Wielkopolski Park Narodowy
Poznajmy się!
Mam na imię Wojtek. Chodzę do klasy VIa i chcę Ci opowiedzieć, jak świetnie zaplanowaliśmy klasową wycieczkę.
Zespół 1. Grupa Tomka – organizatorzy trasy wycieczki
Zadania 1, 2, 3 rozwiąż, korzystając z mapy.
1. Oblicz, ile kilometrów zamierzamy przebyć pierwszego dnia od stacji w Osowej Górze do bazy noclegowej w Puszczykówku, zatrzymując się na postój przy Jeziorze Góreckim:
A. 14 km B. 16 km C. 15 km D. 13 km
2. Ile jezior zaznaczono na mapie?
A. 8 B. 9 C.10 D.7
3. Głaz narzutowy to duży okruch lub blok skalny przeniesiony przez lodowiec. Wyszukaj na mapie dwa głazy narzutowe i oznacz je literą G. Jaka odległość dzieli je na mapie, a jaka w rzeczywistości?
Uzupełnij podane zdania:
Odległość na mapie jest równa..................... cm.
Odległość w rzeczywistości wynosi...................... km.
Zadania 4, 5, 6 rozwiąż, korzystając z wykresu.
4. Ile czasu łącznie chcemy przeznaczyć na postoje na trasie?
A. 5 h B. 6 h C. 4 h D. 5,5 h
5. Korzystając z wykresu i mapy, wskaż miejsce, w którym będziemy o godzinie 1200:
A. nad jeziorem Skrzynka, B. przy stacji Puszczykówko,
C. obok rezerwatu Pojniki, D. nad Jeziorem Góreckim.
6. O której godzinie przybyliśmy do bazy noclegowej ?
A. 1700 B. 1900 C. 1730 D. 1830
7. Aby zmniejszyć koszty wycieczki, przejrzeliśmy oferty kilku schronisk. Oblicz koszty noclegów i wyżywienia dla dziesięcioosobowej grupy i wybierz tańszą ofertę. Swój wybór uzasadnij obliczeniami.
Miejsce na obliczenia
aszaa1