Wymiana tulejek zwrotnicy zawieszenia tylnego Alfa Romeo 156.doc

(369 KB) Pobierz

Wymiana tulejek zwrotnicy zawieszenia tylnego Alfa Romeo 156

 

Aby wybić tulejki ze zwrotnicy, najlepiej stworzyć taki przyrząd:

02.jpg

 

Jak widzicie wykorzystałem starą śrubę wahaczy, do której dospawano tuleję odpowiednich rozmiarów (oczywiście musi się lekko mieścić w gnieździe zwrotnicy):

 

 02.jpg

 

 

Jak widać 'przyrząd' opiera się o zewnętrzny pierścień tulejki zwrotnicy nie dotykając wewnętrznego pierścienia otoczonego gumą - nie uszkodzi gumy!

Odpowiednio wyposażeni możemy zaatakować auto, po wyjęciu śruby mocującej wahacz wleczony ze zwrotnicą, zamontowałem koło z powrotem i opuściłem trochę podnośnik (koło się oparło o podłoże), dzięki temu koło pochłania część uderzeń i tłumi odbicia .Kilka mocnych uderzeń i tulejka ładnie wychodzi - dzięki owemu przyrządowi tulejka zwrotnicy jest równomiernie wybijana i nie ześlizguje się podczas uderzeń.

Po wybiciu starej tulejki, 'gniazdo' zwrotnicy czyścimy drobnym papierem ściernym, nakładamy trochę smaru na ścianki  Nowe tulejki nabijamy tym samym przyrządem, aby dobrze weszły w gniazdo zwrotnicy, można zrobić lekki frez z jednej strony tulejki.

Jeszcze kilka uwag: fabryczne tulejki mają zewnętrzny pierścień aluminiowy, który z czasem się utlenia i mocno się zapieka:

 

03.jpg

 

Tak więc radzę kupić tulejki stalowe.

I jeszcze jedno, śruby wahaczy i tulejek zwrotnicy warto odpowiednio dokręcić dopiero po opuszczeniu auta na koła  zapobiegnie to niepotrzebnym naprężeniom elementów gumowych, co na pewno wpłynie na dłuższą żywotność wyżej wymienionych.

 

04.jpg

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin