Magazyn WRC 9 (LIPIEC 2002).pdf
(
6886 KB
)
Pobierz
147277104 UNPDF
WRC
1
SPIS TREŒCI
Drodzy
Czytelnicy,
Rozmaitoœci
36
Doskocz odpowiada
Kolejna seria rajdowych pytañ
i odpowiedzi eksperta WRC.
41
Bez zaprawy ani rusz
Dobre przygotowanie rajdówki do startu
to za ma³o. Wa¿ne jest i przygotowanie
kierowcy.
44
Evo Rent
Evo Rent z Suchej Beskidzkiej coraz
prê¿niej radzi sobie na trudnym rynku
rajdowych wypo¿yczalni.
4
Z kraju...
Micha³ So³owow na 7 miejscu ukoñczy³
tegoroczny Rajd Polski. Na liœcie
WPROST tê sam¹ pozycjê zajmuje
w rankingu najbogatszych Polaków.
Na sobotnim, siódmym oesie Rajdu Kor-
moran czo³owi polscy rajdowcy uzyskiwali
œredni¹ prêdkoœæ ponad 120 kilometrów
na godzinê. W³os je¿y siê na g³owie na
myœl o podró¿owaniu po w¹skich, szutro-
wych trasach z takimi prêdkoœciami. Nie-
stety w³os je¿y siê tak samo, gdy s³yszy-
my, jak z nie mniejsz¹ szybkoœci¹ nasi za-
wodnicy wypowiadaj¹ s¹dy o tym, co przy-
darzy³o siê podczas ich przejazdów, kto
za tym stoi i kto w takim, a nie innym roz-
woju wydarzeñ ma swój interes. Co gor-
sza, s¹dy te za poœrednictwem mediów
natychmiast trafiaj¹ do kibiców, w tym do
nielicznej, ale niestety bardzo widocznej
grupy, dla której stanowi¹ po¿ywkê w
dziwnej, mo¿na rzec "futbolowej" wojnie.
Panowie, nie têdy droga. Nikt z poza raj-
dowego œwiatka nie bêdzie zastanawia³ siê
kto komu co pod³o¿y³ lub nie, kto zacz¹³, a
kto skoñczy³. Pozostanie jedynie obraz bi-
jatyki na ton¹cym statku. Zamiast wzajem-
nie podsycaæ œmieszne w gruncie rzeczy
animozje, pomyœlcie, ¿e przede wszystkim
wy ten statek mo¿ecie uratowaæ.
Grzegorz Krajewski
6
...i ze œwiata
Istnieje realna groŸba, ¿e auta WRC
znikn¹ z tras krajowych czempionatów.
To nowy, absurdalny pomys³ w³adz FIA.
Imprezy rajdowe
Samochody
8
Rajd Kormoran
Najpiêkniejsza rajdowa impreza
w Polsce nieoczekiwanie zamieni³a
siê w spektakl personalnych
niesnasek i pomówieñ.
46
Seat Cordoba WRC
Cordoba choæ nie najm³odsza, dalej
œmia³o rywalizuje na rajdowych trasach
z bardziej nowoczesnymi konstrukcjami
WRC.
50
Niebieska legenda
Subaru nieod³¹cznie kojarzy siê z
rajdami. Wœród ich mi³oœników sta³a siê
mark¹ kultow¹.
18
Rajd Akropolu
Ford, Peugeot, Ford, Peugeot – takim
uk³adem zakoñczy³a siê rywalizacja na
morderczych, szutrowych odcinkach
greckiej eliminacji RSMŒ.
24
Rajd Preem
Kolejna runda Pucharu PZM sta³a pod
znakiem rywalizacji Piotra
Maciejewskiego i Jaros³awa Pinelesa.
28
Wyœcig górski
w Za³u¿u
Na bieszczadzkiej trasie zaciekle
rywalizowali Jan Koœciuszko i Tomasz
Wywia³. Od obu i tak szybszy by³
Robert Podolski.
30
Rallycross w Toruniu
Po raz pierwszy w tym sezonie
rallycrossowcy rywalizowali
na torze w Toruniu.
Technika rajdowa
Redakcja
Aleja Korfantego 79, 40-161 Katowice
tel./fax (032) 259-24-43
Internet: www
.
wr
c
.ne
t.p
l
Redaktor Naczelny
Grzegorz Krajewski
e-mail: kr
a
j
ew
ski@wr
c
.ne
t.p
l
Zespó³
Wojciech Garbarz, Renata Niezbecka,
£ukasz Kañski-Chmielewski, Tomasz Króliczek, Maciej Lehrer,
Micha
³ Niezbecki,
Igor Tomasiak.
Biuro Reklamy
tel. (032) 258-73-55
Prenumerata
Internet: www.prenumerata.wrc.net.pl
Realizacja edytorska
Adamczyk & Szandar, www
.a
s.ne
t.p
l
Druk
Winkowski Sp. z o.o.
Wydawca
WRC Sp. z o.o.
Redakcja nie odpowiada za treϾ zamieszczanych reklam
i og³oszeñ. Sprzeda¿ numerów aktualnych i archiwalnych
po cenie ni¿szej od ceny detalicznej ustalonej przez wydawcê
jest nielegalna i grozi odpowiedzialnoœci¹ karn¹.
55
Budujemy rajdowe
Seicento cz. III
Pora na podsumowanie kosztów
budowy naszej rajdówki. Okazuje siê,
¿e s¹ one zbli¿one do kosztów zakupu
samochodu.
58
Filtry powietrza
Sportowe filtry powietrza tylko
nieznacznie zwiêkszaj¹ moc auta. Mimo
to warto w nie zainwestowaæ.
Varia
60
Gie³da sprzêtu rajdowego
Dziœ 22 og³oszenia.
62
Strefa zgniotu
Tym razem nie mog³o byæ inaczej.
Kormoran na cenzurowanym.
Œwiat rajdów
32
Wywiad ze Zbyszkiem
Gabrysiem
„To by³a dziwna i zaskakuj¹ca awaria...”
35
Wywiad z Antonym
Warmboldem
„Wiedzia³em ju¿ jak je¿d¿¹ Janusz Kulig
i Leszek Kuzaj, ale kierowcy w grupie N
naprawdê mnie zaskoczyli...”
UWAGA !!!
W zwi¹zku z wakacyjn¹ przerw¹
kolejny numer WRC uka¿e siê
w kioskach za 4 tygodnie,
w pi¹tek 2 sierpnia.
WRC
3
ROZMAITOŒCI: Z kraju
Mazurskie Szutry
So³owow nr 7
W tegorocznej najwiêkszej impre-
zie rajdowej – Rajdzie Polski, Micha³
So³owow zosta³ sklasyfikowany na 7
pozycji. Podobne miejsce ten kielec-
ki kierowca, ale przede wszystkim biz-
nesmen, zaj¹³ w coroczym rankingu
najbogatszych Polaków tygodnika
WPROST. Maj¹tek Micha³a i Barbary
So³owow dziennikarze WPROST wy-
cenili na 1,1 miliarda z³otych. So³o-
wow jest w³aœcicielem du¿ych udzia-
³ów w kilku spó³kach gie³dowych.
Posiada 11,9% akcji spó³ki budowla-
nej Mitex, 44,75% akcji firmy develo-
perskiej Echo Investment i prawie
50% chyba najbardziej znanej rajdo-
wym kibicom Cersanit S.A, której re-
klama widnieje na Lancerze So³owo-
wa. Przez gie³dowych analityków So-
³owow porównywany jest do s³ynne-
go amerykañskiego inwestora Warre-
na Buffeta. Jeœli jego rajdowa kariera
bêdzie rozwija³a siê tak dobrze jak fi-
nansowa, to kto wie, kto wie...
(gk)
Noc Œwiêtojañska zagro¿ona?
W sobotni wieczór 22 czerwca do
Kamiennej Góry zaczê³y nadci¹gaæ
kolorowe rajdówki, by wzi¹æ udzia³ w
specyficznym nocnym KJS - „Nocy
Œwiêtojañskiej”. W zwi¹zku z niepo-
wtarzalnym charakterem imprezy do
rajdu zg³osi³y siê 43 za³ogi. To jak na
mistrzostwa Jeleniej Góry naprawdê
niez³y wynik.
Organizatorzy przygotowali dla za-
wodników cztery próby sportowe
przeje¿d¿ane po trzy razy. Pierwsza
próba rozpoczyna³a siê o 22.00, a
ostatnia dopiero o 3.00 w nocy. Rajd
ten ogl¹dany by³ przez tak wielk¹ rze-
szê kibiców, ¿e zawodnicy mieli k³o-
pot z dojazdami do prób. Niestety,
oprócz wielbicieli rajdów znaleŸli siê
te¿ tacy, którym rajdy siê nie podo-
baj¹. Od drugiej pêtli rajdu na trasach
dojazdowych pojawi³o siê wiele patroli
policyjnych z radarami. Od mniej wiê-
cej trzeciej pêtli za wszelk¹ cenê
chcia³y one zniechêciæ zawodników,
nêkaj¹c ich licznymi kontrolami i man-
datami. I nie chodzi³o tu o rutynowe
Ho³ek
Podczas Mazurskich
Szutrów Ho³owczyc
nie mia³ godnych
siebie rywali.
bezkonkurencyjny
15 czerwca, odby³a siê druga
edycja rajdu Mazurskie Szutry, któ-
rej organizatorem by³ Automobil-
klub Kêtrzyñski. Na starcie stanê-
³o 29 za³óg, w tym Krzysztof Ho-
³owczyc, treningowym Subaru Im-
preza gr. N, £ukasz Sztuka (Lancer
Evo V), Marcin Biernacki (Lancer
Evo VI) i Maciej Lubiak (Clio Sport).
Zabrak³o zapowiadanego Andrzeja
Szaramy, a tak¿e Maksymiliana Ki-
lanowskiego.
Na trzech sztucznie wytyczo-
nych odcinkach specjalnych, prze-
je¿d¿anych po cztery razy (dwa
razy w jedn¹ stronê, dwa razy w
drug¹), zgodnie z przewidywania-
mi bezkonkurencyjny okaza³ siê
popularny „Ho³ek”. Mistrz Europy
z 1997 roku, wygra³ jedenaœcie z
dwunastu odcinków specjalnych i
na mecie zanotowa³ oko³o 53 se-
kundow¹ przewagê nad drugim
£ukaszem Sztuk¹. Sztuka jecha³
szybko i widowiskowo, wygra³ je-
den OS, jednak ustêpowa³ znacz-
nie „Ho³kowi”. Marcin Biernacki
stawiaj¹cy swe pierwsze kroki na
szutrowych trasach, zaj¹³ trzeci¹ lo-
katê. Zbigniew Staniszewski doje-
cha³ czwarty. Dobrze zaprezento-
wa³ siê znany z Pucharu PZM Piotr
Leoniec, w Peugeocie 106, który
dojecha³ pi¹ty w generalce i wy-
przedzi³ m. in. doœwiadczonego
Macieja Lubiaka – szóst¹ za³ogê
rajdu. Rajd przebiega³ w bardzo
sympatycznej atmosferze. Przy
szutrowych OS-ach pojawia³o siê
bardzo wielu kibiców. Szkoda, ¿e
podobnych imprez jest tak ma³o.
Pawe³ Skrzywan
kontrole, ale o œwiadome utrudnianie
dojazdów na PKC’e, co mia³o spowo-
dowaæ przekraczanie prêdkoœci przez
spóŸnionych zawodników, którzy
musieli zd¹¿yæ na czas. Ma³o tego,
panowie w niebieskich mundurach
postanowili równie¿ pokazaæ organi-
zatorom, co myœl¹ o tego typu impre-
zach. Na ostatniej próbie starali siê
przeszkodziæ organizatorom w spraw-
nym przeprowadzeniu pomiaru cza-
su na próbie sportowej, t³umacz¹c
swe dzia³ania licznymi skargami
mieszkañców. Liczne grono kibiców
jednak nie dopuœci³o do tego...
Z wzglêdu na to, ¿e organizator
posiada³ wszelkie stosowne zezwole-
nia w³aœcicieli placów, na których
odbywa³y siê próby, policja postano-
wi³a pokazaæ swoj¹ wy¿szoœæ w inny
sposób. Postanowi³a ona ostatecznie
z³o¿yæ sprawê do s¹du grodzkiego
przeciwko wszystkim startuj¹cym w tej
imprezie zawodnikom... Powód: „za-
k³ócanie ciszy nocnej”.
Rajd AC
Pokale-Imielin
W sobotê 27 lipca 2002 na Gór-
nym Œl¹sku odbêdzie siê organizo-
wany przez Automobilklub Œl¹ski
Rajd AC Pokale-Imielin, który bêdzie
ju¿ siódm¹ eliminacj¹ Rajdowego Pu-
charu PZM. Rajd bêdzie sk³ada³ siê
z 12 odcinków specjalnych o ³¹cz-
nej d³ugoœci 61,50km. Jedn¹ z
atrakcji rajdu jest odcinek po torze
testowym Fiat Auto Poland w Ty-
chach.
(rn)
PKC
Czas
OS
Lokalizacja
OS d³ugoœæ
1-ej za³ogi
OS1
Autodrom
6,85
9:48
OS2
Bieruñ-Bieruñ
4,23
10:06
OS3
Imielin-Imielin
4,84
10:39
OS4
Wygorzele-Jaroszowice
4,58
11:12
OS5
Autodrom
6,85
12:05
OS6
Bieruñ-Bieruñ
4,23
12:23
OS7
Imielin-Imielin
4,84
12:56
OS8
Wygorzele-Jaroszowice
4,58
13:29
OS9
Autodrom
6,85
14:22
OS10 Bieruñ-Bieruñ
4,23
14:40
OS11
Imielin-Imielin
4,84
15:13
OS12 Wygorzele-Jaroszowice
4,58
15:46
(mk)
4
WRC
ROZMAITOŒCI: Z kraju
Zbigniew Stec wyjaœnia
Rajd Rzeszowski
ju¿ nied³ugo
W zwi¹zku z opublikowan¹ w
ostatnim numerze WRC wypowie-
dzi¹ Magdy Cieœlik, zwi¹zan¹ z jej
dyskwalifikacj¹ podczas Rajdu Pol-
ski, otrzymaliœmy oœwiadczenia Pana
Zbigniewa Steca, jako osoby choæ
nie imiennie, ale rozpoznawalnie
„wywo³anej do tablicy”. Poni¿ej
przedstawiamy najwa¿niejsze akapi-
ty oœwiadczenia:
„
W zwi¹zku z oskar¿eniami jakie
pojawi³y siê w prasie oraz na stro-
nach niektórych portali interneto-
wych po zakoñczeniu 59 Rajdu
Polski, w których niekorzystnie
przedstawiono moj¹ osobê oraz
firmê Mitsubishi Stec Ralliart posta-
nowi³em zabraæ g³os, aby defini-
tywnie zakoñczyæ tê karuzelê ab-
surdalnych domys³ów, plotek i
oskar¿eñ pod moim adresem.
Na ³amach jednego z magazy-
nów rajdowych zawodnik, który
wczeœniej ze mn¹ wspó³pracowa³,
t³umacz¹c wykluczenie z Rajdu
Polski, oœwiadczy³ - cytujê:
„W zwi¹zku ze zmian¹ stajni
rajdowej gro¿ono mi przed raj-
dem, i jak widaæ te groŸby siê
spe³ni³y”.
Oœwiadczam, ¿e nigdy nikomu
nie grozi³em, ani w ¿aden sposób
nie stara³em siê wp³yn¹æ na niko-
go, a tym bardziej na wynik ba-
dania kontrolnego prowadzone-
go przez niezale¿nych ekspertów
PZM-ot oraz FIA. Komisja Tech-
niczna jest cia³em niezale¿nym
na dzia³ania i decyzje której nie
maj¹ wp³ywu zawodnicy, sponso-
rzy, ani szefowie tej czy innej staj-
ni rajdowej. Oskar¿enie takie go-
dzi nie tylko w dobre imiê mojej
firmy, ale podwa¿a niezawis³oœæ
werdyktu wydanego przez Zespó³
Sêdziów Sportowych, delegata
FIA oraz Komisjê Techniczn¹
PZM-ot.
”
Pe³ny tekst oœwiadczenia udostêp-
niamy pod internetowym adresem:
www
.
wrc.ne
t.
pl/oswiadczenie.html
3 Rajd Nikon
13 lipca 2002 roku odbêdzie siê
szósta Runda Rajdowego Samo-
chodowego Pucharu PZM – Rajd
Nikon. Impreza organizowana przez
Automobilklub Wielka Sowa sk³adaæ
siê bêdzie z 9 odcinków specjal-
nych. Do szczególnie ciekawych
miejsc nale¿y odcinek Walim – Ro-
œciszów dobrze znany z tras Rajdu
Elmot.
Ju¿ nied³ugo, bo 16 i 17 sierpnia
2002 odbêdzie siê X Rzeszowski Rajd
Samochodowy, który po raz pierwszy
w tym roku jest eliminacj¹ Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski.
Rajd rozpocznie siê i skoñczy w Rze-
szowie, a jego odcinki przebiegaæ
bêd¹ przez jedne z najpiêkniejszych
górskich okolic w Polsce. Nie lada atrak-
cj¹ bêdzie odcinek z „water splash-em”,
którego przejazd zapewne dostarczy kibi-
com wiele atrakcji i emocji, a fotografom efektownych ujêæ. Rajd sk³a-
daæ siê bêdzie z dwóch etapów o ³¹cznej d³ugoœci 434 km, z czego na
oesy przypadnie 153 kilometry. W kolejnym numerze WRC zostanie
opublikowana szczegó³owa zapowiedŸ rajdu.
PKC
OS
LOKALIZACJA
OS d³ugoœæ Czas 1 zaw.
OS 1
Jedlina Zdrój –Zagórze Œl¹skie
8,76
8:41
OS 2
Walim - Rosciszów
8,56
9:10
OS 3
Kamionki
6,11
10:15
OS 4
Jedlina Zdrój –Zagórze Œl¹skie
8,76
11:43
OS 5
Walim - Rosciszów
8,56
12:12
OS 6
Kamionki
6,11
13:17
OS 7
Jedlina Zdrój – Zagórze Œl¹skie
8,76
14:45
OS 8
Walim - Rosciszów
8,56
15:14
(rn)
OS 9
Kamionki
6,11
16:19
WRC
5
ROZMAITOŒCI: Ze œwiata
Rajd Ypres Westhoek
Po papierosach
kolej na WRC
Meta bez Kuliga
Kulig odpad³ z rywalizacji
na belgijskich oesach
podczas dziesi¹tej próby.
Œwiatowa Rada FIA na zebraniu
maj¹cym miejsce w ostatnich dniach
czerwca postanowi³a, ¿e od 1 stycz-
nia 2003 wejdzie w ¿ycie przepis za-
kazuj¹cy u¿ywania w regionalnych mi-
strzostwach turbodo³adowanych sa-
mochodów A-grupowych, z napêdem
na cztery ko³a (w tym WRC). Ta doœæ
kontrowersyjna decyzja spotka³a siê
z g³osami krytyki ze strony Komisji Raj-
dowej FIA, która to zaproponowa³a
wejœcie w ¿ycie ustawy od sezonu
2005. Niestety, Œwiatowa Rada nie
by³a przychylna tej propozycji, pozo-
staj¹c przy swoich pocz¹tkowych
ustaleniach.
Decyzja, której deklarowan¹ inten-
cj¹ jest ograniczenie kosztów startów
w rajdowych czempionatach Europy,
Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wscho-
du oznacza, ¿e od przysz³ego sezo-
nu w rundach RSMP, które jednocze-
œnie s¹ eliminacjami Rajdowych Sa-
mochodowych Mistrzostw Europy
byæ mo¿e nie zobaczymy aut z naj-
wy¿szej œwiatowej pó³ki. W chwili
obecnej trudno jest oceniæ jak bêdzie
skutkowaæ ten przepis. Wiadomo jed-
nak, ¿e Œwiatowa Rada FIA „zlitowa³a
siê” nad krajowymi mistrzostwami,
daj¹c woln¹ rêkê lokalnym zwi¹zkom
motorowym odnoœnie podjêcia decy-
zji w tej sprawie. Oznacza to, ¿e
PZMot, który do chwili zamykania
WRC nr 9, nie okreœli³ swego stano-
wiska, musi w niedalekiej przysz³oœci
zadecydowaæ, czy w przysz³ym sezo-
nie mo¿liwe bêd¹ starty aut WRC w
takich rajdach jak Kormoran, czy
Warszawski.
Miejmy nadziejê, ¿e decydenci Pol-
skiego Zwi¹zku Motorowego nie bêd¹
chcieli jeszcze bardziej pogr¹¿yæ raj-
dów w Polsce i uczyni¹ wszystko, aby
absurdalne pomys³y œwiatowych
w³adz motorowych, prawdopodobnie
podyktowane nie do koñca „œwiêty-
mi” intencjami, jak najmniej dotknê³y
czo³owych polskich kierowców.
(wg)
Na starcie rozgrywanego w ostat-
ni weekend czerwca Rajdu Ypres
Westhoek stanê³o a¿ siedem aut kla-
sy WRC. W imprezie bêd¹cej elimi-
nacj¹ mistrzostw Europy o najwy¿-
szym wspó³czynniku trudnoœci 20,
wziêli równie¿ udzia³ liderzy klasyfi-
kacji tego czempionatu – Janusz Ku-
lig/Jaros³aw Baran w Fordzie Focu-
sie WRC przygotowanym przez cze-
ski Jolly Club. Niestety polska za³o-
ga zdo³a³a przejechaæ jedynie po³o-
wê z dwudziestu odcinków specjal-
nych. Na pocz¹tku oesu nr 10 w
Focusie z nr 3 awarii uleg³ uk³ad kie-
rowniczy, co w efekcie pogrzeba³o
szanse Polaków na ukoñczenie raj-
du.
- To przykre, ale nie pozostaje
nam nic innego, jak tylko siê z tym
pogodziæ. ¯a³ujê tylko, ¿e ze
wszystkich odcinków specjalnych,
które tu przejechaliœmy, tylko jeden
uda³o siê nam pokonaæ bez k³opo-
tów. Z drugiej jednak strony, ten
sezon by³ od pocz¹tku dla nas
szczêœliwy. Prêdzej czy póŸniej
musia³ nas dopaœæ pech i tak te¿
siê sta³o. Na szczêœcie nadal jeste-
œmy na pierwszym miejscu w kla-
syfikacji ME
- powiedzia³ Janusz
Kulig. Przypomnijmy, ¿e do momen-
tu wycofania siê z zawodów, Janusz
i Jarek zajmowali pi¹te miejsce z po-
nad 4-minutow¹ strat¹ do lidera -
Bruno Thiry, który póŸniej okaza³ siê
zwyciêzc¹ rajdu. Dla Belga jad¹ce-
go Peugeotem 206 WRC by³ to
pierwszy w karierze triumf w najwa¿-
niejszej imprezie rajdowej swojego
kraju. Pocz¹tek zawodów nale¿a³
jednak do kierowcy Corolli WRC –
Rocco Theunissena, który wygra³
dwa pierwsze odcinki rajdu. Trzeci
oes nale¿a³ ju¿ Thiry, który usadowi³
siê na pozycji lidera, nie oddaj¹c jej
a¿ do mety. O drugie miejsce wal-
czyli wspomniany Thenissen i jad¹-
cy Subaru Impreza – Patrick Snijers.
Pocz¹tkowo wyraŸnie lepszy by³ ten
pierwszy, ale po k³opotach z hamul-
cami oraz dyferencja³ami musia³ od-
daæ drug¹ lokatê na rzecz Snijersa.
W klasyfikacji Super 1600 drugie
zwyciêstwo w sezonie zaliczy³ Olivier
Collard w Citroenie Saxo. W grupie
N najszybszy by³ Chris Van Woensel
w Subaru Imprezie STi.
(wg)
Czo³ówka klasyfikacji
ME po Rajdzie Ypres:
1. Janusz Kulig
Wyniki Rajdu Ypres:
1. Bruno Thiry
520
Peugeot 206 WRC
2:54:54:2
2. Leszek Kuzaj
300
2. Patrick Snijers
Subaru Impreza WRC
+ 1.55.5
3. Renato Travaglia
250
3. Rocco Theunissen
Toyota Corolla WRC
+ 5.15.9
4. Jesus Puras
200
4. Dominique Bruyneel
Toyota Celica GT4
+ 11.05.9
= Bruno Thiry
200
5. Olivier Collard
Citroën Saxo S16
+ 14.20.6
= Antony Warmbold
200
fot. Ford
M³odzi chc¹ wiêcej „luzu”
Ciesz¹cy siê du¿ym poparciem ze
strony FIA, serial Junior WRC najpraw-
dopodobniej nabierze w przysz³ym roku
zupe³nie nowego oblicza. Na wniosek
wiêkszoœci czo³owych „juniorów”, ist-
nieje du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e
wiêkszoœæ rajdów zaliczanych do czem-
pionatu bêdzie w sezonie 2003 rozgry-
wana na nawierzchniach luŸnych. Ko-
ordynator Junior WRC, Nanni Russo
jest bardzo przychylny tej idei, twier-
dz¹c, ¿e takie rozwi¹zanie ma bardzo
progresywny charakter. W kalendarzu
mistrzostw nie zabraknie wiêc Rajdu
Akropolu, Finlandii, Wielkiej Brytanii
oraz Katalonii. Ten ostatni zostanie w
czempionacie, tylko w przypadku, gdy
potwierdz¹ siê wczeœniejsze plotki i im-
preza bêdzie rozgrywana na nawierzch-
niach szutrowych. Organizatorzy Junior
WRC zamierzaj¹ równie¿ w³¹czyæ do
serialu turecki Anatolian Rally, który
obecnie jest kandydatem do bycia pe³-
nowartoœciow¹ rund¹ RSMŒ. Z drugiej
strony, zarówno zawodnicy jak i dzia³a-
cze doœæ sceptycznie podchodz¹ do
idei rozgrywania Junior WRC na tere-
nie Australii b¹dŸ Nowej Zelandii. Po-
mimo faktu, i¿ obie imprezy cechuje nie-
naganna szutrowa nawierzchnia, to
ogromne koszty zwi¹zane z wypraw¹ na
Antypody zdaj¹ siê przes¹dzaæ ca³¹
sprawê.
(wg)
Wiêkszoœæ kierowców startuj¹cych w Junior WRC wola³aby w
przysz³oœci czêœciej startowaæ na luŸnych nawierzchniach.
6
WRC
Plik z chomika:
kaszan_motosport
Inne pliki z tego folderu:
Magazyn WRC 22 (Czerwiec 2002).pdf
(14256 KB)
Magazyn WRC 16 (GRUDZIEŃ 2002).pdf
(15849 KB)
Magazyn WRC 15 (Listopad 2002).pdf
(6802 KB)
Magazyn WRC 14 (PAZDZIERNIK 2002).pdf
(8946 KB)
Magazyn WRC 13 (PAZDZIERNIK 2002).pdf
(11701 KB)
Inne foldery tego chomika:
2003
2004
2006
2007
2018
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin