Rebel-Times-04.pdf

(10137 KB) Pobierz
Rebel Times
56250062.011.png
Rebel Times
Wstępniak
Wydawca: REBEL.pl
Witajcie ponownie! Dzięki za pobranie kolejnego numeru
naszego pisma. Wypadałoby zacząć od przeprosin, gdyż
styczniowy numer skazany był na opóźnienie (w lutym
powinno być lepiej). Mam nadzieję, że zawartość tego
numeru zrekompensuje Wam ten poślizg. Co mamy do
zaproponowania tym razem? Recenzje dwóch gier
karcianych (jedna polska, jedna zagraniczna), czterech
planszowych strategii oraz jedną, krótką recenzję
podręcznika do gry fabularnej. Jak zwykle nie brakuje
recenzji prawdziwych, uznanych na całym świecie hitów,
są propozycje ogromnych, drogich gier, są także tańsze
tytuły. Wszystko serwujemy w formie, którą
zaproponowaliśmy w pierwszym numerze, a Wy
przyjęliście ją ciepło.
Mamy nadzieję, że styczniowy Rebel Times czytał się
Wam będzie przyjemnie. Do zobaczenia za miesiąc!
Redaktor naczelny: Tomasz 'Sting' Chmielik
Zespół: Tomasz 'Sting' Chmielik, Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy: Dominika 'jestem_wredna' Rycerz,
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec, Michał 'yokabar' Wadowski,
Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk
Korekta: Tomasz „Sting” Chmielik,
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Grafika, skład: Marcin 'ajfel' Zawiślak
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
ajfel
Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Po lewej stronie znajduje się okładka produktu, po prawej informacje o autorze recenzji. Ocena Wykonania w skali od 1 do 10
obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej
w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić.
Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać
się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
Nazwa gry
Wykonanie: 9/10
Miodność: 8/10
Cena: 10/10 (169.95 zł)
zrecenzował: ajfel
2
56250062.012.png 56250062.013.png 56250062.014.png 56250062.001.png 56250062.002.png
Styczeń 2008
Nr 4, Styczeń 2008
Spis treści
2 Wstępniak
czyli: Witajcie ponownie!
4 Galaktyczne podboje
Twilight Imperium 3th Edition
12 Somebody called for an
exterminator?
Wiedźmin: Przygodowa Gra Karciana
16 Dwa lata w feudalnej Japonii
Shogun
22 Złam kilof sabotażyście!
Saboteur
25 Umarł król, niech żyje król!
Warrior Knights
32
Nowa nadzieja
Blue Moon City
37
Gra o rzucaniu
samochodami
Scion: Hero
39
Plany na luty
czyli: co w następnym numerze?
3
56250062.003.png 56250062.004.png 56250062.005.png
Rebel Times
Twilight Imperium 3th Edition
Galaktyczne
podboje
Elementy gry
Tylko kilka gier FFG wydanych jest w pudełku tak
dużych rozmiarów. Wieczko zdobi klimatyczna
ilustracja natychmiast oddająca klimat książek i
filmów, traktujących o galaktycznych podbojach
różnorodnych kosmicznych ras i kultur. Pod
względem szaty graficznej FFG rzadko zawodzi.
Trzecia edycja epickiej strategii o podboju galaktyki,
jaką jest Twilight Imperium , stała się legendą
jeszcze przed premierą. Poprzednie edycje gry
zdobyły ogromne rzesze fanów na całym świecie.
Doniesienia o tym, że autor bestsellerowej Game of
Thrones szykuje nową, gruntownie
zmodernizowaną edycję kultowego tytułu stanowiły
jeden z najważniejszych obiektów zainteresowań
fanów gier planszowych na całym świecie.
Wewnątrz pudła znajdziemy sporą ilość kart,
żetonów i figurek. Na elementy gry składają się:
sześć zestawów plastikowych figurek w 6
kolorach
144 karty technologii
51 kart planet
103 karty akcji
60 kart politycznych
Dzisiaj dość powszechne jest przekonanie, że trzecia
edycja Twilight Imperium jest flagowym,
najważniejszym produktem Fantasy Flight Games.
Czy w obliczu regulanie pojawiających się co roku
kolejnych „dużych” gier tego producenta, Twilight
Imperium wciąż zasługuje na to miano?
30 kart warunków zwycięstwa
20 kart handlu (po 2 dla każdej z 10 ras)
10 kart opisujących rasy występujące w grze
30 żetonów dowódców
4
56250062.006.png 56250062.007.png
Styczeń 2008
8 żetonów strategicznych
160 żetonów rozkazów (po 16 dla każdej z 10
ras)
uporządkowania zawartości pudełka (własne
przegródki, bądź woreczki strunowe).
Przy tańszych tytułach (i mniejszej ilości
elementów) – można ten problem zignorować,
jednak gdy płacimy za grę blisko 300 złotych, mamy
prawo więcej wymagać i bardziej się czepiać o
drobiazgi, związane z wykonaniem (i
opakowaniem) produktu.
150 żetonów kontroli (po 15 dla każdej z 10
ras)
8 żetonów dodatkowych
40 żetonów zasobów
23 żetony dodatkowych myśliwców
23 żetony dodatkowych jednostek
naziemnych
Twilight'owe porady
Yokabar'a
Fala pierwszej fascynacji bogactwem
możliwości Twilight Imperium, pięknem
wykonania i epickim rozmachem
przetoczyła się już przez fora, konwenty, kluby. Nie jestem
pewien co po sobie pozostawiła, ale chyba wszyscy w większym
niż mniejszym stopniu doświadczyli rozczarowań
niedokończonych sesji, wysypujących się w ostatniej chwili
spotkań, gdy ktoś nie dotarł, czy zniechęcenia przypadkowych
uczestników, którzy z dobroci serca lub nieświadomi co ich
czeka dali zapędzić się do gry.
W towarzyszących tej recenzji ramkach poświęciłem więc kilka
słów trudnościom, z którymi borykają się w takim samym stopniu
doświadczeni, jaki i początkujący gracze; a podstawowym jest
jak grać w grę, która wymaga 6-8 godzin na jedną sesję i
minimum 4 graczy, którzy znają zasady i są w stanie zgrać
wspólny termin?
1 tor zwycięstwa
1 żeton Mówcy
43 sześciokątne elementy planszy
4 kości 10-ścienne
44 żetonów domen
Po wyjęciu wszystkich tych elementów z wyprasek
– natychmiast pojawia się zarzut, który dość
regularnie w recenzjach kierujemy pod adresem gier
tego wydawnictwa: jak zwykle nie mamy w
zestawie żadnych przegródek, ani woreczków
umożliwiających posegregowanie setek elementów,
na jakie składa się gra. Od razu więc należy
pomyśleć o jakichś własnych metodach
Okazuje się także, że ogromne
pudło jest w przypadku Twilight
Imperium lekką przesadą. Po
wyjęciu z wyprasek, wszystkie
elementy gry można zmieścić w
typowym pudełku o połowę
mniejszych gabarytach. O ile w
przypadku innych tytułów, tak
wielkie pudełko znajduje pełne
uzasadnienie (dużych rozmiarów
figurki w World of Warcraft, czy
Descent), o tyle w przypadku TI
takie opakowanie TI wydaje się być
wyłącznie marketingowym
chwytem.
5
56250062.008.png 56250062.009.png 56250062.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin