cechyturystyki.doc

(228 KB) Pobierz
Zasadniczym celem pracy jest scharakteryzowanie największego przemysłu

www.student.e-tools.pl

                        CECHY SPECYFICZNE TURYSTYKI

 

 

 

 

          Zasadniczym celem pracy jest scharakteryzowanie największego przemysłu

 

współczesnego świata, czyli usług turystycznych na rynku włoskim. Rozwój cywilizacji

 

powoduje , że usługi tego typu , stają się potrzebą współczesnego człowieka. Potrzeby

 

poznania, rozrywki i rozwoju zainteresowań , mogą być zaspokojone i realizowane różnymi

 

sposobami. To właśnie turystyka, rozumiana jako forma zaspokojenia specyficznej grupy

 

potrzeb człowieka w miejscach, w których występują walory środowiskowe uznane za

 

szczególnie atrakcyjne. Turystyka to nie tylko ruch, łączy się ona z popytem na liczne dobra i

 

usługi związane z przemieszczaniem się do miejsc, w których znajdują się pożądane

 

elementy i cechy środowiska geograficznego, jak i z korzystaniem z jego walorów. Popyt jest

 

wielkością zapotrzebowania na produkt turystyczny przy danej cenie i w danym okresie.

 

Zaspokojenie wywołanego popytu wymaga prowadzenia określonej działalności

 

produkcyjnej i usługowej .  Oprócz popytu należy również wspomnieć o podaży . Jest ona

 

ilością produktu turystycznego oferowanego na sprzedaż przy danej cenie i w danym okresie .

 

W pracy głównie zajmować się będziemy usługami turystycznymi i ich zachowaniami na

 

rynku. Usługi są jednym z mierników poziomu rozwoju gospodarczego konkretnego

 

państwa. Im wyższy jest udział w produkcie krajowym brutto i im wyższy jest poziom

 

zatrudnienia w tym sektorze , tym na ogół wyższy jest poziom rozwoju ekonomicznego

 

danego państwa .  Usługi stanowią znaczną część produktu turystycznego, jak i wywierają

 

one wpływ na ostateczny kształt podaży turystycznej, która stanowi trudny element na rynku. 

 

Zarówno zjawiska zachodzące w gospodarce turystycznej jak i procesy społeczno-

 

gospodarcze oddziaływają na ewolucję funkcjonowania i sposoby organizacji rynku

 

turystycznego, w tym na rodzaje podmiotów mogących uprościć kojarzenie rozproszonego

 

popytu z oddaloną przestrzennie podażą dóbr i usług turystycznych.

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA RELACJE MIĘDZY POPYTEM A PODAŻĄ NA TURYSTYKĘ WE WŁOSZECH

 

 

 

 

         Dla rozeznania rynku turystycznego Włoch ważna jest ogólna sytuacja gospodarcza tego

 

kraju oraz dynamika jego rozwoju. Na historię ewolucji rynku turystycznego Italii składają

 

się przeróżne procesy jak np.: postęp techniczno-ekonomiczny, postęp polityczny,

 

organizacyjny i kulturowy oraz rozwój demograficzny świata. Podstawowymi czynnikami

 

rozwoju ruchu turystycznego  w skali krajowej jak i światowej możemy wyróżnić przede

 

wszystkim:

 

1)     możliwości finansowe ludności, czyli dochody ,

 

2)     rozmiary czasu wolnego, który może pozostać spożytkowany na wykorzystywany

 

turystycznie ,

 

3)     podaż podstawowych usług turystycznych ( noclegi, transport) ,

 

4)     instytucje prawne , związane z przekraczaniem granic ,

 

5)     rozwój społeczny, zawodowy, kulturowy itp.

 

Jeżeli chodzi o popyt i podaż również są czynniki , które na nie wpływają . Chodzi tu głównie

 

o zapotrzebowania dotyczące:

 

Ø      zbioru dóbr i usług bezpośrednio związanych z udostępnieniem walorów

 

turystycznych

 

Ø      transportu,

 

Ø      posiadania odpowiednich dokumentów podczas przekraczania granic danego państwa,

 

Ø      zakwaterowanie, 

 

Ø      wyżywienie,

 

Ø      informacje.

 

 

 

 

 

Każdy z tych podpunktów aby go wywołać potrzebuje odpowiedniej promocji w celu

 

zwrócenia uwagi właśnie na niego .

 

 

 

                ROZWÓJ I ZMIANY KONIUNKTURALNE NA                         RYNKU TURYSTYCZNYM WŁOCH

 

 

INFORMACJE OGÓLNE O WŁOSZECH

 

 

 

         Leżące na Półwyspie Apenińskim Włochy są krajem południowo europejskim o

 

powierzchni 301,278 tysięcy kilometrów kwadratowych , co oznacza , że pod względem

 

wielkości znajdują się na dziewiątym miejscu w Europie , zaś na szóstym w Unii

 

Europejskiej. Kraj podzielony jest na 20 regionów , w tym  5 regionów autonomicznych.

 

  Zamieszkuje go 57,7 milionów osób , wobec czego znajduje się w pierwszej piątce

 

zaludnienia państw zachodnioeuropejskich ( prawie na równi z Francją i Wielką Brytanią) .

 

Włochy stanowią więc poważny potencjał ludzki , na który warto zwrócić szczególną uwagę

 

w aspekcie jego zainteresowań wakacyjnych , kontaktów gospodarczych , kulturalnych i

 

społecznych. Wysoki poziom urbanizacji , w tym 2,8 mln mieszkańców w Rzymie , prawie

 

półtora mln obywateli w Mediolanie i ponad mln w Neapolu , sprzyja wysokiej aktywności

 

wojaży turystycznych. Przyrost naturalny wynosi 0,2 % , zaś gęstość zaludnienia szacuje się

 

na 192 osoby na kilometr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tab.1  Liczba ludności Włoch w latach 1980 – 1999 ( w tysiącach)

 

 

 

 

                       Rok

           Liczba ludności w tysiącach

                       1980

                       56434

                       1981

                       56500

                       1982

                       56640

                       1983

                       56840

                       1984

                       57000

                       1985

                       57131

                       1986

                       57220

                       1987

                       57340

                       1988

                       57440

                       1989

                       57525

                       1990

                       57661

                       1991

                       57730

                       1992

                       56780

                       1993

                       57057

                       1994

                       57193

                       1995

                       57187

                       1996

                       57096

                       1997

                       57122

                       1998

                       57260

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin