Ośrodki zainteresowań
Formy realizacji
Kompetencje
Glottodydaktyka,
Dziecięca Matematyka,
Praca kompensacyjno wyrównawcza
W marcu jak w garncu
„Pory roku”- rytmiczna organizacja czasu
(MATEMATYCZNA)
Dz. dostrzega rytm i stałe następstwa pór roku, układa z klocków kalendarz zimowych miesięcy, z zaznaczeniem regularności.
Realizacja Karty Pracy nr 5(styczeń)- ewaluacja zdobytych wiadomości i umiejętności (program autorski)
1.Dziecko wydłuża głoski trwałe w sylabach i wyrazach. Poznaje trwałość głosek.
2. Dz. porządkuje świat głosek (Klasyfikacja: samogłoski i spółgłoski)
3. Dalsze ćwiczenia poprawnego wypowiadania głosek cz, dż. Zna litery odpowiadające tym głoskom.
1.Rytmy-rytmiczna organizacja czasu (dni tygodnia)
2.Dodawanie i odejmowanie, dzielenie po równo
PRACA KOMPENSACYJNO- WYRÓWNAWCZA
Percepcja wzrokowa
Cwiczenia na materiale obrazkowym: domino obrazkowe.
Różnicowanie sygnałów dźwiękowych: określanie strony, z której dochodzi dźwięk
Orientacja przestrzenna
Łączenie ruchów z obrazem wzrokowym: droga w labiryncie
Koordynacja wzrok.-ruchowa
Przyzwyczajanie do kontroli wykonywanego ruchu graficznego: kolorowanie dużych figur
Ćwiczenie ruchliwości palców obydwu rąk: „deszcz”, „pianista”
PEDAGOGIKA ZABAWY
1.”Moja prawa strona jest wolna...”
2. Zabawy z chustą:
„Trzy kolory”
AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI (Batii Strauss)
Utwory muzyczne na skrzypce.
„Marzec”-
(JĘZYKOWA)
Dz. dokonuje analizy i syntezy fonemowej wyrazu, układa z klocków wyraz: wyszukuje litery, porównuje i identyfikuje litery, odkrywa 2 warianty pisowni głoski „ż” (litera podstawowa i niepodstawowa)
(PRZYRODNICZA)
Dz. zna nazwę miesiąca, rozumie znaczenie przysłowia ludowego, zakłada własny kalendarz obserwacji pogody na marzec
Zabawmy się wesoło
(MUZYCZNO- RUCHOWA)
Dz. poznaje tekst, rytm i melodię piosenki Magdaleny Wieloch, wie jak wyglądają nuty i do czego służą,
Nutki
(MATEMATYCZNO- PLASTYCZNA)
Dz. rysuje lub układa ze sznurka pięciolinię, zna cyfry 1-5, numeruje cyframi linie, wycina z papieru lub toczy z plasteliny „nutę”, wie gdzie zapisuje się dźwięki niskie, średnie i wysokie
Jestem bezpieczny-
znam zagrożenia i zapobiegam wypadkom
(przygotowanie do międzygrupowego konkursu wiedzy
w ramach akcji „Podaruj dzieciom słońce”)
Co może nam się stać, gdy jesteśmy nieostrożni?
Dz. uzyskuje informacje o wynikach nieostrożnych działań, zna okoliczności i rdzaje powstania urazu (stłuczenie, skaleczenie, oparzenie), nazywa uczucia związane z urazem
Mandale Literowe
(PLASTYCZNA)
Dz. precyzyjnie wypełnia kolorem (kredka) elementy obrazka, relaksuje się i zapamiętuje litery, ustala harmonię i rytm obrazka
Tydzień
(MUZYCZNA)
Dz. zapamiętuje treść piosenki, inicjuje zabawę inscenizowaną, tworzy kółeczka 7 osobowe, porusza się po obwodzie koła krokiem tanecznym w rytm muzyki
Kalendarz tygodniowy
Dz. nazywa kolejne dni tygodnia, przelicza w zakresie 1-7, odkrywa, że tydzień ma 7 dni i nie musi zaczynać się od poniedziałku., układa kalendarz tygodniowy z figur geometrycznych
Bezpieczna zabawa
(RUCHOWA)- zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Dz. poznaje bezpieczne zabawy na powietrzu, wie jakie są konsekwencje ryzykownych działań, podnosi poziom ostrożności i wyobraźni analizując sytuacje, które mogłyby się wydarzyć.
Zdrowa ziemia- zdrowy człowiek
(przygotowanie do wojewudzkiego konkursu plastycznego)
Recykling- co to takiego?
Dz. wie co to jest recykling i surowce wtórne, dokonuje syntezy i analizy fonemowej wyrazów, wyodrębnia głoskę „u”, poznaje litery „ u, ó” jako zapis jednej głoski, posługuje się określeniami litera niepodstawowa i podstawowa
Kwiaty
Dz. wykonuje pracę konkursową, poznaje techniki pracy (rozdmuchiwanie plamy barwnej, kleks), stosuje się do instrukcji nauczyciela
Moja planeta
Dz. poznaje tekst i melodie piosenki Majki Jeżowskiej, rytmicznie porusza się, wyklaskuje rytm
Surowce wtórne- klasyfikacja
Dz. grupuje obiekty, porządkuje według podanej cechy, uzasadnia sens wykonywania takiej czynności, przelicza elementy, potrafi zgodnie pracować w zespole.
Chcę być zdrowy
(ZDROWOTNA)
Dz. zna zagrożenia współczesnego świata, nabywa wrażliwości i dbałości o czysty wizerunek otoczenia, zastanawia się co może zrobić dla zdrowia swojego i innych na ziemi
Wiosenne prace w ogrodzie
Narzędzia ogrodnicze
Dz. zna nazwy narzędzi ogrodniczych, dopasowuje wyraz do obrazka, dokonuje syntezy i analizy fonemowej wyrazów, rozpoznaje i nazywa znane sobie litery w wyrazach, ćwiczy ich prawidłową wymowę
Na grządkach
Dz. przelicza liczmany, układa je w określonym rytmie, projektuje własny ogródek, planuje rodzaj pracy na każdy dzień tygodnia
W naszym ogródeczku
(MUZYCZNA
Dz. bawi się do piosenki poznając kolejne czynności ogrodnicze, nazywa je, rytmizuje tekst, poszukuje źródeł dźwięku, tworzy własny akompaniament z pomocą przebiegów dźwiękowo- szmerowych
Gdzie jesteś wiosno?
spacer w okolice ogródków działkowych
(PRZYRODNICZO- ZDROWOTNA)
Dz. jest obserwatorem, poznaje w otoczeniu charakterystyczne cechy nadchodzącej wiosny, wskazuje je i nazywa, obserwuje prace ludzi w ogródkach
Motyle
Dz. wykorzystuje znana technike (kleks), zauważa oś symetrii, obrysowuje pisakiem kontury plamy, wycina i tworzy pracę zbiorową naklejając swój wytwór na duży arkusz papieru
Plan pracy na MARZEC oparty jest o:
· Autorski program „Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania”
· Autorski „Program pedagogizacji rodziców”
· Program Edukacji Zdrowotnej- K.Dudkiewicz
· Program prof. .E.Gruszczyk-Kolczyńskiej- Dziecięca Matematyka
· Pedagogikę Zabawy
· Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss
1
justyna.k62