Testy zainteresowan.doc

(209 KB) Pobierz
Ankieta skłonności zawodowych (autor: J

Na podstawie Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu G.Sołtysińska, J.Woroniecka

 

Ankieta skłonności zawodowych (autor: J. Woroniecka na podstawie propozycji B. A. Klimowa)

Instrukcja

Przypuszczalnie potrafisz wykonać wiele czynności. Jeśli jednak mógłbyś (mogłabyś) wybierać, to który rodzaj działalności bardziej Ci odpowiada?

W każdym numerze zadania wybierz jedną z dwóch możliwości („a” lub „b”) i zaznacz odpowiedź otaczając kółkiem właściwą literę na arkuszu odpowiedzi. W wyjątkowych przypadkach możesz nic nie wybrać lub wybrać obydwa rodzaje czynności.

Co wolisz?

numer pytania

odpowiedź „a”

odpowiedź „b”

  1.  

Hodować zwierzęta lub uprawiać rośliny.

Obsługiwać maszyny (np. wiertarkę, robot kuchenny, maszynę do szycia)

  1.  

Opiekować się osobą chorą, dbać o przyjmowanie przez nią leków

Wykonywać wykresy, zestawienia, schematy lub proste programy komputerowe

  1.  

Wyrażać na piśmie swoje myśli (pisać wiersze, opowiadania, pamiętniki)

Obserwować rozwój roślin i zwierząt

  1.  

Wykonywać różne przedmioty, wyroby (np. z drewna, tkaniny, metalu, składników spożywczych)

Sprzedawać lub reklamować towary

  1.  

Uczyć się języka obcego, tłumaczyć teksty

Mieć do czynienia z wydawnictwami artystycznymi o muzyce, plastyce, teatrze

  1.  

Zajmować się zwierzętami

Tłumaczyć innym, jak mają coś zrobić

  1.  

Organizować wystawę prac, konkurs recytatorski, dyskotekę, pokaz mody, wycieczkę

Obsługiwać sprzęt gospodarstwa domowego, pojazdy, maszyny

  1.  

Udzielać rad i informacji

Bywać w teatrze, muzeum, na wystawie sztuki

  1.  

Naprawiać różnorodne rzeczy (ubrania, sprzęt mechaniczno – elektryczny)

Wyszukiwać i poprawiać błędy w tekstach, tablicach, rysunkach

  1.  

Prowadzić prace doświadczalne z biologii

Robić obliczenia, rachunki

  1.  

Pracować w sadzie, ogrodzie, na działce

Analizować schematy budowy odbiorników radiowych i telewizyjnych, wykroje odzieży, przepisy kulinarne

  1.  

Rozwiązywać zaistniałe między ludźmi konflikty

Wykonywać rysunki techniczne (sprawdzać je, korygować)

  1.  

Robić zdjęcia artystyczne, malować, tańczyć

Przeprowadzać doświadczenia z roślinami

  1.  

Naprawiać urządzenia i aparaturę medyczną

Nieść pomoc poszkodowanym w wypadku

  1.  

Skrupulatnie wykonywać powierzoną pracę (opisy, pomiary, sprawozdania)

Wyrażać własne przeżycia przez rysunek, muzykę, wiersz

  1.  

Wykonywać analizy laboratoryjne

Przyjmować i leczyć chorych, rozmawiać z nimi

  1.  

Zmieniać wystrój, ozdabiać swoje otoczenie

Montować i naprawiać różne mechanizmy, przyrządy, maszyny (np. samochody, rowery)

  1.  

Prowadzić wycieczki do teatru, muzeum, rajdy turystyczne, itp.

Dyskutować na tematy związane z architekturą i sztuką

  1.  

Reperować uszkodzoną zabawkę, żelazko lub inny drobny sprzęt

Przerysowywać rysunki, napisy, mapy

  1.  

Walczyć ze szkodnikami i chorobami roślin

Obsługiwać komputery, pisać na maszynie

  1.  

Przebywać wśród ludzi, udzielać im pomocy i świadczyć drobne usługi

Składać  rożne urządzenia, majsterkować

  1.  

Planować wydatki, sporządzać bilans kosztów

Być na wsi i brać udział w zajęciach gospodarskich

  1.  

Lepić z gliny lub modeliny

Wędrować i obserwować naturę

  1.  

Porządkować notatki, dokumenty, rachunki

Czytać czasopisma i książki o tematyce technicznej

  1.  

Zawierać nowe znajomości

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin