Ćwiczenia poranne – zestaw nr XXXIV
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop, stop, bęc.
Dzieci maszerują po obwodzie koła; na hasło Hop wykonują skok obunóż w górę i idą dalej; na hasło Stop zatrzymują się bez ruchu; na hasło Bęc – przykucają.
• Ćwiczenie wyczucia ciała i przestrzeni Wiatraczki.
Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
• Skręty – Celujemy w ręce partnera.
Dzieci w parach stoją plecami do siebie i wykonują skręt tułowia, celując otwartymi dłońmi w ręce kolegi; to samo wykonują w stronę przeciwną.
• Skłony – Złap mnie za ręce.
Dzieci stoją tyłem do siebie w rozkroku, w małej odległości od siebie; wykonują skłon w przód i podają ręce partnerowi przez okienko powstałe między jedną a drugą nogą.
• Ćwiczenie zręczności Przez drabinkę.
Dzieci podzielone na dwie grupy. W jednej z nich dobierają się w pary i ustawiają w wąską uliczkę. Odwracają się twarzami do siebie i siadają na piętach; podają sobie wyciągnięte
ręce, tworząc w ten sposób drabinkę. Dzieci z drugiej grupy ostrożnie, kolejno przechodzą przez drabinkę, wysoko unosząc nogi. Po chwili następuje zamiana ról.
• Zabawa bieżna Dobierz sobie parę.
Dzieci biegają po sali przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze dobierają się w pary i maszerują po obwodzie koła. Za każdym razem szukają innego partnera.
• Zabawa uspokajająca Marsz z tupaniem.
Dzieci robią cztery kroki marszu z tupaniem (z głośnym liczeniem) i cztery kroki bez tupania.
kla44