Photoshop_CS3_CS3_PL_Prosto_do_celu_pc3cel.pdf

(4645 KB) Pobierz
Photoshop CS3/CS3 PL. Prosto do celu
Photoshop CS3/CS3 PL.
Autor: Ben Willmore
TĀumaczenie: RadosĀaw Brzozowski, Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-1541-4
Format: 170x230, stron: 168
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj program Photoshop CS3 i twrz wyjĴtkowĴ grafikķ!
¤ Jak tworzyě kompozycje warstw i posĀugiwaě siķ nimi?
¤ Jak przenosiě efekty pomiķdzy warstwami?
¤ Jak przygotowaě pracķ do druku?
Aktualna wersja Photoshopa CS3 udostķpnia wiele nowych opcji usprawniajĴcych pracķ,
np. przeglĴdarkķ plikw Adobe Bridge czy technologiķ â Obiekty inteligentne Ò , ktra pozwala
na odwracalne skalowanie, obracanie i znieksztaĀcanie warstw. Program umoŃliwia pracķ
na wielu warstwach z wykorzystaniem inteligentnych linii pomocniczych, redukcjķ szumu
znacznie poprawiajĴcĴ jakoľě zdjķě, a takŃe importowanie i teksturowanie modeli 3D.
Ogromna rŃnorodnoľě funkcji i narzķdzi sprawia, Ńe Photoshop jest doskonaĀym narzķdziem
do edycji i obrbki grafiki rastrowej. Jednak aby profesjonalnie posĀugiwaě siķ tĴ aplikacjĴ,
niezbķdna jest rzetelna wiedza oraz sprawnoľě w poruszaniu siķ po programie. Podrķcznik,
ktry trzymasz w rķkach, pozwoli Ci na takie poznanie funkcji i moŃliwoľci Photoshopa,
aby wreszcie w peĀni je wykorzystywaě!
KsiĴŃka â Po prostu Photoshop CS3/CS3 PL Ò zawiera zwiķzĀe, zrozumiaĀe, bogato ilustrowane
i dokĀadnie przetestowane rozwiĴzania Ï gotowe przepisy na korzystanie z Photoshopa.
Nie oznacza to jednak, Ńe musisz zrezygnowaě z wĀasnej kreatywnoľci. Wrķcz przeciwnie
Ï umiejķtnoľě posĀugiwania siķ konkretnymi narzķdziami pozwala na eksperymentowanie
i zachķca do twrczych dziaĀaĺ. Ten przewodnik udostķpnia Ci caĀĴ potrzebnĴ wiedzķ, Ńebyľ
mgĀ realizowaě wszelkie zadania w Photoshopie, wykorzystujĴc swj artystyczny potencjaĀ.
Nauczysz siķ pracowaě z warstwami, zarzĴdzaě kolorem, korygowaě i retuszowaě zdjķcia.
Dowiesz siķ takŃe, jak prezentowaě i drukowaě swoje prace.
¤ Interfejs i pasek narzķdzi
¤ ZarzĴdzanie kolorem
¤ Program Bridge
¤ Kadrowanie, obracanie i odwracanie obrazw
¤ Warstwy, maski i siatki
¤ Praca z zaznaczeniami
¤ Korekcja tonalna
¤ Format Camera Raw
¤ Ekspozycja i wyostrzanie
¤ Retusz i gradienty
¤ Zastosowanie stylw
¤ Praca z tekstem
¤ Prezentacja prac i drukowanie
Po prostu wykorzystaj swj artystyczny potencjaĀ!
Prosto do celu
608245183.008.png 608245183.009.png 608245183.010.png 608245183.011.png 608245183.001.png
Spis treści
Podziękowania .................................................................... 6
Oautorze ............................................................................ 7
Wprowadzenie .................................................................. 10
Rozdział1. BridgeCS3 ......................................................................... 12
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 13
Zmiany w interfejsie.......................................................................... 15
Panel Folders (Foldery)..................................................................... 17
Panel Favorites (Ulubione)............................................................... 17
Panel Filter (Filtr) .............................................................................. 20
Panel Content (Zawartość)............................................................... 22
Panel Preview (Podgląd)................................................................... 26
Panel Metadata (Metadane) ............................................................. 27
Photo Downloader ............................................................................ 28
Edycja obrazów JPEG i TIFF w Camera Raw ................................ 32
Inne zmiany........................................................................................ 33
Rozdział2. CameraRaw4.0 ................................................................ 36
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 37
Ogólne zmiany ................................................................................... 38
Narzędzie Red Eye (Usuwanie efektu czerwonych oczu)............. 41
Narzędzie Retouch (Retusz)............................................................. 43
Sekcja Basic (Podstawowe) .............................................................. 48
Krzywe parametryczne ..................................................................... 51
Sekcja HSL/Grayscale (HSL/Skala szarości) ................................. 53
Sekcja Split Toning (Rozdziel tonowanie)...................................... 55
Sekcja Presets (Ustawienia predeiniowane).................................. 56
Różne zmiany..................................................................................... 56
608245183.002.png
Rozdział3. Zmianywinterfejsie .......................................................... 58
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 59
Terminologia ...................................................................................... 60
Podstawowe zasady korzystania z palet ......................................... 60
Dokowanie palet ................................................................................ 62
Zmiany w trybach wyświetlania...................................................... 64
Różne zmiany..................................................................................... 66
Rozdział4. Adjustments(Dopasowania) ............................................. 68
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 69
Krzywe ................................................................................................ 71
Konwerter Black&White (Czarno-biały) ....................................... 83
HDR i pliki 32-bitowe ....................................................................... 86
Pozostałe zmiany ............................................................................... 88
Rozdział5. Narzędzia ........................................................................... 92
Gdzie to się podziało? ....................................................................... 93
Narzędzie Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) ........................ 94
Okno Reine Edge (Popraw krawędź)............................................. 96
Narzędzia do retuszu......................................................................... 98
Paleta Clone Source (Powiel źródło)............................................. 100
Inne zmiany...................................................................................... 105
Rozdział6. Warstwy ............................................................................ 106
Gdzie to się podziało? ..................................................................... 107
Smart Filters (Inteligentne iltry)................................................... 107
Nowe tryby mieszania..................................................................... 112
Auto-Align Layers (Autowyrównywanie warstw)....................... 115
Auto-Blend Layers (Automieszanie warstw) ............................... 117
Rozdział7. Różneulepszenia ............................................................. 124
Gdzie to się podziało? ..................................................................... 125
Device Central ................................................................................. 126
Polecenie Vanishing Point (Punkt zbiegu) ................................... 128
Drukowanie...................................................................................... 131
Preferencje ........................................................................................ 132
Drobne zmiany ................................................................................ 134
Wersja rozszerzona programu (Photoshop CS3 Extended)....... 138
Rozdziałydodatkowe ..................................................... 141
Skorowidz ........................................................................ 154
608245183.003.png
608245183.004.png
C AMERA RAW TROCH SI OSTATNIO ROZROSŁO — pojawiły si nowe suwaki,
Rozdział 2
Camera Raw 4.0
nowe opcje, w tym mo liwo edycji plików TIFF i JPEG. Do tego Adobe dorzuciło
jeszcze troch narz dzi z Photoshop Lightroom, nowego programu do profesjo-
nalnej edycji zdj .
Wszystko to oznacza, że można zrobić z obrazem o wiele
więcej bez otwierania go w Photoshopie. Oto przegląd
zagadnień, którymi zajmiemy się w tym rozdziale:
Ogólne zmiany. Na początek przedstawimy zmiany
w ogólnych założeniach dotyczących funkcji, jaką
ma pełnić Camera Raw. Aby ułatwić Ci przestawie-
nie się na nowy tok myślenia, omówimy kilka gene-
ralnych koncepcji edycji obrazu.
Gdzie to si podziało?
Niektóre opcje i narzędzia, jakich używałeś w poprzed-
niej wersji programu, zmieniły swoje miejsce:
Znajome zakładki. Jeśli
szukasz dawnych zakładek
(zatytułowanych Adjust , De-
tail , Lens , Curve i Calibrate )
to się rozczarujesz — teraz
trzeba przywyknąć do ikon.
Ikony zajmują na ekranie
mniej miejsca niż teksto-
we nagłówki, rma Adobe
zdecydowała się więc na
nie, by zostawić więcej
przestrzeni na dodatkowe
opcje i narzędzia (wciąż jednak używa się terminu
„zakładka”). Dodatkowo musisz pamiętać, że dawna
zakładka Adjust stała się teraz zakładką Basic ( Pod-
stawowe ).
Zakładki okna Camera Raw
Nazwa Ikona
Basic ( Podstawowe )
Tone Curve
( Krzywa tonalna )
Detail ( Szczegół )
Lens Corrections
( Korekcja obiektywu )
Camera Calibration
( Kalibracja aparatu )
Narz dzie Red Eye ( Usuwanie efektu czerwonych
oczu ). Czerwone oczy możesz teraz usunąć z foto-
gra i jednym kliknięciem, kontrolując poziom za-
chowania detali zdjęcia.
Narz dzie Retouch ( Retusz ). Bezpieczny sposób
usuwania pyłków i innych drobnych zanieczyszczeń.
Zakładka Basic ( Podstawowe ). Pod tą zakładką ukry-
wa się nowa sekcja okna Camera Raw z trzema suwaka-
mi służącymi do zaawansowanej edycji obrazu.
Krzywe parametryczne. Nowe krzywe typu Parame-
tric ( Parametryczne ) umożliwią edycję obrazu nawet
tym użytkownikom, którzy o działaniu krzywych
nie mają zielonego pojęcia.
Suwak Shadows ( Cienie ). Suwak Shadows został
teraz przemianowany na suwak Blacks ( Czarne ), po-
nieważ rma Adobe dodała nowy suwak Fill Light
( Wypełnij światło 1 ) do edycji obszarów zacienionych;
dawny suwak Shadows tak naprawdę wpływał wy-
łącznie na najciemniejsze miejsca zdjęcia.
Zakładka HSL/Grayscale ( HSL/Skala szaro ci ).
W tej sekcji okna możesz przekonwertować obraz
do skali szarości lub w prosty sposób zmody kować
jego kolory.
Zakładka Split Toning ( Rozdziel tonowanie ). Tu
możesz wprowadzić kolor w światłach i cieniach,
czyli najjaśniejszych i najciemniejszych miejscach
obrazu.
Prede niowane ustawienia. Szybki dostęp do
Twoich ulubionych ustawień w oknie Camera Raw .
1 Chodzi oczywiście o tzw. światło wypełniające lub dopeł-
niające, czyli słabe światło uzupełniające główne oświet-
lenie sceny w studiu fotogra cznym. Obszary oświetlone
tym światłem pogrążone są w półmroku, lecz nie w zupełnej
ciemności — przyp. tłum .
ne zmiany. Garść drobnych ulepszeń, o których
warto wiedzieć.
Rozdział2: CameraRaw4.0
37
Rozdział2: CameraRaw4.0
37
608245183.005.png 608245183.006.png 608245183.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin