zrzadzanie strategiczne (16 str).doc

(170 KB) Pobierz
WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I BANKOWOŚCI W POZNANIU

 

 

 

Jednostka uczelniana:  Wrocław

Kierunek: Zarządzanie i Marketing

Tryb: Eksternistyczny ( SIN )

 

 

 

 

 

Zarządzanie Strategiczne

 

 

 

 

 

Praca z przedmiotu : Zarządzanie Strategiczne

Wykładowca : 

 

 

 

LORD to największa w Polsce sieć restauracji zatrudniająca około 600 osób, operuje siecią 15 renomowanych polskich restauracji w 15 najważniejszych miastach  Polski oferujących kompleksowa obsługę ruchu biznesowego oraz turystycznego. Firma organizuje ekskluzywne przyjęcia, bankiety na światowym poziomie z zachowaniem polskiej tradycji .Marka restauracji LORD rozpoznawalna jest w całej Polsce ze względu na swoją unikatowość. Firma posiada wieloletnią tradycje .

Misja firmy LORD jest zapewnienie na najwyższym poziomie usług gastronomicznych, klientom zagranicznym i krajowym, biznesmenom jak i turystom. Ponadto utrzymanie wysokiej pozycji wśród firm konkurencyjnych  po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004r. oraz zwiększenie swoich udziałów na rynku krajowym i zagranicznym. Celem firmy na rok 2005r.jest budowa nowych restauracji oraz poszerzenie wachlarza usług, by zaspokajać potrzeby wszystkich klientów. W roku 2003 firma rozpoczęła współpracę z niemiecką siecią hoteli RITTLER, z którą prowadziła wieloletnie negocjacje .Zaowocowały one propozycją połączenia sieci restauracji i hoteli tworząc kompleks

Misja ta spełnia pięć funkcji:

1.     UKIERUNKOWUJACA - utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim, oraz umocnienie silnej pozycji na rynku europejskim

2.     STABILIZACYJNA- długofalowa i konsekwentna realizacja planów

3.     UWIARYGODNIAJACA- zwraca uwagę na długoletnie doświadczenie i renomę

4.     INTEGRUJACA- pracowników poprzez odniesienie do długoletniej tradycji firmy

5.     INSPIRUJACA - podkreślenie kompleksowej obsługi, jako wizytówka firmy

 

Wizja firmy LORD jest utrzymanie usług na dotychczasowym wysokim poziomie. Rozwiniecie sieci renomowanych restauracji we wszystkich rejonach kraju i promowanie Polski jako kraju z tradycją. Nowym wyzwaniem dla LORD staje się przystąpienie Polski do Unii Europejskiej i idący za tym wzmożony ruch turystyczny. Przygotowanie obiektów na wzrost frekwencji oraz dalsza rozbudowa współpracy z niemiecką  siecią RITTLER to zadanie na przyszłe lata.

W firmie nie potrzeba zastosować wizji przełomowej , wystarcza rozwojowa i podtrzymująca .

 

 

 

 

 

Lista celów strategicznych:

 

1. Utrzymanie pozycji lidera i dalsza ekspansja na rynku krajowym. Jest to nadrzędny cel firmy LORD. Dalszy rozwój firmy, udoskonalenie i poszerzenie wachlarza usług umocni pozycje LORD na rynku w kraju.

Zadania:

-   rozbudowanie sieci restauracji w kraju poprzez kupno nowych obiektów nadających się na rozbudowę

-   prowadzenie badań marketingowych na duża skale, by najdokładniej poznać potrzeby klientów

-   uzyskanie pozwolenia na budowę nowych restauracji

-   skuteczna kampania reklamowa w prasie i TV

 

2. Rozwiniecie współpracy z głównym partnerem zagranicznym, firma RITTLER

Zadania:

-   sfinalizowanie prowadzonych od wielu lat negocjacji

-   prowadzenie dalszych rozmów i podtrzymywanie współpracy

-   poszukiwanie nowych partnerów zagranicznych

 

3. Umocnienie pozycji firmy po wejściu Polski do Unii Europejskiej zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym:

 

-   przeszkolenie ok.100 pracowników w roku 2004 w celu podniesienia ich kwalifikacji. Głównie dotyczyć to będzie podniesienia poziomu znajomości jeżyków obcych oraz poszerzenie wiedzy o Unii Europejskiej. Jak również poszerzenie wiedzy na temat kultury i gustów przyszłych klientów.

-   poszerzenie oferty poprzez wprowadzenie nowych usług

 

4. Przyciągnięcie jak największej liczby zagranicznych klientów oraz ekspansja firmy poza granice kraju.

-         budowa kilku restauracji poza granicami kraju w roku 2004 w Anglii, Niemczech, Rosji

-         znalezienie partnerów w krajach, w których wybudowane zostaną nowe restauracje i nawiązanie współpracy,

-         organizowanie konferencji i sympozjów dla klientów krajowych i zagranicznych

 

Wykonalność żądań przedstawionych w ćwiczeniu, jest stosunkowo duża, mimo to firma LORD posiada dość duże doświadczenie i wszystkie plany powinny się ukończyć sukcesem.

Czynnikiem niesprzyjającym jest  napływ firm konkurencyjnych po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, dlatego w 2004 roku, skupiamy się na umocnieniu i ekspansji pozycji firmy LORD na rynku.

 

CWICZENIE 3.

 

Obecna strategia firmy LORD, powinna opierać się na realizacji celów przedstawionych w ćwiczeniu 2.

Kierunkami działań firmy LORD powinny być:

-            utrzymanie pozycji lidera na rynku krajowym,

-            zwiększenie i rozbudowa sieci nowych restauracji w kraju i za granica,

-            utrzymanie usług na najwyższym poziomie oraz wprowadzenie nowych usług, by jak najlepiej sprostać  potrzebom klientów oraz zwiększyć swoja konkurencyjność,

-            poszerzenie swojej współpracy z partnerami zagranicznymi,

-            próba wypromowania swej firmy na rynku europejskim i jak najszersze zbadanie chłonności i potrzeb tego rynku.

 

Strategia firmy LORD powinna polegać na skoordynowaniu powyższych działań, poprzez właściwy podział obowiązków i informacji na poszczególne szczeble władzy. Zadanie stawiane pracownikom na każdym szczeblu, powinny być jasno sformułowane, a cele wymienione w ćwiczeniu 2 podkreślane nadrzędnie i znane wszystkim pracownikom firmy.

Podstawą strategii powinien być wykonany przez najwyższe władze firmy plan finansowy, który będzie odzwierciedleniem priorytetów i najważniejszych celów strategicznych. Jasno musi być określana wysokość środków do zainwestowania na rynku krajowym i zagranicznym.

Ważnym elementem strategii firmy LORD musi się stać promocja marki poprzez skuteczna kampanie reklamowa. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU I ICH OCENY OBECNE.

Czynnik

Waga

Ocena (1-5)

Wartość ważona

udział w rynku krajowym

0,11

5

0,55

pozycja na rynku europejskim

0,02

2

0,04

koszty inwestycji

0,14

3

0,42

koszty związane z pracownikami

0,11

3

0,33

rozpoznawalność marki w kraju

0,13

5

0,65

opinia klientów o jakości produktów i obsługi

0,18

3

0,54

rozpoznawalność marki za granicą

0,04

2

0,08

wachlarz oferowanych usług

0,10

4

0,40

potencjał finansowy

0,08

3

0,24

poziom organizacji i zarządzania

0,09

4

0,36

Suma

1

34

3,73

 

Przyznanie dużej oceny pozycji na rynku krajowym jest dzięki rozpoznawalnosci marki oraz ocenie klientów uzasadniam tym, ze firma LORD  staje się liderem na rynku krajowym i w najbliższym czasie jej pozycja nie jest zagrożona.

Koszty firmy są w tej chwili duże, ale większość z nich to inwestycja(szkolenie pracowników, inwestycje), wiec liczy się na ich zwrot w nadchodzących latach.

Niska ocenę postawiłam pozycji firmy na rynku zagranicznym, oraz rozpoznawalnosci marki za granicami kraju, ponieważ nad tymi aspektami firma LORD musi popracować, chcąc konkurować z firmami zagranicznymi na europejskim rynku.

Poziom organizacji jest na wysokim poziomie, cechuje go duża przejrzystość i łatwy dostęp do informacji, a także dobra współpraca i integracja pracowników.

 

 

KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU DLA WZORCA  W PRZYSZLOSCI.

Czynnik

Waga

Ocena (1-5)

Wartość ważona

udział w rynku krajowym

0,08

5

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin