³y siê w prasie oraz na stro-
nach niektórych portali interneto-
wych po zakoñczeniu 59 Rajdu
Polski, w których niekorzystnie
przedstawiono moj¹ osobê oraz
firmê Mitsubishi Stec Ralliart posta-
nowi³em zabraæ g³os, aby defini-
tywnie zakoñczyæ tê karuzelê ab-
surdalnych domys³ów, plotek i
oskar¿eñ pod moim adresem.
Na ³amach jednego z magazy-
nów rajdowych zawodnik, który
wczeœniej ze mn¹ wspó³pracowa³,
t³umacz¹c wykluczenie z Rajdu
Polski, oœwiadczy³ - cytujê:
„W zwi¹zku ze zmian¹ stajni
rajdowej gro¿ono mi przed raj-
dem, i jak widaæ te groŸby siê
spe³ni³y”.
Oœwiadczam, ¿e nigdy nikomu
nie grozi³em, ani w ¿aden sposób
nie stara³em siê wp³yn¹æ na niko-
go, a tym bardziej na wynik ba-
dania kontrolnego prowadzone-
go przez niezale¿nych ekspertów
PZM-ot oraz FIA. Komisja Tech-
niczna jest cia³em niezale¿nym
na dzia³ania i decyzje której nie
maj¹ wp³ywu zawodnicy, sponso-
rzy, ani szefowie tej czy innej staj-
ni rajdowej. Oskar¿enie takie go-
dzi nie tylko w dobre imiê mojej
firmy, ale podwa¿a niezawis³oœæ
werdyktu wydanego przez Zespó³
Sêdziów Sportowych, delegata
FIA oraz Komisjê Techniczn¹
PZM-ot.
Pe³ny tekst oœwiadczenia udostêp-
niamy pod internetowym adresem:
www . wrc.ne t. pl/oswiadczenie.html
3 Rajd Nikon
13 lipca 2002 roku odbêdzie siê
szósta Runda Rajdowego Samo-
chodowego Pucharu PZM – Rajd
Nikon. Impreza organizowana przez
Automobilklub Wielka Sowa sk³adaæ
siê bêdzie z 9 odcinków specjal-
nych. Do szczególnie ciekawych
miejsc nale¿y odcinek Walim – Ro-
œciszów dobrze znany z tras Rajdu
Elmot.
Ju¿ nied³ugo, bo 16 i 17 sierpnia
2002 odbêdzie siê X Rzeszowski Rajd
Samochodowy, który po raz pierwszy
w tym roku jest eliminacj¹ Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski.
Rajd rozpocznie siê i skoñczy w Rze-
szowie, a jego odcinki przebiegaæ
bêd¹ przez jedne z najpiêkniejszych
górskich okolic w Polsce. Nie lada atrak-
cj¹ bêdzie odcinek z „water splash-em”,
którego przejazd zapewne dostarczy kibi-
com wiele atrakcji i emocji, a fotografom efektownych ujêæ. Rajd sk³a-
daæ siê bêdzie z dwóch etapów o ³¹cznej d³ugoœci 434 km, z czego na
oesy przypadnie 153 kilometry. W kolejnym numerze WRC zostanie
opublikowana szczegó³owa zapowiedŸ rajdu.
PKC
OS
LOKALIZACJA
OS d³ugoœæ Czas 1 zaw.
OS 1
Jedlina Zdrój –Zagórze Œl¹skie
8,76
8:41
OS 2
Walim - Rosciszów
8,56
9:10
OS 3
Kamionki
6,11
10:15
OS 4
Jedlina Zdrój –Zagórze Œl¹skie
8,76
11:43
OS 5
Walim - Rosciszów
8,56
12:12
OS 6
Kamionki
6,11
13:17
OS 7
Jedlina Zdrój – Zagórze Œl¹skie
8,76
14:45
OS 8
Walim - Rosciszów
8,56
15:14
(rn)
OS 9
Kamionki
6,11
16:19
WRC 5
147277104.004.png
ROZMAITOŒCI: Ze œwiata
Rajd Ypres Westhoek
Po papierosach
kolej na WRC
Meta bez Kuliga
Kulig odpad³ z rywalizacji
na belgijskich oesach
podczas dziesi¹tej próby.
Œwiatowa Rada FIA na zebraniu
maj¹cym miejsce w ostatnich dniach
czerwca postanowi³a, ¿e od 1 stycz-
nia 2003 wejdzie w ¿ycie przepis za-
kazuj¹cy u¿ywania w regionalnych mi-
strzostwach turbodo³adowanych sa-
mochodów A-grupowych, z napêdem
na cztery ko³a (w tym WRC). Ta doœæ
kontrowersyjna decyzja spotka³a siê
z g³osami krytyki ze strony Komisji Raj-
dowej FIA, która to zaproponowa³a
wejœcie w ¿ycie ustawy od sezonu
2005. Niestety, Œwiatowa Rada nie
by³a przychylna tej propozycji, pozo-
staj¹c przy swoich pocz¹tkowych
ustaleniach.
Decyzja, której deklarowan¹ inten-
cj¹ jest ograniczenie kosztów startów
w rajdowych czempionatach Europy,
Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wscho-
du oznacza, ¿e od przysz³ego sezo-
nu w rundach RSMP, które jednocze-
œnie s¹ eliminacjami Rajdowych Sa-
mochodowych Mistrzostw Europy
byæ mo¿e nie zobaczymy aut z naj-
wy¿szej œwiatowej pó³ki. W chwili
obecnej trudno jest oceniæ jak bêdzie
skutkowaæ ten przepis. Wiadomo jed-
nak, ¿e Œwiatowa Rada FIA „zlitowa³a
siê” nad krajowymi mistrzostwami,
daj¹c woln¹ rêkê lokalnym zwi¹zkom
motorowym odnoœnie podjêcia decy-
zji w tej sprawie. Oznacza to, ¿e
PZMot, który do chwili zamykania
WRC nr 9, nie okreœli³ swego stano-
wiska, musi w niedalekiej przysz³oœci
zadecydowaæ, czy w przysz³ym sezo-
nie mo¿liwe bêd¹ starty aut WRC w
takich rajdach jak Kormoran, czy
Warszawski.
Miejmy nadziejê, ¿e decydenci Pol-
skiego Zwi¹zku Motorowego nie bêd¹
chcieli jeszcze bardziej pogr¹¿yæ raj-
dów w Polsce i uczyni¹ wszystko, aby
absurdalne pomys³y œwiatowych
w³adz motorowych, prawdopodobnie
podyktowane nie do koñca „œwiêty-
mi” intencjami, jak najmniej dotknê³y
czo³owych polskich kierowców.
(wg)
Na starcie rozgrywanego w ostat-
ni weekend czerwca Rajdu Ypres
Westhoek stanê³o a¿ siedem aut kla-
sy WRC. W imprezie bêd¹cej elimi-
nacj¹ mistrzostw Europy o najwy¿-
szym wspó³czynniku trudnoœci 20,
wziêli równie¿ udzia³ liderzy klasyfi-
kacji tego czempionatu – Janusz Ku-
lig/Jaros³aw Baran w Fordzie Focu-
sie WRC przygotowanym przez cze-
ski Jolly Club. Niestety polska za³o-
ga zdo³a³a przejechaæ jedynie po³o-
wê z dwudziestu odcinków specjal-
nych. Na pocz¹tku oesu nr 10 w
Focusie z nr 3 awarii uleg³ uk³ad kie-
rowniczy, co w efekcie pogrzeba³o
szanse Polaków na ukoñczenie raj-
du. - To przykre, ale nie pozostaje
nam nic innego, jak tylko siê z tym
pogodziæ. ¯a³ujê tylko, ¿e ze
wszystkich odcinków specjalnych,
które tu przejechaliœmy, tylko jeden
uda³o siê nam pokonaæ bez k³opo-
tów. Z drugiej jednak strony, ten
sezon by³ od pocz¹tku dla nas
szczêœliwy. Prêdzej czy póŸniej
musia³ nas dopaœæ pech i tak te¿
siê sta³o. Na szczêœcie nadal jeste-
œmy na pierwszym miejscu w kla-
syfikacji ME - powiedzia³ Janusz
Kulig. Przypomnijmy, ¿e do momen-
tu wycofania siê z zawodów, Janusz
i Jarek zajmowali pi¹te miejsce z po-
nad 4-minutow¹ strat¹ do lidera -
Bruno Thiry, który póŸniej okaza³ siê
zwyciêzc¹ rajdu. Dla Belga jad¹ce-
go Peugeotem 206 WRC by³ to
pierwszy w karierze triumf w najwa¿-
niejszej imprezie rajdowej swojego
kraju. Pocz¹tek zawodów nale¿a³
jednak do kierowcy Corolli WRC –
Rocco Theunissena, który wygra³
dwa pierwsze odcinki rajdu. Trzeci
oes nale¿a³ ju¿ Thiry, który usadowi³
siê na pozycji lidera, nie oddaj¹c jej
a¿ do mety. O drugie miejsce wal-
czyli wspomniany Thenissen i jad¹-
cy Subaru Impreza – Patrick Snijers.
Pocz¹tkowo wyraŸnie lepszy by³ ten
pierwszy, ale po k³opotach z hamul-
cami oraz dyferencja³ami musia³ od-
daæ drug¹ lokatê na rzecz Snijersa.
W klasyfikacji Super 1600 drugie
zwyciêstwo w sezonie zaliczy³ Olivier
Collard w Citroenie Saxo. W grupie
N najszybszy by³ Chris Van Woensel
w Subaru Imprezie STi.
(wg)
Czo³ówka klasyfikacji
ME po Rajdzie Ypres:
1. Janusz Kulig
Wyniki Rajdu Ypres:
1. Bruno Thiry
520
Peugeot 206 WRC
2:54:54:2
2. Leszek Kuzaj
300
2. Patrick Snijers
Subaru Impreza WRC
+ 1.55.5
3. Renato Travaglia
250
3. Rocco Theunissen
Toyota Corolla WRC
+ 5.15.9
4. Jesus Puras
200
4. Dominique Bruyneel
Toyota Celica GT4
+ 11.05.9
= Bruno Thiry
200
5. Olivier Collard
Citroën Saxo S16
+ 14.20.6
= Antony Warmbold
200
fot. Ford
M³odzi chc¹ wiêcej „luzu”
Ciesz¹cy siê du¿ym poparciem ze
strony FIA, serial Junior WRC najpraw-
dopodobniej nabierze w przysz³ym roku
zupe³nie nowego oblicza. Na wniosek
wiêkszoœci czo³owych „juniorów”, ist-
nieje du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e
wiêkszoœæ rajdów zaliczanych do czem-
pionatu bêdzie w sezonie 2003 rozgry-
wana na nawierzchniach luŸnych. Ko-
ordynator Junior WRC, Nanni Russo
jest bardzo przychylny tej idei, twier-
dz¹c, ¿e takie rozwi¹zanie ma bardzo
progresywny charakter. W kalendarzu
mistrzostw nie zabraknie wiêc Rajdu
Akropolu, Finlandii, Wielkiej Brytanii
oraz Katalonii. Ten ostatni zostanie w
czempionacie, tylko w przypadku, gdy
potwierdz¹ siê wczeœniejsze plotki i im-
preza bêdzie rozgrywana na nawierzch-
niach szutrowych. Organizatorzy Junior
WRC zamierzaj¹ równie¿ w³¹czyæ do
serialu turecki Anatolian Rally, który
obecnie jest kandydatem do bycia pe³-
nowartoœciow¹ rund¹ RSMŒ. Z drugiej
strony, zarówno zawodnicy jak i dzia³a-
cze doœæ sceptycznie podchodz¹ do
idei rozgrywania Junior WRC na tere-
nie Australii b¹dŸ Nowej Zelandii. Po-
mimo faktu, i¿ obie imprezy cechuje nie-
naganna szutrowa nawierzchnia, to
ogromne koszty zwi¹zane z wypraw¹ na
Antypody zdaj¹ siê przes¹dzaæ ca³¹
sprawê.
(wg)
Wiêkszoœæ kierowców startuj¹cych w Junior WRC wola³aby w
przysz³oœci czêœciej startowaæ na luŸnych nawierzchniach.
6 WRC
147277104.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin