4-latki, listopad.doc

(197 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

LISTOPAD

Tematyka:

I „Jestem samodzielny”

II „Spiżarnia pełna zapasów”

III. „Przygotowanie zwierząt do zimy”

 

Obszary edukacyjne:

I. Obszar edukacji przyrodniczej

·         Poznawanie wybranych zwierząt żyjących w środowisku naturalnym: niedźwiedź, wiewiórka, bocian- nazwa wygląd, sposób poruszania, przygotowanie zwierząt do zimy.

II. Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Słuchanie krótkich utworów literackich o treściach bliskich dzieciom: poezja, proza ilustrowana kukiełkami, obrazkami.

·         Odczytywanie treści obrazka i opowiadanie, co dzieje się na obrazku.

·         Uczenie się budowania poprawnych, prostych i zrozumiałych zdań.

·         Rozwijanie zasobu słownika poprzez poznawanie i kojarzenie z nazwą nowych przedmiotów, zjawisk.

III.  Obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania

·         Rozwiązywanie zagadek ruchowych- odtwarzanie przez dzieci ruchem i gestem znanych czynności.

·         Porównywanie ze sobą dwóch, trzech takich samych rzeczy różniących się dwiema cechami.

III.  Obszar edukacji matematycznej

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie położenia przedmiotów w przestrzeni: daleko- blisko, dalej- bliżej.

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie wysokości przedmiotów: wysoki, wyższy, taki sam.

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie ilości przedmiotów: o jeden mniej, o jeden więcej, tyle samo.

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie wielkości przedmiotów: mniejszy, większy, taki sam.

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie długości przedmiotów: krótki, krótszy, taki sam.

·         Różnicowanie, porównywanie i nazywanie pojemności mierzonej przez przelewanie płynów.

·         Porównywanie liczebności zbiorów.

·         Posługiwanie się liczebnikami głównymi.

V. Obszar edukacji zdrowotnej

·         Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pory roku, temperatury.

·         Dbanie o czystość osobistą:

·         rozumienie konieczności częstego mycia rąk w ciągu dnia (np. przed posiłkami, po zajęciach plastycznych, po skorzystaniu z toalety),

·         opanowanie umiejętności prawidłowego mycia zębów, z uwzględnieniem wszystkich etapów.

·         Próby samodzielnego odpinania i zapinania bluzek, suwaków, guzików itp.

·         Poznanie prawidłowego sposobu ułożenia talerzy i sztućców na stole.

VI. Obszar edukacji kulturowo- estetycznej

·         Tworzenie prac plastycznych na dowolne i zaproponowane tematy.

·         Przyzwyczajenie do prawidłowego trzymania narzędzia malarskiego i rysunkowego.

·         Malowanie farbami kryjącymi: malowanie pędzlem, kreską.

·         Rozwijanie ekspresji i śmiałości ruchów pędzlem.

·         Tworzenie kompozycji za pomocą odbijania: stemple, dłonie.

·         Próby regulowania nacisku dłoni i palców.

VII. Obszar edukacji muzycznej

·         Wysłuchiwanie i rozróżnianie dźwięków przyrody, wykonywania porannych czynności w toalecie.

·         Odróżnianie głośności dźwięków o różnej wysokości.

·         Udział z zabawach ćwiczących prawidłowe oddychanie.

·         Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych w oparciu o piosenki.

·         Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 5/6 w/g K. Wlaźnik

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem podskoku „Wróbelki”

·         Z elementem czworakowania „Niedźwiadki”.

·         Z elementem biegu „Wiewiórki chowają orzeszki”.

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Uciekamy przed deszczem

 

Zabawy dydaktyczne:

·         „Ustawiamy naczynia”- nakrywanie stolika na przyjęcie dla lalek, poznanie prawidłowego ułożenia talerzy i sztućców na stole.

·         „Ubieramy lalkę”- nazywanie ubrań i ustalanie kolejności ich zakładania.

Zabawy ortofoniczne:

·         „Bociany”- ćwiczenia na zgłoskach: „kle, kle”,

·         „Dźwięki z łazienki”- naśladowanie czynności wykonywanych w łazience: „szur, szur”, „chlap chlap”, „plusk pluskitp.

Zabawy oddechowe- „Spadające listki”- Zapoznanie ze sposobem umiarkowanego dmuchania na listek, rozwijanie pojemności płuc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKS-OWE

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJNE

 

J

E

S

T

E

M

 

S

A

M

O

D

Z

I

E

L

N

Y

 

 

 

 

J

E

S

T

E

M

 

S

A

M

O

D

Z

I

E

L

N

Y

 

 

 

J

E

S

T

E

M

 

 

S

A

M

O

D

Z

I

E

L

N

Y

 

 

 

 

J

E

S

T

E

M

 

S

A

M

O

D

Z

I

E

L

N

Y

 

 

 

 

 

 

J

E

S

T

E

M

 

S

A

M

O

D

Z

I

E

L

N

Y

2.11.2007r

piątek

Umiemy sie ubrać”- wycieczka wokół przedszkola

·         Obserwacja pogody jesienią, zwrócenie uwagi na zmieniającą się pogodę,

·         Rozmowa o konieczności dopasowania ubioru do temperatury,

·         Wskazanie części garderoby niezbędnych do wyjścia na jesienny spacer,

·         W szatni- próby samodzielnego odpinania kurtek, zmieniania bucików itp.

·         Obserwuje pogodę jesienią, dostrzega fakt zmieniania się pogody, ochłodzenia,

·         Wie, że ubiór należy dopasowywać do temperatury na zewnątrz,

·         Zna części garderoby zakładane jesienią,

·         Próbuje samodzielnie odpiąć kurtkę, zmienić buciki.

5.11.2007r

poniedziałek

Jak Ola się ubiera?”- opowiadanie I. Salach

 

 

 

 

3latki- zabawa ruchowa „Rozrzucone zabawki”

4latki- zestaw zabaw ruchowych nr 5 (zeszyt własny)

 

 

·         Zapoznanie dzieci z historią Oli i jej kłopotami z ubieraniem się,

·         Określenie kolejności zakładania poszczególnych części garderoby,

·         Wdrażanie do uważnego słuchania krótkich opowiadań czytanych przez nauczycielkę,

 

·         Nauka ustawiania się w szeregu na sygnał nauczyciela,

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin