Resetowanie BMW Service indicator lights.doc

(37 KB) Pobierz

Resetowanie BMW Service indicator lights

Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika.

Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej.

Resetowanie ustawien komputerka serwisowego.

Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987. Na złączu są numerki, ale mogą być nie czytelne wiec, poniżej zamieszczam rysunek z opisem pinów .
 

 

Do 1987

Opis złącza do 1987 (ważniejsze, ciekawsze piny):

1 - Minus

3 - Czujnik temp.

5 - Sygnał z czujnika tlenu

7 - Service indicator

11 - Przekaznik rozrusznika

13 - Zapłon

 

Po 1987

Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):

1 - Zapłon

7 - Service indicator

11 - Przekaźnik rozrusznika

14 - Plus

16 - Sygnał z czujnika tlenu

19 - Minus

 

Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.
Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !
W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.
Mam informacje ze po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:
Oil service - od 3s
Inspection - od 12s
Tego niestety nie sprawdzałem więc nie jestem pewien tych "czasów". Szczęśliwych posiadaczy roczników 1993 i młodszych proszę o kontakt.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin