Tematyka kompleksowa:
I. Dbamy o czystość i zdrowie
II. Robimy wiosenne porządki
III. Wszyscy lubią mleko
I. DBAMY O CZYSTOŚĆ I ZDROWIE
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 05 kwietnia`10
PONIEDZIAŁK
WIELKANOCNY
WT 06 kwietnia`10
I.Kot jest czysty – słuchanie piosenki, zabawa inscenizowana ruchem. Zestaw zabaw ruchowych nr 16 wg Wlaźnik
II.Chory Krzyś- uważne śledzenie historyjki obrazkowej. Rozmowa n/t korzystania z chusteczki w czasie kataru oraz zasłaniania ust podczas kichania i kaszlu. Słuchanie wiersza: Katar. Zabawa ruchowa z el.biegu: Zbiórka
Spacer wokół przedszkola- doskonalenie chodzenia w parach.
III.Atleta – ćw.oddechowe, rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na lekkie przedmioty: chusteczki, piłeczki plastikowe. Zabawa z el.równowagi: Kładka
G+A
D+A
D
-potrafi ruchem przedstawić treść piosenki
-wie, dlaczego należy używać chusteczek do nosa
-wprawia przedmioty w ruch dmuchając
ŚR 07 kwietnia`10
I.Czy wiesz? – wiersz (wybór własny). Zwrócenie uwagi, że przedszkolak powinien być czysty i sam dbać o to, że przed jedzeniem należy myć ręce, a po jedzeniu zęby itp.
II.Klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych: przeznaczenie, kolor; układanie zbiorów 3 – elementowych z wykorzystaniem emblematów mydła, kubka i szczoteczki do zębów. Uważne słuchanie pytań i udzielanie logicznych odpowiedzi. Zabawa: Zbiórka
III.W łazience- zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej
C+A
F+A
A
-wie, kiedy należy myć ręce
-tworzy 3- elementowe zbiory
-wykonuje ćwiczenia
CZW 08 kwietnia`10
I.Chodzi mucha po suficie- zabawa doskonaląca reakcję na zmianę akompaniamentu.
II.Malowanie farbami plakatowymi – samodzielne odzwierciedlanie przedmiotów codziennego użytku- przyborów toaletowych. Umiejętne korzystanie z przyborów do malowania.
Zabawa: Kladka.
Spacer alejkami po osiedlu; rozumienie, że przebywanie na świeżym powietrzu jest ważne dla zdrowia.
III.Chory kotek –S.Jachowicza- słuchanie wierszowanego opowiadania, przybliżenie pracy lekarza. Zabawa: Zbiórka
-słucha uważnie zmian w muzyce
-potrafi korzystać z przyrządów do malowania
-wie, co robi lekarz
PT 09 kwietnia`10
I.Plastusiowe lalki mają umywalki- M.Kownackiej (opowiadanie)- nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
II.Zabawy rytmicze- ćwiczenia szybkiego hamowania ruchu i utrzymania ciała w całkowitym bezruchu. Kształcenie orientacji przestrzennej w zabawie: Kolorowe kółka. Utrwalenie piosenki: Kot jest czysty.
III.Zabawy tematyczne w kąciku lekarskim- zgodna zabawa obok siebie. Zabawa ruch: Kładka
C
-wie, że nie należy korzystać z cudzych ręczników
-bawi się przy muzyce
-zna przedmioty używane przez lekarza i pielęgniarkę
II. ROBIMY WIOSENNE PORZĄDKI
PN 12 kwietnia`10
I.Prace porządkowo – gospodarcze w kąciku przyrody, podlewanie, usuwanie starych roślin. Zestaw zabaw porannych nr 17 wg Wlaźnik.
II.W ogrodzie- rozmowa przy ilustracji n/t różnorodnych prac wykonywanych w okresie wiosny: kopanie, grabienie, sadzenie itd. Przyglądanie się pracy ogrodnika w ogródku przedszkolnym, poznanie różnych narzędzi ogrodniczych i ich nazw.
III.Kolorowanie kwiatów i rysowanie wody lejącej się z konewki. Zabawa z el.skłonu:Grabimy grządki
E+A
G
-wie, że o rośliny należy dbać
-dostrzega zmiany w otoczeniu będące wynikiem pracy człowieka
-wykonuje szczegółowe zadania
WT 13 kwietnia`10
I.Zagadki słowne i obrazkowe o tematyce wiosennej, uważne słuchanie opisu słownego, doskonalenie logicznego myślenia.
II.Robimy porządki- zabawa dydaktyczna- podział zbioru zabawek na podzbiory i układanie ich na półkach, manipulowanie sylwetami zabawek na tablicy, przeliczanie w zakresie 3 (3l), 4 (4l).
Zabawa z elm.wspinania: Układamy zabawki.
Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym- bezpieczeństwo na przyrządach.
III.W naszym ogródeczku – rytmizacja piosenki za pomocą efektów akustycznych: klaskanie, tupanie.
sara2881