Test 9 - olimpiada.doc

(48 KB) Pobierz

V OGÓLNOPOLSKI KONKURS WIEDZY O HOTELARSTWIE

IM. LEONARDA WELLMANNA

1.              Umowa hotelowa ma charakter umowy:

a) nazwanej              b) nienazwanej              c) mieszanej

 

2.              W gospodarce rynkowej cena jest:

a) sztywna                         b) ustalona na zbyt wysokim poziomie                     c) elastyczna

 

3.              SWOT to:

a) łańcuch hotelowy                                   b) analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa

c) profesjonalny zegar dla recepcji

 

4.              Segmentacja rynku to:

a) szczegółowe rozwiązania zmierzające do ustalenia ceny konkretnego produktu

b) podział klientów na zbiory o jednorodnych preferencjach, potrzebach i reakcjach na działania rynkowe

c) prowadzone na koszt określonego nadawcy i adresowane do konkretnych osób oddziaływania rynkowe

 

5.              Obowiązek meldunkowy wynika z:

a) Ustawy o ochronie danych osobowych             

b) Ustawy o ewidencji 1udności i dowodach osobistych

c) Ustawy o ewidencji działa1ności gospodarczej

 

6.              Zgoda na przetwarzanie danych osobowych gości hotelowych musi być:

a) wyraźna         b) domniemana              c) dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści

 

7.              Kontrakt menedżerski dotyczy:

a) pośrednictwa finansowego              b) zarządzania firmą       c) prowadzenia rezerwacji

 

8.              Do jakiej wysokości istnieje obowiązek naprawienia szkody przez hotel w rzeczach wniesionych przez gościa hotelowego:

a) pełnej wysokości szkody,

b) do wysokości 100-krotnej należności za dostarczone mu mieszkanie, liczonej za jedną dobę

c) do wysokości 50-krotnej należności za dostarczone mu mieszkanie

 

9.              Czy żywe zwierzęta gościa uważane są wg k.c. za rzecz wniesioną

              a) tak              b) nie              c) w za1eżności od hotelu

 

10. Rzeczą wniesioną nie jest:

a)              walizka gościa pozostawiona w samochodzie na parkingu hotelowym

b)              walizka gościa oddana na lotnisku osobie zatrudnionej przez hotelarza

c)              walizka, którą gość ma przy sobie w recepcji

 

11.              Największy łańcuch hotelowy w Europie to:

                            a) ACCOR              b) MERCURE              c) HOLIDAY INN
 

              12.              Usługi hotelarskie to:

a)              działalność gospodarcza po1egająca na udostępnianiu hoteli

b)              krótkotrwale, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, pokoi, miejsc noclegowych (...) oraz świadczenie w obrębie obiektów usług z tym związanych

c)              usługi świadczone turystom

 

13.              Kategoryzacja jest to:

a)              podział obiektów danego rodzaju na grupy według ustalonych kryteriów w celu okreś1ania ich standardu

b)              określenie rodzaju zakładu hotelarskiego

c)              zróżnicowanie wymagań dla zakładów hotelarskich

 

14.              Kategoryzacją nie zostały objęte:

a) kempingi              b) ośrodki kolonijne                           c)domy wycieczkowe

 

15.              Sieć hotelowa, której dewizą obsługi gościa jest hasło YES to:

a) Holiday Inn                     b) ITT Sheraton Corporation              c) Radisson SAS

 

16.              Cyframi rzymskimi oznacza się kategorie dla:

a) kempingów              b) domów wycieczkowych i schronisk młodzieżowych             

c) hoteli i moteli

 

17.              Na zewnątrz obiektu hotelarskiego, na widocznym miejscu należy umieścić:

a)              tablicę określającą rodzaj i kategorię obiektu

b)              dane przedsiębiorcy świadczącego usługi hotelarskie w tym obiekcie

c)              tablicę określającą rodzaj i kategorię obiektu oraz informację o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych

 

18.              Ewidencję pó1 biwakowych prowadzi:

a) wójt                                                  b)wojewoda                                   c) prezydent miasta

 

19.              Pensjonaty to obiekty noclegowe:

a)              posiadające co najmniej 8 pokoi, zapewniające co najmniej śniadanie

b)              posiadające co najmniej 7 pokoi, zapewniające całodzienne wyżywienie

C)              posiadające co najmniej 10 pokoi, zapewniające sprzedaż gorących napojów przez całą dobę

             

20.               O wielkości hotelu świadczy:
              a) liczba pokoi i łóżek        b) kubatura budynku                     c) ilość świadczonych usług

 

21.              Rezerwacja gwarantowana to:

a)              potwierdzenie przez hotel przyjęcia rezerwacji gościa

b)              telefoniczne potwierdzenie przez gościa przyjazdu

C)              pisemne potwierdzenie rezerwacji przez gościa z podaniem warunków płatności lub dokonanie przedpłaty

 

22.              Pracownik concierge odpowiedzialny jest za:

a) organizację i obsługę konferencji

b) sprawną organizację procesu produkcji

c) bezpośrednią obsługę gości w zakresie udzielania informacji i załatwiania spraw

 

23.              Ostatnio branża hotelarska przestrzegana jest przed chorobą zwaną Legionellą:

a) bo występuje w miejscach, gdzie spotykają się ludzie z różnych kontynentów narażeni na infekcję b) bo bakterie tej choroby rozwijają się w środowisku naturalnym, wilgotnym, instalacjach wodnych i klimatyzacyjnych

c)              bo rozwojowi choroby sprzyja kurz, gromadzący się przede wszystkim w części mieszkalnej /poduszki, wykładziny, zasłony/

 

24.              Room service jest to:

a)              usługa kelnerska do pokoju płatna dodatkowo

b) imienny wykaz wyposażenia pokoju

C) sprzątanie pokoju na życzenie klienta

 

 

25.              Room service czynny przez całą dobę obowiązuje w hotelach i motelach:

a) pięciogwiazdkowych       b) cztero- i pięciogwiazdkowych                c) wszystkich kategorii

 

26.              Czas trwanie doby hotelowej określa:

a) ustawa o usługach turystycznych              b) regulamin hotelowy           c) nie jest ustalony

 

27.              Hotel z rozbudowaną częścią rekreacyjną basenami, wodnymi masażami, usługami balneologicznymi to hotel typu:

a) uzdrowiskowego              b) pensjonatowego              c) SPA

 

28.              Która z organizacji podanych poniżej powstała jako pierwsza po II wojnie światowej

a) ZPHT              b) NOPPH              c) PZH

 

29.              Który hotel w 2001 roku obchodził 100-lecie istnienia

              a) Pod Orłem w Bydgoszczy                                   b) Bristol w Warszawie                       c) Bazar w Poznaniu
              30.              Walk-ins oznacza:

a)              gości opuszczających hotel wcześniej niż wynika to z ich rezerwacji

b)              gości posiadających rezerwację potwierdzoną

c)              gości, którzy przybywają bez rezerwacji z zamiarem wynajęcia pokoju

 

31.              Konkurs ,,ZŁOTY KLUCZ” organizuje:

a)MG                                                 b PZH                                               c) POT

 

32.              Języki urzędowe w Unii Europejskiej to:

a) angielski, francuski, hiszpański             

b) angielski

c) wszystkie języki krajów członkowskich

 

33.              Która z polskich sieci hotelowych ma hotel poza granicami kraju

a) Gromada              b) Orbis                     c) Best Eastern Plaza Hotels

 

34.              Program edukacyjny promujący naukę języków obcych finansowany ze środków Unii Europejskiej to:

a) Berlitz Erasmus              b) Sokrates Lingua              c) Lingwista

 

35.              Ile krajów obecnie należy do UE

a) 12                                  b)14              c 15

 

36.              EURO nie jest walutą obowiązującą w:

a) Irlandii              b) Wielkiej Brytanii              c) Grecji

37.              Według ustawy o usługach turystycznych organizator turystyki musi posiadać

a) koncesje              b) zezwolenie                 c) prawo wykonywania zawodu

 

38.              Największe w skali kraju ,,Zagłębie Balneologiczne” to:

a) Kotlina Kłodzka              b) Kujawy              c) Dolina Popradu

 

39.              Dokumentem uprawniającym do powrotu do kraju osobę, która utraciła za granicą swój paszport podstawowy jest:

a) paszport dyplomatyczny              b) paszport blankietowy           c) dokument podróży

 

40.              Najstarsze schronisko w Polsce znajduje się:

a) na Śnieżce              b) nad Morskim Okiem              c) na Hali Gąsienicowej

 

41....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin