6-l kwiecień.doc

(158 KB) Pobierz
MIESieCZNY



MIESieCZNY

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – -WYCHOWAWCZEJ

DLA GRUPY DZIECI

6–- LETNICH

Na miesiac

kwiecien 2008 r.

 

1. dbamy o swoje zdrowie

2. jesteśmy straznikami przyrody

3. lubimy czytac ksiazki

4. odwiedzamy zoo

 

 

 

 

 

 

 

DBAMY O SWOJE ZDROWIE

 

L.p.

Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci

Osiągnięcia dzieci

Uwagi

1.

DBAMY O TO CO JEMY

§         Teatrzyk kukiełkowy wg utworu I. Salach. Rozmowa na temat oglądanego teatrzyku. Swobodne wypowiedzi dzieci o różnych potrawach, które można zrobić z mleka i ich walorach odżywczych.

§         Zabawa dydaktyczna „Z czego ugotujemy zupę?”.  Na tablicy umieszczona duża sylweta garnka i różne napisy. Dzieci odczytują napisy i umieszczają na sylwecie garnka te, z których można przyrządzić zupę.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II., s. 35. Ułożenie potraw na stolikach w zależności od pory dnia.

§         Zabawa ruchowa z elementami celowania. Dzieci w grupach celują woreczkami do pojemnika.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II., s. 36. Łączenie zwierząt z ich ulubionym pożywieniem.

Dziecko:

§         Wymieni potrawy, które powstają z mleka;

§         Odczyta proste wyrazy i przyporządkuje je odpowiednio;

§         Przeliczy elementy zbiorów posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

§         Przyporządkuje odpowiednie produkty spożywcze - potrawy do pory dnia.

 

2.

DBAMY O NASZ WZROK

§         Słuchanie opowiadania I. Landau „Video”. Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania. Ustalenie, iż nie powinno się oglądać za dużo filmów.  Szukanie odpowiedzi na pytanie: jakie znamy inne sposoby spędzania czasu wolnego?

§         Wprowadzenie litery F, f na wyrazach Franek i farby.

§         Rysowanie przedmiotów na literę „F” i „Ł” zgodnie z naklejonymi na kartach pracy literami.

§         Zabawa ruchowa  „Paleta pełna farb”. Odszukiwanie barwnych przedmiotów w sali zgodnie z poleceniem nauczyciela.

§         Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 52 i 53. Czytanie krótkich tekstów.

Dziecko:

§         wskaże kilka sposobów aktywnego spędzania wolnego czasu;

§         wymieni programy telewizyjne skierowane do dzieci;

§         rozpozna i nazwie litery F, f i Ł, ł;

§         odszuka, rozpozna i nazwie odpowiedni kolor w swoim otoczeniu;

§         opowie treść przeczytanego przez siebie tekstu.

 

3.

 

DBAMY O CZYSTOŚĆ I HIGIENĘ OSOBISTĄ

§         Oglądanie teatrzyku sylwet wg utworu I. Landau „Czyścioszki”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat utworu. Próby przedstawienia teatrzyku o czystości własnymi słowami z wykorzystaniem sylwet.

§         Zabawa dydaktyczna „Myjemy zęby”. Przeliczanie kubeczków i szczoteczek. Zaznaczanie pętlą kompletów przyborów.

§         Zabawa ilustrująca treść piosenki „Szczotka pasta”.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II., s. 34. Ćwiczenie spostrzegawczości. Dorysowywanie brakujących elementów wyposażenia łazienki.

Dziecko:

§         Przedstawi treść utworu własnymi słowami wykorzystując sylwety postaci;

§         Przeliczy elementy zbioru posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

§         Zaśpiewa piosenkę i zilustruje ją ruchem;

§         Wskaże różnice pomiędzy rysunkami. Dorysuje brakujące elementy.

 

4.

DBAMY O NASZĄ KONDYCJĘ FIZYCZNĄ

§         Słuchanie opowiadania „Zawody” A. Sójki. Rozmowa na temat treści opowiadania. Omówienie sposobu dbałości o zdrowie poprzez ćwiczenia gimnastyczne, spacery, wycieczki, udział w różnych sportach.

§         Zabawa dydaktyczna. Na tablicy znajdują się sylwety dzieci z napisanym imieniem i działaniem matematycznym oraz sylwety różnego rodzaju sprzętu sportowego z napisem jego nazwy i cyfrą. Dzieci rozwiązują działanie na sylwecie dziecka i odszukują sprzęt sportowy z cyfrą, która jest wynikiem działania.

§         Zabawa ruchowa – mini tor przeszkód (rzut do celu, przejście po równoważni, slalom, czworakowanie…). - K. Wlaźnik s. 155.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 47. Utrwalenie poznanych znaków matematycznych >, <, =

Dziecko:

§         Sprawnie wykona ćwiczenia gimnastyczne;

§         Rozpozna i nazwie sprzęty sportowe;

§         Odczyta proste napisy;

§         Rozwiąże działania matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania do 10;

§         Porówna liczebność zbiorów stosując odpowiedni znak >, <.

 

 

JESTEŚMY STRAŻNIKAMI PRZYRODY

 

1.

SKRZATY I CZYSTY LAS

§         „Skrzacie opowieści” – słuchanie wiersza F. Kobryńczuka. Zapoznanie dzieci z bajkową postacią jaką jest skrzat. Swobodne wypowiedzi dzieci o różnych bajkowych postaciach.

§         „Kogo zobaczył skrzat?” – zabawa dydaktyczna. Pokazywanie gestem postaci, którą zauważył skrzat. Odgadywanie rozwiązania (biedronka).

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 57. Swobodne wypowiedzi dzieci o ochronie środowiska i właściwym zachowaniu się w lesie.

§         „Sprzątamy las” – zabawa ruchowa przy piosence. Segregowanie „odpadów” (plastik, papier) do odpowiednich pojemników.

§         Praca plastyczna „Przygoda skrzata Animuszka”. Praca wykonana techniką dowolną.

§         Praca z książką „Ja i litery” s. 42. Kolorowanie według kodu.

Dziecko:

§         Rozpozna i nazwie postacie bajkowe;

§         Bazując na swoich doświadczeniach opowie jak powinno zachowywać się w lesie;

§         Posegreguje odpady do odpowiednich pojemników;

§         Wykona pracę plastyczną wykorzystując dowolnie przez siebie wybraną technikę plastyczna;

§         Przeczyta proste wyrazy.

 

Rozpocząć opracowywanie

scenariusza na zakończenie przedszkola

2.

PSZCZOŁY I ULE

§         „Pszczoły” – słuchanie wiersza H. Zielińskiej. Rozmowa na temat treści wiersza. Omówienie pożyteczności pszczół i ich zwyczajów.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 40. Omówienie pracy pszczół.

§         „Co lubią pszczoły?” – ułożenie uli od najmniejszego do największego, odwrócenie sylwet i odczytanie odpowiedzi na pytanie: co lubią pszczoły? (nektar).

§         „Pszczółki i ule” – zabawa ruchowa. Ustawianie się dzieci – pszczółek pod ulami zgodnie z cyfrą. Przeliczanie liczebnikami głównymi. Przy powtórzeniu nauczycielka zmienia cyfry na ulach.

Dziecko:

§         Opowie o życiu/ pracy pszczół;

§         Udzieli odpowiedzi na pytanie dlaczego pszczoły są pożyteczne;

§         Ułoży ule od najmniejszego do największego;

§         Odczyta hasło – wyraz – z uszeregowanych sylwet;

§         Rozpozna i nazwie wybrane cyfry;

§         Przeliczy elementy zbioru posługując się liczebnikami głównymi.

 

3.

DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO

§         „Ochrona środowiska” – rozmowa z dziećmi na temat sposobów chronienia przyrody przez dzieci w oparciu o wiersz E. Burakowskiej.

§         „Biedronki” – zabawa dydaktyczna. Dopasowywanie biedronek do liści. Na biedronkach są umieszczone działania matematyczne, a na liściach wyniki tych działań.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 59.

§         „Biedronki”  - zabawa dydaktyczno – ruchowa. Każde dziecko otrzymuje emblemat z różną ilością kropek. Na dywanie ułożone są liście z różnymi liczbami. Dzieci przeliczają ilość kropek na emblemacie i szukają liścia z odpowiadającą jej liczbą.

§         „Rzeczka” – słuchanie wiersza G. Koby. Zwrócenie uwagi dzieciom na dbanie o środowisko przyrodnicze, w którym żyjemy.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 50. Pisanie po śladzie cyfr, odczytywanie działań.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin