instrukcja obsługi KD Max polskojęzyczna.pdf

(2582 KB) Pobierz
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
MT PARTNER
Pl. Sikorskiego 2/2
Kraków 31115
Tel.+48 12 430 04 16 www.cad.sklep.pl
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
Pracę w programie KD Max dzieli się na dwa etapy. Pierwszy to tworzenie struktury
pomieszczenia, nadawanie wymiarów i stylów, równieŜ elementom typu okna, drzwi, czy sufit. Jest
to praca w środowisku 2D.
Drugi etap to meblowanie pomieszczenia, oraz definiowanie właściwości materiałów z których
wykonane są elementy pomieszczenia (materiał, kolor, połysk, itd…). Jest to praca w środowisku
3D.
1. Budowa pomieszczenia
Po otwarciu programu wybierz ikonę pokój, znajdującą się po lewej stronie okna. Pojawiają się
tutaj gotowe propozycje kształtu pomieszczenia (rozwijalna lista więcej szablonów domów
(Rys.1)).
Rys.1
1
923924987.002.png
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
Chcąc samodzielnie stworzyć pomieszczenie skorzystaj z opcji rysuj (obok ikony pokój). W tym
samym miejscu znajduje się biblioteka drzwi i okien. Kliknij lewym przyciskiem myszy aby wybrać
dany model, a następnie powtórz czynność w miejscu w którym ma się on znaleźć.
Na tym etapie buduje się takŜe sufit. W górnym pasku zadań wybierz pokój , a tutaj autosufit.
WskaŜ dowolny punkt w środku pomieszczenia. Pojawia się okno w którym moŜna wybrać jeden z
gotowych szablonów – uŜyj istniejącego typu sufitu. W tym miejscu definiuje się takŜe
wysokość zawieszenia sufitu (Rys.2).
Rys.2
Pod opcją pokój, w górnym pasku narzędzi znajduje się takŜe opcja dodawania oświetlenia
punktowego w pomieszczeniu ( punkty świetlne, światła w linii).
Pomieszczenie jest juŜ zdefiniowane. Przechodzimy do warstwy 3D (Rys.3).
Rys.3
2
923924987.003.png
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
2. Meblowanie pomieszczenia
szafki
Przy przechodzeniu do warstwy 3D pojawia się pytanie o wybór stylu pomieszczenia – styl i kolor
frontów, korpusy, blaty, itd. Istnieje moŜliwość stworzenia bazy własnych szablonów, z których
będzie się korzystać w przyszłości. Na kaŜdym etapie projektowania moŜna jednak zmieniać
wszystkie parametry określone w szablonie.
Przejdź do biblioteki mebli i sprzętu agd. Rysunek 4 pokazuje kroki postępowania.
Rys.4
Krok 2 pozwala wybrać rodzaj mebli, tzn. szafki stojące, wiszące, itd. W oknie po lewej stronie
znajduje się lista rozmiarów wybranego modelu. JeŜeli na liście nie widnieje poszukiwany rozmiar,
poniŜej istnieje moŜliwość samodzielnego ich dania. Po całkowitym zdefiniowaniu szafki przejdź do
kroku 4 wstaw, co pozwoli wstawić szafkę do pomieszczenia. Kliknij w wybrane miejsce w
pomieszczeniu (w prawidłowym umiejscowieniu pomagają niebieskie linie).
3
923924987.004.png
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
sprzęt agd
W bibliotece w której znajdują się szafki, znajduje się takŜe sprzęt agd. Po wybraniu Ŝądanego
elementu, postępuj zgodnie z etapami z rysunku 4. W celu umieszczenia np. piekarnika, wskaŜ
lewym przyciskiem myszy górny, a następnie dolny panel szafki. Zatwierdź prawym klawiszem
myszy (Rys.5).
Rys.5
W przypadku płyty grzewczej, zlewu oraz okapu, wskaŜ jedynie szafkę na której (lub nad którą) ma
zostać umieszczony obiekt.
W celu wyrównania danego obiektu, np. okap względem szafki z płytą grzewczą, naleŜy
skorzystać z funkcji równaj, znajdującej się w opcji edycja, w górnym pasku zadań (Rys.6).
Lewym przyciskiem myszy wskaŜ obiekt który chcesz wyrównać (okap), zatwierdź prawym
przyciskiem, po czym wybierz obiekt do którego wyrównujesz (szafka z płytą grzewczą). Pojawia
się okno z pytaniem w jaki sposób wyrównać. Zaznacz opcję środek lewa/prawa (Rys.7).
Rys.6 Rys.7
4
923924987.005.png
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU KD MAX
blat, cokół, formatki, dekoracje
Mając przygotowaną zabudowę, klikając ikonki wskazane na rysunku 8, automatycznie zostaje
umieszczamy w projekcie blat, cokół oraz listwy podszafkowe i wieńczące.
Rys.8
W celu umieszczenia w projekcie formatek, półek, czy paneli dekoracyjnych, naleŜy skorzystać z
opcji panel, w górnym pasku zadań. Wybierając z rozwijalnej listy dowolny panel, umieść w
projekcie panel dekoracyjny pomiędzy szafkami górnymi i dolnymi (Rys. 9). Program
automatycznie dobierze rozmiar formatki, istnieje jednak moŜliwość jego zmiany.
Rys.9
5
923924987.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin