jednosc_z_chrystusem_tom3_numer1.pdf

(474 KB) Pobierz
168276020 UNPDF
JEDNOĝû Z CHRYSTUSEM
JednoĞü z Chrystusem
Tom 3, Numer 1
MaáĪHĔstwo zawarte w
niebie
W numerze:
Wielokrotnie kiedy widzimy szczĊĞliwe maáĪHĔstwo — dwoje ludzi,
którzy doskonale pasują do siebie — okreĞlamy ich związek jako
"maáĪHĔstwo zawarte w niebie." Zastanawiam siĊ jak czĊsto
rozwaĪamy prawdziwą niebiaĔską jednoĞü, którą powinny
odzwierciedlaü wszystkie maáĪHĔstwa.
"Dlatego opuĞci czáowiek ojca i matkĊ, i poáączy siĊ z Īoną swoją,
a tych dwoje bĊdzie jednym ciaáem. Tajemnica to wielka, ale ja
odnoszĊ to do Chrystusa i KoĞcioáa" (Efezjan 5:31-32). Paweá
wyraĨnie widziaá spoáecznoĞü pomiĊdzy Chrystusem a Jego koĞcioáem
jako przykáad intymnoĞci pomiĊdzy mĊĪem i Īoną.
Kiedy uznamy nieskoĔczoną miáRĞü Chrystusa, jesteĞmy zmuszeni
zostawiü wszystko na tym Ğwiecie, by byü poáączonym tylko z Nim.
To jest BoĪy plan. "To znaczy, Īe Bóg w Chrystusie Ğwiat z sobą
pojednaá" (II Koryntian 5:19). On wylaá na nas Swoją miáRĞü w
postaci Swojego Syna, a my zostaliĞmy powoáani, by caáym sercem
odpowiedzieü na tĊ miáRĞü. "Miáujmy wiĊc, gdyĪ On nas przedtem
umiáowaá" (I Jana 4:19).
Ta niebiaĔska jednoĞü zostaáa zapoczątkowana przez Chrystusa z
powodu Jego wielkiej miáRĞci do nas. Ta miáRĞü nie jest tylko jakimĞ
nieokreĞlonym filantropijnym uczuciem do rodzaju ludzkiego; to
porywcza miáRĞü Chrystusa do Jego chwalebnej Oblubienicy:
"OczarowaáDĞ mnie, moja siostro, oblubienico, oczarowaáDĞ mnie
jednym spojrzeniem swoich oczu, jednym áDĔcuszkiem ze swojej szyi.
Jak piĊkna jest twoja miáRĞü, moja siostro, oblubienico, o wiele
Váodsza jest twoja miáRĞü niĪ wino i droĪsza woĔ twoich olejków niĪ
wszystek balsam. Patoką opáywają twoje wargi, oblubienico, miód i
Strona 1: MaáĪHĔstwo
zawarte w niebie
BoĪe ponadczasowe pragnienie
intymnej spoáecznoĞci ze Swoim
ludem
Strona 4: JeĞli nie
EĊdziecie trwaü
Prawdziwe Īycie dla wierzącego
znajduje siĊ tylko w ustawicznej
jednoĞci z Chrystusem
Strona 5: Oddane serce
Silne przypomnienie, Īe zbawienie
jest czymĞ wiĊcej niĪ jednorazowym
przeĪyciem; jest trwającym przez
caáe Īycie przymierzem z Bogiem,
opartym na miáRĞci
Strona 7: Boska jednoĞü
ZachĊta do zrozumienia, Īe Īycie
moĪe naleĪHü do nas, jeĪeli
utoĪsamimy siĊ z wolą i naturą
Chrystusa
"Sáowo Twoje jest pochodnia nogom moim i ĞwiatáRĞciąĞcieĪkom moim." — Psalm 119:105
1
168276020.002.png
JEDNOĝû Z CHRYSTUSEM
MaáĪHĔstwo zawarte w niebie
mleko są pod twoim jĊzykiem, a woĔ
twoich szat jest jak woĔ Libanu.
Ogrodem zamkniĊtym jest moja
siostra, oblubienica, ogrodem
zamkniĊtym, Ĩródáem zapieczĊto-
wanym. WyrosáDĞ jak gaj drzew
granatowych z wybornymi owocami,
kwiatami cyprysu i nardu. Nard i
szafran, trzcina i cynamon z wszelkimi
wonnymi krzewami, mirrą i aloesem,
ze wszystkimi wybornymi balsamami.
Krynica mojego ogrodu jest studnią
wody Īywej, która spáywa z Libanu"
(PieĞni nad PieĞniami 4:9-15).
Rzadko zatrzymujemy siĊ, by
zastanowiü siĊ nad tą piĊkną miáRĞcią
Chrystusa do nas. MoĪemy byü tak
zajĊci walką z grzechem i záem w
naszym Īyciu, czy wypeánianiem
wymagaĔ prawa, Īe przeoczamy fakt,
LĪ On caákowicie rozkoszuje siĊ tymi,
którzy pokornie pozwalają, aby Jego
Duch przemieniaá nas na Jego
podobieĔstwo.
momentu stworzenia czáowieka do
zakoĔczenia tego wieku w ustano-
wieniu niebiaĔskiego królestwa
BoĪego. Ciągle na nowo BoĪy lud jest
zachĊcany, by chodziá w intymnej
spoáecznoĞci z Chrystusem. JakĪe
czĊsto widzimy, Īe BoĪy lud szuka
innych bogów, sáXĪy boĪkom swojego
tworu. Prorocy jasno nazywają ten
bunt przeciwko Bogu duchowym
cudzoáóstwem.
konsekwencje swojej decyzji.
"Ich uczynki nie pozwalają im
zawróciü do swojego Boga, gdyĪ duch
wszeteczeĔstwa jest w ich sercu, tak,
Īe nie znają Pana. Tak wiĊc pycha
Izraela Ğwiadczy przeciwko niemu;
dlatego Izrael i Efraim upadnie z
powodu swojej winy, upadnie teĪ z
nim Juda. Potem przyjdą ze swoimi
trzodami i ze swoim bydáem szukaü
Pana, lecz go nie znajdą, wyrzeká siĊ
ich bowiem" (Ozeasza 5:4-6).
CudzoáRĪny Lud
Jedna prawdziwa miáRĞü
Jeremiasz ogáasza BoĪy gniew
przeciwko narodowi, który záamaá
przymierze miáRĞci: "Taki jest twój
los, dziaá wyznaczony przeze mnie —
mówi Pan — gdyĪ mnie zapomniaáHĞ i
polegaáHĞ na káamstwie. Tak wiĊc Ja
sam podniosĊ poáy twojej szaty aĪ na
twoją twarz, aby byáa widoczna twoja
sromota, twoje cudzoáóstwa i lubieĪne
twoje okrzyki, haniebne twoje wszete-
czeĔstwo! Na wzgórzach i na polu
widziaáem twoje obrzydliwoĞci. Biada
ci, Jeruzalemie, Īe nie chcesz siĊ
oczyĞciü. Jak dáugo jeszcze bĊdziesz
zwlekaü?" (Jeremiasz 13:25-27).
Poprzez Ezechiela Pan opisuje ten
rodzaj cudzoáóstwa, gdy Izrael idzie za
innymi bogami, których drogi są
przeciwne BoĪym zasadom, choü w
tym samym czasie Izrael wykonuje
pewne gesty, które Ğwiadczą o
przynaleĪnoĞci do Boga. "Cudzoáo-
Ī\áy bowiem i krew jest na ich
Gáoniach. CudzoáRĪ\áy ze swoimi
baáwanami; a nawet swoich synów,
których mi urodziáy, przeprowadzaáy
przez ogieĔ im na pastwĊ. A jeszcze to
mi uczyniáy, Īe skalaáy w owym dniu
moją ĞwiątyniĊ i zbezczeĞciáy moje
sabaty" (Ezechiel 23:37-39).
To cudzoáóstwo jest jasnym
przykáadem, Īe ludzie szukają
kochanków innych niĪ Bóg. Poszukują
innych ludzi, czy innych rzeczy, by
zaspokoiü duchowy gáód, który moĪe
zaspokoiü tylko Bóg. Z tego wzglĊdu
Bóg odsunąá siĊ od nich, aby ponieĞli
"Ja, Pan, Bóg twój, jestem Bogiem
zazdrosnym" (II MojĪeszowa 20:5).
Bóg grzmiaá z góry Synaj, Īe tylko
Jemu naleĪy oddawaü czeĞü i za Nim
LĞü. Nie miaáo byü Īadnych innych
bogów, Īadnych baáwanów, niczego,
co mogáoby zająü Jego wyjątkowe
miejsce jako Suwerennego Pana
Izraela.
Jezus równieĪ oznajmiá tĊ potrzebĊ
zupeánego oddania siĊ Bogu, kiedy
powiedziaá: "Nikt nie moĪe dwom
panom sáXĪ\ü, gdyĪ albo jednego
nienawidziü bĊdzie, a drugiego
miáowaü, albo jednego trzymaü siĊ
EĊdzie, a drugim pogardzi. Nie
moĪecie Bogu sáXĪ\ü i mamonie"
(Mateusz 6:24).
Pan caáego wszechĞwiata áaskawie
objawiá Siebie czáowiekowi, by
ustanowiü jednoĞü, związek oparty na
miáRĞci. Nie zasáugujemy na to, ani nie
jesteĞmy w stanie wnieĞü nic do tej
relacji, czego Bóg by nie posiadaá. On
jest kompletny sam w sobie, a jednak
w miáosierdziu pragnie zaprowadziü
nas do miejsca caákowitej jednoĞci z
Nim. A jaka jest czĊsto odpowiedĨ
ludzkoĞci? Uganiamy siĊ za innymi
rzeczami. Pozwalamy, aby nasze
Jáowy zwracaáy siĊ ku kaĪdej nowej
nauce, która wywoáuje faászywy obraz
Boga; czujemy, Īe dla naszego
bezpieczeĔstwa musimy zgromadziü
wiĊcej bogactw materialnych. Wydaje
siĊ, Īe wielu chĊtnie poĞwiĊca siĊ
BoĪy wieczny plan
BoĪym wiecznym planem zawsze byáo
mieü ludzi, którzy odpowiadaliby na
Jego doskonaáą miáRĞü do nich.
Powiedziaá to przez proroka Ozeasza:
"Wtedy usunĊ z jej ust imiona Baalów,
tak, Īe ich imion nie bĊdzie siĊ juĪ
wspominaü. W owym dniu ustanowiĊ
dla niej przymierze ze zwierzĊtami
polnymi i ptactwem niebieskim, i
Sáazami ziemi, a áuk i miecz, i wojnĊ
zniosĊ z ziemi i sprawiĊ, Īe bĊdzie
mieszkaü bezpiecznie" (Ozeasza 2:19-
20).
Paweá równieĪ uznaá tĊ porywa-
MąFą czĊĞü BoĪego celu, strofując
KoĞcióá w Koryncie: "Zabiega m
bowiem o was z gorliwoĞcią BoĪą;
albowiem zarĊczyáem was z jednym
PĊĪem, aby stawiü przed Chrystusem
dziewicĊ czystą" (II Koryntian 11:2).
BoĪe pragnienie by mieü ludzi w
caákowitej jednoĞci ze Sobą, wypeánia
karty Pisma ĝwiĊtego. Widzimy to od
2
168276020.003.png
JEDNOĝû Z CHRYSTUSEM
MaáĪHĔstwo zawarte w niebie
wszystkiemu innemu, niĪ Bogu, który
ma moc przynieĞü caákowite speánienie
ich Īyciu.
JakĪe musi to áamaü BoĪe serce!
Jakie zdumienie powoduje u
niebiaĔskich anioáów!
Powodem tego jest fakt, Īe nie Īyjemy
w rzeczywistoĞci intymnego poznania
Chrystusa. Gdyby tak byáo, zwraca-
libyĞmy uwagĊ na sáowa Piotra:
"Skoro to wszystko ma ulec zagáadzie,
jakimĪ powinniĞcie byü wy w ĞwiĊtym
postĊpowaniu i w poboĪnoĞci, jeĪeli
oczekujecie i pragniecie gorąco
nastania dnia BoĪego, z którego
powodu niebiosa w ogniu stopnieją
i rozpalone Īywioáy rozpáyną siĊ?"
(2 Piotra 3:11-12).
Váawionemu spotkaniu Chrystusa z
Jego umiáowaną Oblubienicą.
%Ċdziemy mogli przeĪywaü piĊkną
rzeczywistoĞü tego objawienia, które
miaá Jan odnoĞnie tego triumfalnego
poáączenia.
"I usáyszaáem jakby glos licznego
Wáumu i jakby szum wielu wód, i
jakby huk potĊĪnych grzmotów,
które mówiáy: Alleluja! Oto Pan,
Bóg nasz, Wszechmogący, objąá
panowanie. Weselmy siĊ i radujmy
siĊ, i oddajmy mu chwalą, gdyĪ
nastaáo wesele Baranka, i oblu-
bienica jego przygotowaáa siĊ; i dano
jej przyoblec siĊ w czysty, lĞniący
bisior, a bisior oznacza sprawiedliwe
uczynki ĞwiĊtych. I rzecze do mnie:
Napisz: Báogosáawieni, którzy są
zaproszeni na weselną ucztĊ
Baranka. I rzecze do mnie: To są
prawdziwe Sáowa BoĪe" (Objawienie
Jana 19:6-9).
Byü z Chrystusem
Czy naprawdĊ rozumiemy BoĪy plan
dla koĞcioáa? Czy zrozumieliĞmy fakt,
Īe Chrystus kocha nas w intymny
sposób? On pragnie nam pokazaü
wszystkie báogosáawieĔstwa tej boskiej
miáRĞci, ale musimy oddaü Mu caáko-
wicie naszą miáRĞü. Duch ĝwiĊty
zostaá posáany, aby przyciągnąü nas do
Chrystusa i uĞwiadomiü nam gáĊbiĊ
Jego miáRĞci do nas.
Kiedy zaczniemy rozumieü tĊ
miáRĞü, przemijające rzeczy tego
Ğwiata bĊGą wydawaáy siĊ zupeánie bez
znaczenia. Naszym pragnieniem
EĊdzie poznaü lepiej Chrystusa, byü z
Nim, byü przemienionym na Jego
obraz, poznaü peániĊ radoĞci wypáy-
wającej z doskonaáej jednoĞci z Nim.
Apostoá Paweá miaá jeden cel w swoim
Īyciu — poznaü Chrystusa. Chodząc
za Chrystusem Paweá przes zedá wiele
trudnoĞci i widziaá wiele zwyciĊstw.
Duch ĝwiĊty objawiaá Chr ystusa w
potĊĪniejszy sposób, kiedy Paweá
mów : "Zmierzam do celu, do
nagrody w górze, do której zostaáem
powoáany przez Boga w Jezusie
Chrystusie" (Filipian 3:14). Paweá miaá
takie pragnienie bycia w obecnoĞci
Chrystusa, Īe mógá powiedzieü:
"Albowiem dla mnie Īyciem jest
Chrystus, a Ğmierü zyskiem" (Fil.
1:21).
Dzisiaj w koĞciele brakuje nam
jednej rzeczy — pragnienia
pochodzącego z gáĊbi serca, by byü z
Jezusem; doĞwiadczania Go nie tylko
w czasie modlitwy, ale stojąc w Jego
obecnoĞci i patrząc na Jego chwalebne
piĊkno. Nie czekamy na Jego powrót
z niecierpliwoĞcią; jesteĞmy
zadowoleni z naszej obecnej sytuacji.
Wieczerza Baranka
Podczas gdy obecne wydarzenia są
odgáosem trąby przygotowującej BoĪy
lud na powrót Chrystusa, musimy
poznawaü Chrystusa w ten osobisty
intymny sposób. Kiedy staniemy przed
Nim, nic nie bĊdzie miaáo znaczenia
(Mat. 7:21-23). Duch woáa nas:
"...tego co w górze szukajcie, gdzie
siedzi Chrystus po prawicy BoĪej"
(Kolosan3:l).
Gdy skupimy naszą uwagĊ na
Chrystusie i Jego chwale, bĊdziemy
zmuszeni uczyniü wszystko co
konieczne, by byü przygotowani na
chwalebną ucztĊ weselną Baranka.
ĩadne wydarzenie w caáej historii nie
EĊdzie mogáo równaü siĊ temu báogo-
Bruce Garrison (1992) M
Prawdziwe oddanie
"Oddanie to nie jest modlitwa, ani publiczna, ani prywatna; choü
modlitwy, te prywatne i publiczne, są szczególną czĊĞcią, czy
przykáadem oddania. Oddanie oznacza Īycie poĞwiĊcone Bogu.
"Ten wiĊc jest oddanym czáowiekiem, kto nie Īyje juĪ dáXĪej dla
siebie samego, czy wedáug ducha tego Ğwiata, ale zgodnie z wolą BoĪą;
kto we wszystkim szuka Boga, kto sáXĪy Bogu we wszystkim, kto Īyje i
postĊpuje poboĪnie w codziennym Īyciu, czyniąc wszystko w imieniu
Boga, poddając siĊ tylko takim zasadom, które przeksztaácają go coraz
bardziej na Jego chwaáĊ."
William Law (1728)
3
168276020.004.png
JEDNOĝû Z CHRYSTUSEM
JeĞli nie bĊdziecie trwaü
"Trwajcie we mnie, a Jaw was. Jak latoroĞl sama z siebie nie moĪe wydawaü owocu, jeĞli nie
trwa w krzewie winnym, tak i wy, jeĞli we mnie trwaü nie bĊdziecie" (Ew. Jana 15:4).
Wszyscy znamy znaczenie sáowa jeĞli. WyraĪa ono pewien
niezastąpiony warunek, nieuniknione prawo. "Jak latoroĞl
sama z siebie nie moĪe wydawaü owocu, jeĞli nie trwa w
krzewie winnym, tak i wy, jeĞli we mnie trwaü nie
EĊdziecie." Jest tylko jeden sposób na to by latoroĞl
przyniosáa owoc; nie ma Īadnej innej moĪliwoĞci - musi
trwaü w nieprzerwanej jednoĞci z krzewem. Owoc nie
pochodzi sam z siebie, ale z krzewu. Chrystus powiedziaá:
"Trwajcie we mnie." W przyrodzie latoroĞl uczy nas
wyraĨnie pewnej lekcji.
To wspaniaáy przywilej zostaü powoáanym i otrzymaü
pozwolenie, by trwaü w niebiaĔskim Krzewie Winnym.
KtoĞ mógáby uwaĪDü, Īe nie ma potrzeby dodawaü tych
Váów ostrzeĪenia — ale Chrystus wie bardzo dobrze ile
samowyrzeczenia wymaga to "trwanie w Nim." On wie jak
silna i powszechna bĊdzie tendencja próbowania wydawania
owocu za pomocą wáasnych wysiáków. On zdaje sobie
sprawĊ jak trudno bĊdzie nam uwierzyü w to, Īe ciąJáe
trwanie w Nim jest absolutną koniecznoĞcią! On nalega na
WĊ prawdĊ: winoroĞl nie moĪe przynieĞü owocu "sama z
siebie, jeĞli nie bĊdzie trwaáa." "Tak i wy jeĞli we mnie
trwaü nie bĊdziecie."
Czy mamy jednak braü to literalnie? Czy muszĊ tak
peánie, nieskoĔczenie, absolutnie i totalnie, jak winoroĞl
przebywa w krzewie winnym, oddaü wszystko, by mieü
swoje Īycie tylko w Chrystusie? Tak rzeczywiĞcie jest. To
"jeĞli nie bĊdziecie trwaü" jest tak powszechne jak "jeĞli ona
nie bĊdzie trwaáa." "Tak i wy jeĞli we mnie trwaü nie
EĊdziecie" nie dopuszcza Īadnego wyjątku
czy zmian. JeĪeli ja mam byü prawdziwą
latoroĞOą, jeĪeli mam przynosiü owoc i mam byü tym, czym
Chrystus jako Krzew Winny chce abym byá, caáe moje
istnienie musi byü w peáni oddane trwaniu w Nim, tak jak
naturalna winoroĞl trwa w krzewie winnym.
nasze istnienie. Przychodzi jako sprawa polecenia i
posáuszeĔstwa.
Istnieje niewypowiedziane niebezpieczeĔstwo, iĪ nie
oddamy siebie caáym sercem trwaniu. Istnieje niewypo-
wiedziane niebezpieczeĔstwo, iĪ oddamy siĊ pracy dla Boga
- by przynieĞü owoc — przy niewielkiej iloĞci prawdziwego
trwania i caákowitego zatracenia siebie w Chrystusie i Jego
Īyciu. Istnieje wielkie niebezpieczeĔstwo wielkiej pracy lecz
maáych owoców, z powodu braku tej oĪywczej wiĊzi.
Musimy pozwoliü by sáowa "nie samo z siebie" i "jeĞli nie
EĊdziecie trwaü" wykonaáy swoje zadanie w szukaniu i
wydawaniu owocu. Muszą obcinaü i oczyszczaü wszystko,
co pochodzi z samowoli i pewnoĞci siebie w naszym Īyciu.
To uwolni nas od tego wszelkiego záa i tymsamym
przygotuje na Jego nauczanie, oddając w nas peáne
znaczenie sáowa: "Trwajcie we mnie a ja w was."
Odpoczywając w Chrystusie
' Trwanie to akt woli i caáego serca."
Nasz báogosáawiony Pan pragnie odwróciü naszą uwagĊ od
nas samych i naszej wáasnej siáy i zbliĪ\ü nas do Siebie i
Jego siáy. Przyjmijmy ostrzeĪenie i zwróümy siĊ do Niego i
Jego dzieáa z wielką bojaĨnią i nieufnoĞcią do siebie
samych. "ĩycie wasze jest ukryte wraz z Chrystusem w
Bogu" (Kolosan 3:3)! To Īycie jest niebiaĔską tajemnicą
zakrytą przed mądrymi, nawet wĞród ChrzeĞcijan, i
objawioną prostaczkom. Duch dziecka uczy siĊ, Īe Īycie
jest dane z nieba kaĪdego dnia i w kaĪdej
chwili dla duszy, która przyjmuje naukĊ:
"nie samo z siebie" i "jeĞli nie bĊdziecie trwaü" i szuka tego
wszystkiego w Krzewie. Trwanie w Krzewie staje siĊ wtedy
niczym wiĊcej czy mniej tylko odpocznieniem dla duszy i
pozwoleniem, by Chrystus przejąá wszystko i kierowaá
wszystkim - tak caákowicie jak ma to miejsce w naturze --
winoroĞl zna i nie szuka niczego innego oprócz krzewu.
Trwaj we Mnie. Sáyszaáem, mój Panie, te z kaĪdym
poleceniem dajesz równieĪ siáĊ, by byü posáusznym. Na
Twoje "wstaĔ i chodĨ" odskoczyá chromy. PrzyjmujĊ Twoje.
6áowo "trwaj we Mnie" jako sáowo mocy, które daje siáĊ.
Tak teĪ i teraz mówiĊ: "Tak, Panie, bĊGĊ trwaü w Tobie."
Przebywanie jest aktywną decyzją
Pozwól mi nauczyü ciĊ tej lekcji. Trwanie ma byü aktem
woli i caáego serca. Tak jak w szukaniu i sáXĪeniu Bogu są
pewne stopnie — "nie ze szczerego serca" (2 Ks. Kronik
25:2) czy "z caáego serca" (Psalm 119:2), tak teĪ mogą byü
stopnie w trwaniu. W odrodzeniu wchodzi w nas boskie
Īycie. Ale nie od razu opanowuje i napeánia caáe
Andrew Murray (1828-1917)
4
168276020.005.png
JEDNOĝû Z CHRYSTUSEM
Oddane serce
Musimy to zrozumieü: Istnieje pewien
punkt początkowy, kiedy wkraczamy
w przymierze z Wszechmogącym
Bogiem. Jest to opisane w LiĞcie do
Rzymian 10. "A usprawiedliwienie,
które jest z wiary tak mówi: Nie mów
w sercu swym: Kto wstąpi do nieba?
To znaczy, aby Chrystusa sprowadziü
na dóá; albo: Kto zstąpi do otcháani?
To znaczy, aby Chrystusa wywieĞü z
martwych w górą. Ale co powiada
Pismo? Blisko ciebie jest sáowo, w
ustach twoich i w sercu twoim; to
znaczy sáowo wiary, które gáosimy.
Bo jeĞli ustami swoimi wyznasz, Īe
Jezus jest Panem, i uwierzysz w
sercu swoim, Īe Bóg wzbudziá go z
martwych, zbawiony bĊdziesz.
Albowiem sercem wierzy siĊ ku
usprawiedliwieniu, a ustami
wyznaje sie ku zbawieniu" (Rzymian
10:6-10).
moĪemy kwestionowaü faktu, Īe
zbawienie jest pielgrzymką. Istnieje
zbyt duĪo wersetów, by je wszystkie
wymieniü. Sam Jezus powiedziaá:
"...ChodĨcie, póki ĞwiatáRĞü macie,
aby was ciemnoĞü nie ogarnĊáa; bo kto
Jezusa jako Pana twojego Īycia i
uwierzyü w swoim sercu, Īe On Īyje
dzisiaj. Ale zauwaĪ dokáadnie, Īe w
tym kazaniu Paweá zacytowaá
fragmenty Starego Testamentu,
prawda? Skoro apostoá nie przemawiaá
ze swojej wáasnej inicjatywy, ale -i
pod natchnieniem Ducha ĝwiĊtego (II
Tymoteusza 3:16), moĪemy
bezpiecznie stwierdziü, Īe nie
wyciągaá niczego z kontekstu.
Popatrzmy zatem dokáadnie na kontekst
Starego Testamentu.
Paweá zacytowaá V MojĪeszową
30:12-14. W LiĞcie do Rzymian
powiedziaá, Īe aby byü zbawionym lub
zawrzeü przymierze, trzeba "wyznaü
Jezusa jako Pana i uwierzyü w swoim
sercu." Na ile musisz wyznaü Jezusa
Panem i ile trzeba wierzyü swoim
sercem? Kontekst 30 rozdziaáu V
KsiĊgi MojĪeszowej podaje w szcze-
góáach:
"Gdy tedy przyjdzie na ciĊ to
wszystko, báogosáawieĔstwo i prze-
kleĔstwo, które ci przedáRĪ\áem, i
weĨmiesz je sobie do serca poĞród
wszystkich narodów, dokąd wypĊdzi ciĊ
Pan, Bóg twój, i nawrócisz siĊ do Pana,
Boga twego, i bĊdziesz sáuchaá jego
Jáosu zgodnie z tym wszystkim, co ja ci
dziĞ nakazujĊ, z caáego serca twego i z
caáej duszy twojej, to wtedy przywróci
Pan, Bóg twój twoich jeĔców i
zmiáuje siĊ nad tobą ... i sprowadzi ciĊ
Pan, Bóg twój, do ziemi ... i
posiądziesz ją i uczyni ciĊ
szczĊĞliwszym i liczniejszym od
twoich ojców, i obrzeĪe Pan, twój Bóg,
twoje serce i serce twego
potomstwa, abyĞ miáowaá Pana, Boga
twego, z caáego serca twego...
Obficie obdarzy ciĊ Pan, Bóg twój,
dobrem w kaĪdym dziele twoich rąk, w
twoim potomstwie ... w plonie twojej
ziemi, gdyĪ Pan znów radowaü siĊ
EĊdzie twoją pomyĞlnoĞcią, ...
"Jedynym sposobem, by zawrzeü
przymierze i pozostaü w nim z
Panem, jest kochaü Go caáym swoim
sercem i nie mieü obok Niego
Īadnych boĪków czy baáwanów."
w ciemnoĞci chodzi, nie wie, dokąd
idzie. Wierzcie w ĞwiatáRĞü, póki
ĞwiatáRĞü macie, abyĞcie siĊ stali
synami Ğwiatáa" (Ew. Jana 12:35-36).
Po czym dodaá: "Ja jestem ĞwiatáRĞcią
Ğwiata; kto idzie za mną, nie bĊdzie
chodziá w ciemnoĞci, ale bĊdzie miaá
ĞwiatáRĞü Īywota" (Ew. Jana 8:12).
Apostoá Paweá powiedziaá: "ByliĞcie
bowiem niegdyĞ ciemnoĞcią, ale teraz
jesteĞcie ĞwiatáRĞcią w Panu. PostĊ-
pujcie jako dzieci ĞwiatáRĞci, bo
owocem ĞwiatáRĞci jest wszelka
dobroü i sprawiedliwoĞü, i prawda ...
Baczcie wiĊc pilnie, jak macie postĊ-
powaü, nie jako niemądrzy, lecz jako
Pądrzy, wykorzystując czas, gdyĪ dni
Vą záe" (Efezjan 5:8-9; 15-16). Jezus
mówi, Īe chodzenie w przymierzu jest
chodzeniem z Nim, a Paweá poucza, Īe
jest to chodzenie w sprawiedliwoĞci.
Zbawienie to
chodzenie z Bogiem
KtoĞ moĪe powiedzieü: "A ja myĞla-
áem, Īe w taki sposób dostąpiáem
/bawienia!" I dokáadnie tak jest!
Tragedią jest to, Īe nie zrozumieliĞmy,
LĪ zbawienie jest przymierzem.
PróbowaliĞmy uczyniü zbawienie
jakimĞ przeĪyciem, którego
doĞwiadczyliĞmy jakiĞ czas temu. A
jednak zbawienie to chodzenie z
Bogiem. OczywiĞcie ma punkt
początkowy, ale jest to wĊdrówka,
która musi byü ukoĔczona, by wejĞü do
królestwa niebieskiego. Jezus
powiedziaá: "... ale kto wytrwa do
koĔca ten bĊdzie zbawiony" (Ew.
Mateusza 10:22). Poprzez to przy
mierze Pan udziela nam mocy, której
potrzebujemy do ukoĔczenia biegu.
Kiedy czytamy BoĪe Sáowo, nie
ZaangaĪowanie caáym sercem
W LiĞcie do Rzymian 10:6-8, Paweá
napisaá, Īe nie musisz woáDü do nieba,
by Ğciągnąü to przymierze zbawienia,
ani zstąpiü do otcháani by stamtąd je
wywieĞü. Jest tak blisko ciebie jak
twoje usta i serce. Aby wstąpiü w
przymierze, musisz tylko wyznaü
5
168276020.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin