Dreamfall ... The Longest Journey.txt

(42 KB) Pobierz
 Dreamfall ... The Longest Journey


UWAGI: Gdy w tekcie pojawi się sformułowanie utnij sobie pogawędkę tudzież porozmawiaj znaczy to, by wyczerpał wszystkie opcje dialogowe, zanim skończysz gadać z danym osobnikiem. Jest to doć ważne  nie zapomnij o tym w czasie gry.
Jeli chodzi o smsy/aktualizacje dziennika  nie będę zaznaczał, kiedy one się dokonujš, w jakiej chwili itp. Gdy już dostaniesz SMS/dziennik Ci się zaktualizuje  po prostu wcinij klawisz M. Przeczytaj uważnie, co Ci napisali (znajdujš się tam małe wskazówki).
Najważniejszš jednak uwagš jest to, że z solucji nie opłaca się korzystać. Po prostu. O wiele większš frajdę daje samodzielne przejcie gry, bez niczyjej pomocy, szczególnie, że Dreamfall nie jest taki znowu trudny. Sugeruję, aby poniższy tekst traktował jako deskę ratunkowš  jeli się gdzie zatniesz i próbowałe już wszystkiego. 

PIĘTNO:

Zaczynasz jako Brian, stary znajomy z pierwszej częci. Nie ma tu za dużo do roboty  podšżaj za mnichem aż do kręgu (po drodze przy pomocy PPM możesz podsłuchać rozmowę dwóch młodych mnichów)  wtedy prolog się zakończy.

JEDEN:

Odbierz komórkę i pogadaj sobie z Wonkersem. Gdy wyczerpiesz już wszystkie możliwe tematy, rusz do szafy i zabierz stamtšd swoje rzeczy (w sensie ubrania). Wyłšcz także telepudło. Tak wyekwipowany zejd na dół i pogadaj z ojcem. Dowiesz się, że za niedługo wyjeżdża do Bombaju. No cóż, nie ma tu nic więcej do roboty  opuć dom. 

Jak zapewne sobie przypominasz, Zoe dostała Sesemesa od swej mistrzyni  pora więc udać się na trening. Opuć teren swego domostwa i rusz w dół uliczki (po drodze zostaniesz uraczony ładnš animacjš). Spotkasz tu Liv, przyjaciółkę Zoe. Chce Ci co bardzo pokazać, lecz na razie odmów  trza się spieszyć na trening. Ale wpadniemy tu już za niedługo, spokojnie. Teraz skieruj się na lewo od sklepu Liv i przejd do dalszej częci miasta. 

Wyjdziesz na rynek. Spotkasz kumpelę. Gdy dialog się skończy, pogadaj z blondynkš, stojšcš za barem po prawej. To także znajoma Zoe. Po wymienieniu uprzejmoci skieruj się w prawš uliczkę i przejd do następnej częci miasta. Tu znajdziesz postój taksówek  przyda się kiedy indziej. Id prosto przed siebie, aż dojdziesz do budynku szkoły walk. 

Utnij sobie krótkš pogawędkę z Jamš, nauczycielkš Zoe, a następnie przejd do konkretów, czyli do mordobicia :) Sprawa przypomina nieco Mordal Kombant  spacjš blokujesz, k  tłuczesz z kopa, l  z pišchy. Gdy już sobie trochę poćwiczysz, zrezygnuj z kolejnych lekcji, a następnie zagadaj ponownie do Jamy. Gdy skończysz nawijać, wyjd z budynku (po drodze dowiadczysz kolejnej telewizyjnej wizji). 

Już za chwilę komórka ponownie da o sobie znać, skieruj się więc do sklepu Liv. (po drodze znowu zagadaj do blondynki) Kolejna wizja.... to staje się już trochę męczšce. Pogadaj z Liv  jak się okaże, dziewczyna chce Ci zamontować do komórki pewien bajer  mianowicie pewnego rodzaju anty GPS. Przydatna rzecz. Niestety, jest trochę zajęta i tymi udogodnieniami trzeba będzie zajšć się póniej. Wyjd ze sklepu  teraz zadzwoni do Ciebie Reza, były chłopak Zoe, który prosi jš o pomoc. Skieruj się więc na znajomy już rynek. 

Reza siedzi na ławce po prawej stronie, niedaleko znanego Ci już baru. Pogadaj z nim. Pisze jakie artykuł (spróbuj wycišgnšć więcej informacji na temat tego artykułu  niestety, nic Ci nie powie) i prosi Cię o wywiadczenie małej przysługi (zgód się). Mianowicie masz udać się w pewne miejsce i wzišć od niejakiej Chang paczkę, którš następnie masz przynieć Rezie. No dobra  na koniec zapro go na imprezę i ruszaj w kierunku postoju taksówek. Jak na zawołanie  jeden taksiarz już stoi! Jak dobrze! Ładuj się więc do rodka....

Na miejscu podejd do windy i użyj je. Na górze utnij sobie pogawędkę z recepcjonistkš  jest jaka taka.... dziwna. Popro jš o oddanie paczki  każe Ci spadać. Gadaj z niš, aż za jej plecami włšczy się ekran. Jaka kobieta prosi chyba o pomoc..... Odwróć uwagę recepcjonistki od ekranu i błagaj jš o zwrócenie paczki. W końcu się złamie i pójdzie do pokoju obok, aby poszukać powodu Twej wizyty w tym miejscu.... No dobra, gdy tylko zniknie wewnštrz, walnij w konsolę, dzięki której otworzyła drzwi i zamknij jš w rodku. (Możesz także zwrócić uwagę recepcjonistki na Chang, co zaowocuje walkš. Decyzja należy do Ciebie  czy chcesz jej przyfasolić, czy może zamknšć w magazynie. Choice is your, my padawan...) Teraz podejd do kompa i otwórz sobie wrota po lewej. Wbij do rodka. Tu zobaczysz ciekawš scenę  jaki facet zamknšł paniš Chang w komorze gazowej i rozwalił konsoletę sterujšcš. Po chwili facet się ulotni. Nie masz czasu, by za nim ruszyć  trzeba ratować niewinnš ofiarę jego sadystycznych zabaw! Spróbuj otworzyć drzwi dłońmi  niestety, mocno trzymajš. Wskocz więc na co w stylu grzejnika po lewej i z niego wskocz jeszcze wyżej, na więzienie pani Chang. Tu dobierz się do konsoli awaryjnej (musisz podejć bliżej ciany). Otwórz jš, a następnie porusz wajchę. Gdy usłyszysz co w stylu syku, zeskocz na dół i pchnij wrota. Tym razem puszczš. Teraz rzuć się do ucieczki, tuż za Chang. Gdy dojdziecie do recepcji, poczekaj, aż Twoja sojuszniczka pogrzebie w kompie. Gdy da Ci znak, wezwij windę. 

Kiedy już znajdziecie się na dole, utnij sobie pogawędkę z Chang. Da Ci paczuszkę, którš masz dostarczyć Rezie. Trochę zdziwi się, słyszšc, że masz na nazwisko Castillo. Możesz jš o to spytać. Dobra, gdy już sobie pójdzie, będziesz miał tajemniczš paczuszkę w rękach. Hmmm, ciekawe, co jest w rodku.... Miałe nie otwierać... A niech tam! Otwórz paczkę :) W rodku znajdziesz kostkę z danymi.... Hmmm.... Dobra, bierz taksówkę i wracaj do swej dzielnicy.

Skieruj się do mieszkania Rezy. Jak tam trafić? Bardzo prosto. Wróć na rynek i rusz tš uliczkę, której jeszcze nie penetrowałe (gdy wrócisz z postoju taksówek, ta ulica będzie znajdować się po Twej lewej stronie). Gdy dojdziesz do dużego budynku otoczonego płotem, to znak, że jeste na miejscu :) Wejd do rodka, a następnie schodami w górę. By dostać się do mieszkania Rezy, rusz na prawo od schodów. Z jego chałupy wyskoczy tajemniczy kot.... Wbiegnij do rodka i obejrzyj sobie trupa. Niestety, nic więcej nie zdołasz zrobić, bo do rodka wpadnie OKO i Cię obezwładni.....

Zostaniesz poddany przesłuchaniu. Oczywicie, jak na bohatera przystało, na poczštku nie próbuj współpracować z władzš i chroń kumpla. Potem jednak musisz zmięknšć  albo do kicia pójdziesz. W każdym razie, dowiesz się, że na kostce znajdowały się tajne dane, w których posiadanie nie powiniene wejć, a Reza jest podejrzany o zabójstwo. Dostaniesz zakaz opuszczania Casablanci, lecz ostatecznie panowie Cię puszczš......

ZAGUBIENIE:

Hmm, cała ta sprawa jest bardzo dziwna. Trzeba chyba zaspokoić swojš ciekawoć i rozwišzać tš zagadkę. Gdy wejdziesz do swej sypialni, Wonker odtworzy wiadomoć zostawionš Ci przez Rezę  dowiesz się, że musisz rozkodować jego notatnik, który ukrył w swym mieszkaniu. Poza tym facet Cię zapewnia, że nic mu nie jest. No cóż  trzeba kumplowi pomóc. Za niedługo odwiedzisz jego mieszkanko. Pogadaj sobie najpierw z Wonkersem. Gdy już to uczynisz, wyjd z domu i udaj się do Liv. Pogadaj z niš  wyposaży Twš komórkę we wspomnianš niewidzialnoć, a poza tym doda łamacz kodów, który pozwoli Ci przejć przez blokadę OKO. Rusz na rynek i zagadaj raz jeszcze do blondynki. 

Po pogawędce rusz do domu Rezy. Przy pomocy komórki zdezaktywuj plombę (bardzo prosto się to wykonuje  klikasz na takie symbole na górze, jakie wywietlajš Ci się na dole). Gdy już to uczynisz, zobaczysz jak Wattilla Rezy, Lucia zostaje usmażony przez pajška  strażnika zostawionego tu przez OKO. Użyj PPM i przyjrzyj się z daleka strażnikowi  ma on logo przedstawiajšce lwa  to ważna informacja. Wróć do Liv i opowiedz jej o swym problemie. Wyposaży Twš komórkę w pewne udogodnienie, które pozwoli Ci wykończyć nędznego robota. Wróć do mieszkania Rezy i znowu używajšc PPM potraktuj go z daleka komórkš. Znowu musisz się bawić w łšczenie symboli. Gdy skończysz, pajšk padnie. Podejd do Wattilli i obejrzyj go sobie  został usmażony. Wymontuj z niej wadliwe komponenty  mianowicie mózg i ródło zasilania. Biegnij do Liv (Zastanawia mnie, dlaczego Zoe na okršgło biega do Olivi, skoro w łapie trzyma komórę? W epoce długodystansowego bluetoucha nie trzeba by było tyle łazić  jeden klik i masz już wszystko wgrane). 

Jak się okaże, panna Olivia ma na stanie nowe ródło zasilania, lecz mózg zdobyć musisz sobie sam. No cóż.... Wracaj do domu i zagadaj z Wonkersem. Potem każ mu się wyłšczyć i wymontuj z niego mózg. Teraz biegnij do domu Rezy i wmontuj w Lucię obie częci. Pogadaj z niš  otworzy Ci sejf, gdzie jest ukryty notatnik Rezy. Gdy go wemiesz, do pokoju wpadnš bliniaczki  sadystki i trochę poznęcajš się nad Zoe. Gdy tortury się skończš, raz jeszcze podnie notatnik, wymontuj z Lucii mózg i biegnij do Olivi. Jak się okaże, masz się udać w znane nam już miejsce  do Newport (!) i spotkać się ze starym znajomym z częci pierwszej, Charliem (!!). Wracaj do swej chałupy, zwróć Wonkersowi mózg, utnij sobie z nim pożegnalnš pogawędkę, zabierz plecak z szafy i ruszaj do Newport......

A teraz mała niespodzianka  znowu wracamy do Arkadii, spotykamy starych znajomych - April (stała się z kolei dorosłš kobietš). Mało masz tu do roboty  po prostu utłucz dwóch wrażych żołnierzy.

201:

Skieruj się przed siebie. Newport się "trochę" zmieniło od czasu pierwszej częci gry.... Rusz po mostach na lewo i podsłuchaj rozmowę dziewczynki i jej ojca. Następnie rusz w kierunku Chińczyka, sprzedajšcego różne graty. Po krótkiej pogawędce dowiesz się, gdzie znajdziesz Charliego. Skieruj się więc na prawš stronę "mostkowej areny" i id w kierunku stalowych (chyba : ) ) drzwi. Po wcinięciu przycisku na domofonie ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin