Rebel-Times-35.pdf

(13297 KB) Pobierz
Rebel Times
346155220.024.png
Rebel Times
Wstępniak
Wydawca: REBEL.pl
Wydawać by się mogło, że
okres wakacyjny jest wyjątko-
wo komfortowy, jeżeli chodzi o
szykowanie kolejnego numeru
Rebel Timesa. Czas urlopów
sprzyja częstym spotkaniom ze
znajomymi, planszowym roz-
grywkom i sesjom rpg. Mniej
zajęć, wypoczynek, spokojniej-
szy okres w pracy – to wszystko powinno uła-
twiać terminowe pisanie recenzji i sprawną re-
alizację wszystkich zadań związanych z szyko-
waniem kolejnego numeru naszego magazynu.
Tymczasem lipiec i sierpień to najbardziej cha-
otyczne i moim zdaniem najgorsze miesiące, je-
żeli chodzi o funkcjonowanie redakcji. Stały, ca-
łoroczny rytm pracy nagle zaczyna się sypać, za-
czynają się wyjazdy, pogarsza się kontakt. Co
roku jest podobnie, w chwili oddania sierpniowe-
go numeru oddycham z ulgą, że tym razem zno-
wu się udało. We wrześniu będzie spokojniej.
Chociaż nie... „spokojniej” to nie jest dobre sło-
wo, będzie normalniej. Jesień to nie jest spokojny
czas dla gier planszowych, zawsze mamy w tym
okresie prawdziwy wysyp nowości i ogólnie dużo
się dzieje w świecie gier. I dobrze, bo to akurat
nam sprzyja. Jest w co grać, jest o czym pisać.
Gdy pojawia się dużo nowych tytułów, każdy z
nas wiele z nich chce wypróbować jak najszyb-
ciej. Zagrać w różnych grupach, wymienić opi-
nie i na koniec przekazać Wam na łamach Rebel
Timesa swoje wrażenia i sugestie: którym tytu-
łem warto się zainteresować, a na który szkoda
czasu. Taki cel przyświeca nam niezmiennie od
35 miesięcy. Miłej lektury i do zobaczenia we
wrześniu!
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zastępca redaktora naczelnego:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Korekta:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Redakcja:
Michał 'de99ial' Romaniuk
Mateusz 'Darcane' Nowak
Arkady Saulski
Rafał Cholewa
Mateusz 'JAskier' Pitulsk i
Tomasz 'Gambit' Dobosz
Grafika, skład:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
________________________________________________________________
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji
tekstów oraz zmiany tytułów. Materiałów nie zamówio-
nych, nie zwracamy. Przedruk z gazety dozwolony jest je-
dynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpo-
wiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich
treść lub forma są sprzeczne z linią programową lub cha-
rakterem pisma oraz interesem wydawcy [art. 36 pkt 4
Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze. Kierujcie je na nasz
adres: sklep@rebel.pl
2
346155220.025.png 346155220.026.png 346155220.027.png 346155220.001.png
Sierpień 2010
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Ocena Wykonania w skali od 1 do 5 obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustra-
cji, poziom redakcji etc). Przez Miodność rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność pro-
duktu. Cena w skali od 1 do 5 to stosunek podanej niżej ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe
określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić. Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych
uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie ob-
razuje trzeci element oceny.
WYKONANIE
MIODNOŚĆ
CENA
5 pod względem wykonania pro-
produkt wybitny w swojej klasie,
absolutna ścisła czołówka
absolutna okazja, warto nabyć
dla samego posiadania
wyróżniający się w swojej kla-
sie produkt
dobry, wyraźnie wyróżniający
się w swojej klasie produkt
atrakcyjna na tle podobnych
produktów cena
3 przeciętne wykonanie, niewąt-
przeciętny produkt, niewątpli-
wym atutom towarzyszą istotne
wady
przeciętna, uczciwa cena, acz-
kolwiek żadna rewelacja
2 produkt relatywnie słabo zro-
produkt relatywnie słaby, mimo
pewnych zalet prezentuje masę
niedoskonałości
produkt zdecydowanie za dro-
gi, podobne produkty kosztują
mniej
1 kompletna klapa, jeżeli chodzi
niegrywalny, niedopracowany,
kompletnie nieudany produkt
absurdalnie wysoka cena, ab-
solutne nieporozumienie
Jeżeli nie zgadzasz się z opiniami recenzentów lub ocenami produktów, zamieszczonymi na ła-
mach naszego miesięcznika, to zapraszamy serdecznie do polemiki. Z największą chęcią odpo-
wiemy na wszystkie maile wysłane na adres: tomaszchmielik@poczta.fm i dołożymy wszelkich
starań, aby wyjaśnić Twoje wątpliwości.
3
dukt wybitny w swojej klasie,
ścisła czołówka
4 dobrze wykonany, wyraźnie
pliwym atutom towarzyszą
istotne niedoskonałości
biony, mimo pewnych atutów
o jakość wykonania
346155220.002.png 346155220.003.png
Rebel Times
Nr 35, Sierpień 2010
Spis treści
28 Sklonowani agenci
i solidarni gangsterzy
Romeo i Julia
32 „Kosmiczny” nie ozna-
cza „gwiezdny”
Kosmiczny Kupiec
35 Trochę chłodu
w środku lata
Talisman: Królowa Lodu
37 Opowieści dziwnej
treści
Czarne Historie
39 Człowiek, moment,
maszyna
Robotica
43 Magia, Smoki i Horrory
Earthdawn: Gamemaster's
Companion
2
Wstępniak
... czyli jak zwykle
kilka słów o numerze
3
Jak oceniamy
… czyli jak rozumieć
wystawione noty
5
Aktualności
… czyli co nowego
w świecie gier
10 Munchkinowanie
na planszy
Munchkin Quest
15 Budowlana rywalizacja
Alhambra
46 Plany na wrzesień
czyli: co w następnym numerze?
20 Ukradnij sobie mecha
Mechwars
25 Kolorowe ławice
skorupiaków
Kraby
4
346155220.004.png 346155220.005.png 346155220.006.png 346155220.007.png 346155220.008.png 346155220.009.png 346155220.010.png 346155220.011.png 346155220.012.png 346155220.013.png 346155220.014.png 346155220.015.png 346155220.016.png 346155220.017.png 346155220.018.png
Sierpień 2010
Aktualności
będzie tytuł Blood Bowl: Team Manager, a za pro-
jekt odpowiedzialni są Eric M. Lang oraz Corey Ko-
nieczka. Gra przeznaczona będzie dla od dwóch do
czterech osób, które wcielą się w role trenerów fan-
tastycznych drużyn Blood Bowla usiłujących wy-
windować swój zespół na szczyt ligowej tabeli.
Trwająca około godziny rozgrywka oddawała bę-
dzie przebieg całego sezonu, zaś cel rywalizacji to
oczywiście uzyskanie mistrzowskiego tytułu.
Blood Bowl na kartach
Gandalf i Aragorn
Niedawno pisaliśmy o nowej
karciance wydawnictwa Fantasy
Flight Games o tytule Space
Hulk: Death Angel, która lada
moment, również w polskiej
wersji językowej, trafi na sklepo-
we półki. Tymczasem pojawiły
się pierwsze zapowiedzi kolejnej
gry karcianej, nawiązującej do
jednej z legendarnych planszówek Games Worksho-
pu. Tym razem twórcy postanowili stworzyć kar-
ciankę opierającą się na kultowej grze Blood Bowl,
pozwalającej rozgrywać mecze niezwykle brutalne-
go sportu w świecie Warhammera. Karcianka nosiła
w formacie LCG
Wprowadzony przez Fantasy Flight Games nowy
format kolekcjonerskich gier karcianych (LCG) naj-
wyraźniej zdał egzamin, niebawem bowiem trafi na
rynek zestaw startowy do kolejnej karcianki tego
typu. Po przejściu na nową formę popularnych kar-
cianek Game of Thrones i Call of Cthulhu oraz pozy-
tywnie przyjętej Warhammer: Invasion, czas na na-
stępną grę w formacie LCG. Mowa o Lord of the
Rings, czyli grze, która przeniesie nas w fantastycz-
ny świat z kart powieści J.R.R. Tolkiena. Jedyne w
swoim rodzaju uniwersum, piękne grafiki na kar-
tach, galeria dobrze nam znanych bohaterów,
wszystko to ma sprawić, żeby tytułem tym zaintere-
sowali się nie tylko wieloletni fani gier karcianych.
Warto zauważyć, że to kolejna LCG różniąca się od
poprzedniczek podstawowymi założeniami. War-
hammer: Invasion wyróżniała się jako karcianka wy-
łącznie dla dwóch osób, w której rozgrywka stano-
wiła konfrontację wybranych przez graczy armii.
5
346155220.019.png 346155220.020.png 346155220.021.png 346155220.022.png 346155220.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin