PROGRAM1(1).doc

(718 KB) Pobierz

 

 

 

     Wstęp

 1. Charakterystyka programu

 2. Cele programu

      2.1. Cele ogóle

      2.2. Cele operacyjne

 

 3. Harmonogram wycieczek szkolnych i imprez turystycznych

 4. Scenariusze wycieczek

       4.1.Klasa IV

       4.2.Klasa V

       4.3.Klasa VI   

 

   5. Literatura pomocnicza dla organizatorów wycieczek szkolnych                       

   6. Uwagi o realizacji programu

   7. Ewaluacja programu

   8. Zagadnienia dotyczące wycieczek szkolnych                        

       8.1.   Pojęcia  związane z  turystyką

       8.2.   Celowość  organizowania wycieczek szkolnych

       8.3.   Metodyka   programowania,   organizowania  i  realizacji

                wycieczek szkolnych

8.4   Wybrane zagadnienia z zakresu organizacji czasu wolnego na

         wycieczkach szkolnych

       8.5.   Przepisy  prawne dotyczące organizacji wypoczynku dzieci

                 i młodzieży szkolnej

 

    9. Bibliografia

    10. Załączniki

10.1.        Adresy wybranych biur podróży i firm przewozowych zajmujących się turystyką szkolną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. HARMONOGRAM WYCIECZEK (propozycje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. SCENARIUSZE WYCIECZEK I IMPREZ SZKOLNYCH

O CHARAKTERZE KRAJOZNAWCZYM,

TURYSTYCZNYM I REKREACYJNYM.

 

Przedstawione w niniejszym rozdziale scenariusze wycieczek szkolnych są jedynie wzorem i propozycją dla nauczycieli – wychowawców organizujących zajęcia z dziećmi w terenie.  Tak  cele i  zadania,  jak  i  program  imprezy  powinny  być  dostosowane i zmodyfikowane zgodnie z założeniami przewidywanymi przez organizatora wycieczki oraz jego i uczniów potrzebami. Każdy nauczyciel przygotowujący wycieczkę powinien również samodzielnie obliczyć przewidywane koszty imprezy z uwzględnieniem wydatków wskazanych w scenariuszu. Scenariusz uwzględnia także wykaz  potrzebnych dokumentów dla organizatora wycieczki.   Wzory niezbędnych dokumentów przedstawiono w rozdziale 10.

Każdy scenariusz zawiera najistotniejsze zadania potrzebne do przygotowania, realizacji i podsumowania wycieczki szkolnej, a mianowicie:

              I.      Zadania i cele wycieczki (zgodność z programem nauczania)

           II.      Obsada wycieczki

         III.      Termin

        IV.      Organizacja grupy (klasa, liczba uczestników)

           V.      Program wycieczki – trasa (szczegółowo)

        VI.      Preliminarz wydatków

      VII.      Zamawianie usług turystycznych (transport, wyżywienie, przewodnik, ubezpieczenie)

   VIII.      Rezerwacja, bilety wstępu

        IX.      Prace przygotowawcze z dziećmi (przydział zadań, funkcji)

           X.      Dokumentacja wycieczki ( w tym sprawozdanie i kosztorys wydatków))

 

 

 

 

4.1.        SCENARIUSZE  -   KLASA IV

 

 

 

 

 

 

4.1.1.  STARY RYNEK – RATUSZ - FARA

 

I  Zadania i cele wycieczki

1.      Zadania :

-         zapoznanie uczniów z historią miasta Poznania ,ważniejszymi

     zabytkami  i  legendą „o Poznańskich Koziołkach”

-         budzenie zainteresowania przeszłością własnego regionu

-         kształtowanie wyobraźni historycznej

-         poznanie symboli miasta Poznania

-                 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin