Photoshop_CS3_CS3_PL_Prosto_do_celu_pc3cel.pdf
(
4645 KB
)
Pobierz
Photoshop CS3/CS3 PL. Prosto do celu
Photoshop CS3/CS3 PL.
Autor: Ben Willmore
TĀumaczenie: RadosĀaw Brzozowski, Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-1541-4
TytuĀ oryginaĀu:
Adobe Photoshop CS3: Up to Spee
d
Format: 170x230, stron: 168
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj program Photoshop CS3 i twrz wyjĴtkowĴ grafikķ!
¤
Jak tworzyě kompozycje warstw i posĀugiwaě siķ nimi?
¤
Jak przenosiě efekty pomiķdzy warstwami?
¤
Jak przygotowaě pracķ do druku?
Aktualna wersja Photoshopa CS3 udostķpnia wiele nowych opcji usprawniajĴcych pracķ,
np. przeglĴdarkķ plikw Adobe Bridge czy technologiķ
â
Obiekty inteligentne
Ò
, ktra pozwala
na odwracalne skalowanie, obracanie i znieksztaĀcanie warstw. Program umoŃliwia pracķ
na wielu warstwach z wykorzystaniem inteligentnych linii pomocniczych, redukcjķ szumu
znacznie poprawiajĴcĴ jakoľě zdjķě, a takŃe importowanie i teksturowanie modeli 3D.
Ogromna rŃnorodnoľě funkcji i narzķdzi sprawia, Ńe Photoshop jest doskonaĀym narzķdziem
do edycji i obrbki grafiki rastrowej. Jednak aby profesjonalnie posĀugiwaě siķ tĴ aplikacjĴ,
niezbķdna jest rzetelna wiedza oraz sprawnoľě w poruszaniu siķ po programie. Podrķcznik,
ktry trzymasz w rķkach, pozwoli Ci na takie poznanie funkcji i moŃliwoľci Photoshopa,
aby wreszcie w peĀni je wykorzystywaě!
KsiĴŃka
â
Po prostu Photoshop CS3/CS3 PL
Ò
zawiera zwiķzĀe, zrozumiaĀe, bogato ilustrowane
i dokĀadnie przetestowane rozwiĴzania Ï gotowe przepisy na korzystanie z Photoshopa.
Nie oznacza to jednak, Ńe musisz zrezygnowaě z wĀasnej kreatywnoľci. Wrķcz przeciwnie
Ï umiejķtnoľě posĀugiwania siķ konkretnymi narzķdziami pozwala na eksperymentowanie
i zachķca do twrczych dziaĀaĺ. Ten przewodnik udostķpnia Ci caĀĴ potrzebnĴ wiedzķ, Ńebyľ
mgĀ realizowaě wszelkie zadania w Photoshopie, wykorzystujĴc swj artystyczny potencjaĀ.
Nauczysz siķ pracowaě z warstwami, zarzĴdzaě kolorem, korygowaě i retuszowaě zdjķcia.
Dowiesz siķ takŃe, jak prezentowaě i drukowaě swoje prace.
¤
Interfejs i pasek narzķdzi
¤
ZarzĴdzanie kolorem
¤
Program Bridge
¤
Kadrowanie, obracanie i odwracanie obrazw
¤
Warstwy, maski i siatki
¤
Praca z zaznaczeniami
¤
Korekcja tonalna
¤
Format Camera Raw
¤
Ekspozycja i wyostrzanie
¤
Retusz i gradienty
¤
Zastosowanie stylw
¤
Praca z tekstem
¤
Prezentacja prac i drukowanie
Po prostu wykorzystaj swj artystyczny potencjaĀ!
Prosto do celu
Spis treści
Podziękowania
....................................................................
6
Oautorze
............................................................................
7
Wprowadzenie
..................................................................
10
Rozdział1. BridgeCS3
.........................................................................
12
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 13
Zmiany w interfejsie.......................................................................... 15
Panel Folders (Foldery)..................................................................... 17
Panel Favorites (Ulubione)............................................................... 17
Panel Filter (Filtr) .............................................................................. 20
Panel Content (Zawartość)............................................................... 22
Panel Preview (Podgląd)................................................................... 26
Panel Metadata (Metadane) ............................................................. 27
Photo Downloader ............................................................................ 28
Edycja obrazów JPEG i TIFF w Camera Raw ................................ 32
Inne zmiany........................................................................................ 33
Rozdział2. CameraRaw4.0
................................................................
36
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 37
Ogólne zmiany ................................................................................... 38
Narzędzie Red Eye (Usuwanie efektu czerwonych oczu)............. 41
Narzędzie Retouch (Retusz)............................................................. 43
Sekcja Basic (Podstawowe) .............................................................. 48
Krzywe parametryczne ..................................................................... 51
Sekcja HSL/Grayscale (HSL/Skala szarości) ................................. 53
Sekcja Split Toning (Rozdziel tonowanie)...................................... 55
Sekcja Presets (Ustawienia predeiniowane).................................. 56
Różne zmiany..................................................................................... 56
Rozdział3. Zmianywinterfejsie
..........................................................
58
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 59
Terminologia ...................................................................................... 60
Podstawowe zasady korzystania z palet ......................................... 60
Dokowanie palet ................................................................................ 62
Zmiany w trybach wyświetlania...................................................... 64
Różne zmiany..................................................................................... 66
Rozdział4. Adjustments(Dopasowania)
.............................................
68
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 69
Krzywe ................................................................................................ 71
Konwerter Black&White (Czarno-biały) ....................................... 83
HDR i pliki 32-bitowe ....................................................................... 86
Pozostałe zmiany ............................................................................... 88
Rozdział5. Narzędzia
...........................................................................
92
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 93
Narzędzie Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) ........................ 94
Okno Reine Edge (Popraw krawędź)............................................. 96
Narzędzia do retuszu......................................................................... 98
Paleta Clone Source (Powiel źródło)............................................. 100
Inne zmiany...................................................................................... 105
Rozdział6. Warstwy
............................................................................
106
Gdzie to się podziało? ..................................................................... 107
Smart Filters (Inteligentne iltry)................................................... 107
Nowe tryby mieszania..................................................................... 112
Auto-Align Layers (Autowyrównywanie warstw)....................... 115
Auto-Blend Layers (Automieszanie warstw) ............................... 117
Rozdział7. Różneulepszenia
.............................................................
124
Gdzie to się podziało? ..................................................................... 125
Device Central ................................................................................. 126
Polecenie Vanishing Point (Punkt zbiegu) ................................... 128
Drukowanie...................................................................................... 131
Preferencje ........................................................................................ 132
Drobne zmiany ................................................................................ 134
Wersja rozszerzona programu (Photoshop CS3 Extended)....... 138
Rozdziałydodatkowe
.....................................................
141
Skorowidz
........................................................................
154
C
AMERA RAW TROCH
SI
OSTATNIO ROZROSŁO — pojawiły si
nowe suwaki,
Rozdział 2
Camera Raw 4.0
nowe opcje, w tym mo
liwo
edycji plików TIFF i JPEG. Do tego Adobe dorzuciło
jeszcze troch
narz
dzi z Photoshop Lightroom, nowego programu do profesjo-
nalnej edycji zdj
.
Wszystko to oznacza, że można zrobić z obrazem o wiele
więcej bez otwierania go w Photoshopie. Oto przegląd
zagadnień, którymi zajmiemy się w tym rozdziale:
Ogólne zmiany.
Na początek przedstawimy zmiany
w ogólnych założeniach dotyczących funkcji, jaką
ma pełnić Camera Raw. Aby ułatwić Ci przestawie-
nie się na nowy tok myślenia, omówimy kilka gene-
ralnych koncepcji edycji obrazu.
Gdzie to si podziało?
Niektóre opcje i narzędzia, jakich używałeś w poprzed-
niej wersji programu, zmieniły swoje miejsce:
Znajome zakładki.
Jeśli
szukasz dawnych zakładek
(zatytułowanych
Adjust
,
De-
tail
,
Lens
,
Curve
i
Calibrate
)
to się rozczarujesz — teraz
trzeba przywyknąć do ikon.
Ikony zajmują na ekranie
mniej miejsca niż teksto-
we nagłówki, rma Adobe
zdecydowała się więc na
nie, by zostawić więcej
przestrzeni na dodatkowe
opcje i narzędzia (wciąż jednak używa się terminu
„zakładka”). Dodatkowo musisz pamiętać, że dawna
zakładka
Adjust
stała się teraz zakładką
Basic
(
Pod-
stawowe
).
Zakładki okna
Camera Raw
Nazwa Ikona
Basic
(
Podstawowe
)
Tone Curve
(
Krzywa tonalna
)
Detail
(
Szczegół
)
Lens Corrections
(
Korekcja obiektywu
)
Camera Calibration
(
Kalibracja aparatu
)
Narz
dzie
Red Eye
(
Usuwanie efektu czerwonych
oczu
).
Czerwone oczy możesz teraz usunąć z foto-
gra i jednym kliknięciem, kontrolując poziom za-
chowania detali zdjęcia.
Narz
dzie
Retouch
(
Retusz
).
Bezpieczny sposób
usuwania pyłków i innych drobnych zanieczyszczeń.
Zakładka
Basic
(
Podstawowe
).
Pod tą zakładką ukry-
wa się nowa sekcja okna
Camera Raw
z trzema suwaka-
mi służącymi do zaawansowanej edycji obrazu.
Krzywe parametryczne.
Nowe krzywe typu
Parame-
tric
(
Parametryczne
) umożliwią edycję obrazu nawet
tym użytkownikom, którzy o działaniu krzywych
nie mają zielonego pojęcia.
Suwak
Shadows
(
Cienie
).
Suwak
Shadows
został
teraz przemianowany na suwak
Blacks
(
Czarne
), po-
nieważ rma Adobe dodała nowy suwak
Fill Light
(
Wypełnij światło
1
) do edycji obszarów zacienionych;
dawny suwak
Shadows
tak naprawdę wpływał wy-
łącznie na najciemniejsze miejsca zdjęcia.
Zakładka
HSL/Grayscale
(
HSL/Skala szaro
ci
).
W tej sekcji okna możesz przekonwertować obraz
do skali szarości lub w prosty sposób zmody kować
jego kolory.
Zakładka
Split Toning
(
Rozdziel tonowanie
).
Tu
możesz wprowadzić kolor w światłach i cieniach,
czyli najjaśniejszych i najciemniejszych miejscach
obrazu.
Prede
niowane ustawienia.
Szybki dostęp do
Twoich ulubionych ustawień w oknie
Camera Raw
.
1
Chodzi oczywiście o tzw. światło wypełniające lub dopeł-
niające, czyli słabe światło uzupełniające główne oświet-
lenie sceny w studiu fotogra cznym. Obszary oświetlone
tym światłem pogrążone są w półmroku, lecz nie w zupełnej
ciemności —
przyp. tłum
.
Ró
ne zmiany.
Garść drobnych ulepszeń, o których
warto wiedzieć.
Rozdział2:
CameraRaw4.0
37
Rozdział2:
CameraRaw4.0
37
Plik z chomika:
sq9nip
Inne pliki z tego folderu:
Sekrety_cyfrowej_ciemni_Scotta_Kelbyego_Edycja_i_obrobka_zdjec_w_programie_Adobe_Photoshop_Lightroom_2_sekpcl.pdf
(3454 KB)
Zaklecia_Photoshopa_Edycja_zdjec_obrpho.pdf
(6676 KB)
Sekrety_cyfrowej_ciemni_Scotta_Kelbyego_Edycja_i_obrobka_zdjec_w_programie_Adobe_Photoshop_Lightroom_sekcyf.pdf
(3702 KB)
Real_World_Adobe_Photoshop_CS2_Edycja_polska_rwapc2.pdf
(7925 KB)
Real_World_Adobe_Photoshop_CS_Edycja_polska_rwapcs.pdf
(5042 KB)
Inne foldery tego chomika:
Acrobat
After Effects
Bezpieczeństwo Sieci
Bezpieczeństwo Systemów
Bezpieczeństwo WWW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin