Google_SketchUp_cwiczenia_praktyczne_cwgosk.pdf
(
233 KB
)
Pobierz
Google SketchUp. Ćwiczenia praktyczne
Google SketchUp.
Æwiczenia praktyczne
Autor: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 978-83-246-2431-7
Format: A5, stron: 112
Wykorzystaj w praktyce mo¿liwoœci Google SketchUp!
Jak rozpocz¹æ pracê z Google SketchUp?
Jak zbudowaæ Twój pierwszy model?
Jak wykorzystaæ narzêdzia konstrukcyjne?
Google SketchUp jest narzêdziem pozwalaj¹cym bez trudu tworzyæ trójwymiarowe
modele, których mo¿esz u¿ywaæ przy wielu ró¿nych projektach: pocz¹wszy od wizualizacji
projektu Twojego domu, a skoñczywszy na prowadzeniu atrakcyjnych lekcji geometrii.
Tylko od Twoich potrzeb i wyobraŸni zale¿y, w jakich warunkach i do czego wykorzystasz
zalety tej aplikacji.
Dziêki ksi¹¿ce „Google SketchUp. Æwiczenia praktyczne” poznasz mo¿liwoœci tego
narzêdzia oraz zdobêdziesz wiedzê, która pozwoli Ci w swobodny sposób u¿ywaæ ich
w codziennej pracy. Sprawdzona forma æwiczeñ sprawi, ¿e nauka bêdzie mia³a charakter
przede wszystkim praktyczny, a nie tylko teoretyczny. W trakcie lektury dowiesz siê,
jak dostosowaæ program do Twoich potrzeb, wykorzystywaæ podstawowe narzêdzia
oraz tworzyæ z³o¿one obiekty geometryczne.
Instalacja i uruchomienie programu
Dostosowanie Google SketchUp do Twoich potrzeb
Wykorzystanie biblioteki komponentów dynamicznych
Praca z podstawowymi narzêdziami Google SketchUp
Edycja obiektów
Tworzenie z³o¿onych obiektów geometrycznych
Sposoby u¿ycia narzêdzi konstrukcyjnych
Twórz trójwymiarowe modele – ³atwo, szybko i przyjemnie!
Spis treci
Dla kogo nie jest ta ksika
5
Rozdzia 1. Od czego zacz?
7
Uruchamianie programu
8
Praca w przestrzeni trójwymiarowej
12
Ogldanie modelu w przestrzeni trójwymiarowej
12
Zmiana geometrii z wykorzystaniem narzdzia Pull/Push
17
Rysowanie prostych obiektów
22
Rozdzia 2. Tworzenie pierwszego modelu
25
Rozdzia 3. Wprowadzenie do biblioteki komponentów dynamicznych
37
Rozdzia 4. Dostosowywanie programu
47
Rozdzia 5. Narzdzia podstawowe
55
Zaznaczanie
55
Usuwanie
61
Definiowanie materiau i nakadanie koloru
62
Narzdzia do rysowania
65
Narzdzie Line
65
Narzdzie Arc
69
Narzdzie Rectangle
71
Narzdzie Circle
73
Narzdzie Polygon
75
4
Google SketchUp • wiczenia praktyczne
Rozdzia 6. Narzdzia edycji obiektów
77
Rozdzia 7. Zoone obiekty geometryczne
91
Rozdzia 8. Narzdzia konstrukcyjne
101
2
Tworzenie
pierwszego modelu
Znasz ju podstawowe narzdzia dostpne w programie Google
SketchUp i wiesz, jak radzi sobie z nawigacj wewntrz pro-
gramu. Nadszed czas, aby spróbowa narysowa swój pierw-
szy model. Niecierpliwisz si? Ja te. Nie mog si doczeka, kiedy
przejdziemy przez podstawy obsugi programu i przejdziemy do two-
rzenia samodzielnych projektów. W takim razie zacznijmy jak poczt-
kujcy rzebiarz — bdziemy z jednej bryy wycina po kawaku zbdne
fragmenty, a uda nam si utworzy model krzesa.
Natomiast w drugim wiczeniu postaramy si zrobi dokadnie to
samo, czyli narysowa model krzesa, ale zastosujemy odwrotn me-
tod — bdziemy dokleja mae obiekty do siebie, a powstanie duy
obiekt, czyli krzeso. Dwie techniki, ale ten sam efekt. W takim razie
zaczynajmy!
WICZENIE
2.1
Tworzenie modelu przez wycinanie obszarów
Jak wspomniaam wczeniej, w tym wiczeniu bdziemy tworzy krze-
so przez usuwanie fragmentów trójwymiarowej bryy. Zaczniemy od
utworzenia szecianu, z którego nastpnie bdziemy wycina frag-
menty za pomoc funkcji
Push/Pull
, co doprowadzi nas do otrzymania
podanego obiektu. Aby utworzy model, korzystajc z tej metody:
26
Google SketchUp • wiczenia praktyczne
1.
Na pasku narzdzi kliknij ikon narzdzia
Rectangle
i kliknij
w miejscu, które bdzie stanowio lewy dolny róg prostokta.
2.
Przesu wskanik myszy po ukosie, aby rozpocz rysowanie
prostokta.
3.
W obszarze
Measurements
wpisz
20,20
i nacinij klawisz
Enter
,
aby zatwierdzi wprowadzone rozmiary. Automatycznie
narysowany zostanie prostokt o rozmiarach 20×20 cm
(rysunek 2.1).
Rysunek 2.1.
Wprowadzenie wartoci w obszarze Measurements spowodowao,
e rysowany prostokt przybra form kwadratu o podanych wymiarach
4.
Uyj narzdzi
Orbit
i
Zoom
, aby obejrze narysowany prostokt
i upewni si, e otrzymana z niego brya bdzie wystarczajco
dua dla naszych potrzeb. Dokadny opis sposobów korzystania
z tych narzdzi znajdziesz w poprzednim rozdziale.
5.
Z paska narzdzi wybierz narzdzie
Push/Pull
i kliknij
na utworzonym w poprzednim kroku prostokcie.
6.
Przesu wskanik myszy do góry, aby rozpocz tworzenie bryy.
7.
W obszarze
Measurements
wpisz warto
8
i nacinij klawisz
Enter
. Kwadrat zostanie zamieniony na bry o wymiarach
20×20×80 cm (rysunek 2.2).
Rysunek 2.2.
Po rozcigniciu
kwadratu
w trzecim
wymiarze
otrzymalimy
bry o wymiarach
20×20×80
Plik z chomika:
sq9nip
Inne pliki z tego folderu:
Visio_2002_dla_kazdego_vis22k.pdf
(1008 KB)
Vademecum_hakera_Zabezpieczenia_w_Windows_vahawi.pdf
(1381 KB)
Vademecum_hakera_Edycja_plikow_binarnych_vahace.pdf
(239 KB)
USB_Praktyczne_programowanie_z_Windows_API_w_C_usbppr.pdf
(574 KB)
UNIX_Sztuka_programowania_unszpr.pdf
(532 KB)
Inne foldery tego chomika:
Acrobat
After Effects
Bezpieczeństwo Sieci
Bezpieczeństwo Systemów
Bezpieczeństwo WWW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin